Výrobca: | Multiplex | Rozpätie: | 1400 mm | Hmotnosť: | 1190 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 980 mm | Materiál: | Elapor |
Motor: | TGY AerodriveXp SK Series 35-36 910Kv |
ID Modelu: AM389 | Zobrazenia: 13624 | Pridané: 19. 5. 2010 o 18:37 | Autor: DaggyMAC
Autor | Správa | |
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Prečo si nedal krídelká ako 2 servá a klapky nemixoval ako flaperony?
Ináč pekný podel akurát že si z neho spravil ementál Na tie kolieska by sa hodilo kúpiť také tie kvapkovité chrániče ako má Cesna až to vyzerá elegantne. To že sa to poškriabe nerieš. To už priamo vyplýva z materiálu. Veď aj ruské stíhačky počas 2. sv vojny boli špinavé, drsné oproti vylešteným americkým a aj tak lietali vďaka tomu povrchu rýchlejšie aj so slabším motorom. Nakoniec ti prajem veľa šťastných pristátii |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
toto nie je ani pekné, ani účelné |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Možno sa budeš diviť Laco, ale aj napriek tomu, že tam nie sú Savox digitály to funguje a spĺňa to účel. Nie je to výstavný model, ale pracant. Guličky nikdy nebudú pekné ako kompozity. banova - ak si si všimol, tak v krídlach mám diery po menších HXT900, pričom som mal krídelká po celej odtokovke. Chcel som klapky preto, lebo krídelká som nemohol dať tak dole, aby bol model stále stabilný a plne ovládateľný. Pri výchylkach väčších ako 45° som mal problémy so stabilitou pri nižšej rýchlosti, pretože krídla chytali tipstall. S klapkami v strede krídla toto nie je, model brzdí pri veľkých výchylkách, pri malých fungujú ako vztlaky pre vzlet alebo pomalý prelet. Ako si písal, takto mi to vyhovuje. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
stačili tam dať 4 HXT 900 a vyzeralo by to inak. Savox nemám ani jeden |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Chcel som to vyskúšať, či to bude fungovať.
Myslíš, že 4 HXT900 a 2 TGY S3101S by potiahol 3A BEC? |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Keď som sa díval na kanál RCpowers ako tam lietajú s gyrami som sa rozhodol, že to musím skúsiť aj ja! Na HC majú ozaj lacné Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro, ktoré tvoria dobrý (a lacný) základ pre testovanie, tak prečo ich nevyskúšať? Musím ale povedať, že sú hroznej kvality napriek tomu, že sú veľmi citlivé. Model s nimi prakticky neletel, iba mával krídelkami ako vtáčik - hrôza pristávať. Našiel som šikovné video, ktoré zobrazuje NUTNÉ úpravy gyra tak, aby bolo ako tak použiteľné: odkaz na Youtube Po tejto úprave sa kmitanie ukľudnilo, teraz je to ozaj iba o nastavení citlivosti a oneskorenia. Trošku tým gyrám nechápem: ak nastavím menší rozsah výchyliek na gyre, zmenšia sa mi výchylky aj na krídelkách keď ich ovládam pákou na vysielačke. Nehovoriac o tom, že D/R a EXPO nefunguje vôbec cez gyro, s difierenciáciou nie som si istý. Ak nastavím vyššie omeškanie, tak sa omeškávajú aj krídelká, keď ich ovládam vysielačom - sranda prísť na to vo vzduchu, každá reakcia bola spomalená o cca 1 sekundu. Gyrá ovládam piatym kanálom. Majú akoby ON a OFF mode. Možno to Alfa vysvetlí lepšie, ale ak diodka na gyre nesvieti, iba stabilizuje model, ak zapnem prepínač, model sa nastaví do jednej polohy, v ktorej drží pozíciu. Takže ak ho nastavím na nožový let a zapnem prepínač na aktiváciu gyra, model letí v nožáku bez zásahu. Gyrá mám na jednom serve pre krídelká a na smerovke. S gyrami sú problémy, ale už som ich ako tak vyladil a pochopil im (z časti). Musím povedať - paráda! Pristátia sú ako do perín a EasyCub lieta vo vetre akoby bolo bezvetrie. Pristátie s bočným vetrom sú odrazu ľahučké. Dokonca sa mi stalo to, čomu by som v živote neveril - pri miernom vetre, takmer v bezvetrí, som naletel nad dráhu, vytiahol klapky, stiahol plyn pustil páčky a model si sám pristál, pričom držal smer a klesanie až do pristátia!!! Presne toto som chcel, aby bol model pokojný, aby som sa mohol venovať napríklad foteniu, alebo aby nerobil somariny pri ťahaní vetroňa. Trošku fotiek: |
|
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Presne nad týmto som týždeň dozadu rozmýšlal a dospel som k záveru že je to príliš zložité aby som to skúsil. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Aj ja som prišiel na to, že je to príliš komplikované, resp. tieto gyrá sú nekvalitné, preto je nastavenie komplikovanejšie. Pozeral som Futabácke gyrá, tie mali strašné ceny a keď som videl tieto z HC, tak som ich z rozmaru doložil k objednávke. V podstate mi ostáva vyladiť kmitanie serv vo vyšších rýchlostiach, ale to bude spôsobené vibráciami, ktoré spôsobuje motor. Ak sa mi toto podarí odizolovať a odstrániť kmitanie, budem spokojný.
Bol by som rád, ak by mi niekto kompetentný vysvetlil rozdiel medzi HeadLock a klasickým gyrom. |
|
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Prepáč pomýlil som si názov gyra. Ja som čítal žetoto je oveľa lepšie do lietadla Turnigy TG-380 Aeroplane Gyro - Channel Controlled
Viac sa o ňom dočítaš tu a v druhej časti ho popisuje aj ako sa správa v lietadle: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=80&n=pouzitie-gyr-v-modeloch-lietadiel---1cast P.S. Vrele odporúčam tú stránku. Je na nej všetko čo som hľadal. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Viem o tom gyre pre lietadlá zvažoval som medzi týmto a HeadLock, nakoniec som zvolil HeadLock, pretože stabilizáciu majú v základe. Pre fotenie zapnem HL a model letí v takej polohe, akú potrebujem (to je teória). Zaujímavé je, že pri každom zapnutí HL sa lietadlo správa inak. Najväčší problém robí gyro na smerovke, pretože po zapnutí HL v náklone síce EasyCub letí v náklone akom chcem, ale smerovka ho divne vychýli akoby do nožáku v snahe udržať smer letu, potom mi krídlo nemieri na objekt, ktorý chcem fotiť, ale čosi vyššie, preto je potrebný vyšší náklon atď. Možno by stačilo zapínať HL iba pre krídelká a smerovku nechať smerovo nestabilizovanú. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Opäť som natočil zopár záberov s EasyCubom. Model lieta ozaj perfektne, lietať s ním je zábava. Keď som hľadal vhodnú hudbu k videu nedalo mi nepoužiť Alabamu, yiii-hááá! EasyCub je poriadny traktor, vzlietne a pristane z hocijakej lesnej cesty, alebo aj úzkej asfaltky.
odkaz na Youtube |
|
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Prekrásne video. Až sa mi nechce veriť že je to točené s tou Turnigy kamerkou. Hnevá ma že aj ja neviem také spraviť ale no čo už- niekto má pre to cit a fantáziu
Akurát by ma zaujímalo koľko si sedel pri ceste kým prešlo to nákladné auto |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ďalšie video s EasyCubom:
odkaz na Youtube Model spokojne unesie aj kompaktný foťák, aj keď sa pristávacia rýchlosť trošku zvýši. Zistil som ale, že pre fotenie zo vzduchu je potrebná aj upravená pristávacia plocha, čo je OBROVSKOU nevýhodou. Model sa po pristáti aj do menšej trávy preklopí na čumák a niekedy chytí vrtuľu, alebo ju rovno zlomí. S lesnou cestou alebo asfaltkou nemá problém, skôr ja sa mám problém trafiť, preto nalietavam viackrát. Nenaložený EasyCub zvláda aj základnú akrobaciu - ba podaril sa mi výkrut do kruhu (riadne obrovského kruhu), ale predsa. Pre fotenie to chce sklopku a pristávať na brucho alebo EasyStar. Tu je zopár letových záberov: |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Pekné fotky aj video ten model pristáva skoro na mieste. |
|
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Parádne video, a ešte lepšia hudba
Len by ma zaujímalo ako fotíš s tým fotoaparátom v lietadle- máš tam servo na spúšť, alebo ako? |