Výrobca: | LRP | Rozpätie: | 0 mm | Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Autá - elektrické | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | |
Motor: | LRP X12L |
ID Modelu: AM6375 | Zobrazenia: 10870 | Pridané: 22. 11. 2015 o 20:05 | Autor: canndale
Autor | Správa |
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
Kedze bol bez elektroniky, osadil som ho motorom zo Strady - 3250kV motor, napajany s 7.4NiMH (LiPO z dovodu pritomnosti deti v dome zatial nepouzivam). Po vyladeni prevodov jazdi super, na rozdiel od strady ma skutocne olejove tlmice, takze jazdne vlastnosti su super, no dynamika s tymto motorom sa asi neda ocakavat nejaka zazracna.. Zacinam sa pohravat s myslienkou osadit to do jari 1/8 motorom (napr LRP dynamic 8, 2600kV s primeranym ESC) ale este vaham ako akumulatormi, ci predsa preist na LiPo, alebo skusit pohladat nieco o zoseriovani NiMH (14,4 by mohlo byt zaujimave |
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
Takze zatial objednany LRP x12L 5.5T motor, este sa zamyslam nad ESC, zatial mi to vychadzalo na FOXY R12SB, ale dnes som zacal mat dilemu, ci neskusit hobbyking X-car 120A za polovicnu cenu... |
PupiDupi modelár Príspevkov: 440 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ja tam mam ESC - HK X-Car 120A Brushless - sensored a motor - TrackStar 6.5T Sensored Brushless 5485KV a zatial maximalna spokojnost. Jazdim to na 5800mAh 2s Lipo. Aj ked musim povedat, ze som na tom odjazdil zatial len asi 6 bateriek... kedze uz moc nejazdim |
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
mno moje jazdenie je tiez len si sem tam zablbnut na ulici, alebo na zahrade ked je pokosene trosku deti ponahanat Ja som bol zatial na NiMH kvoli detom, ale po poslednom nabijani som zistil, ze su mrtve a musel som ich pekne ozivit niekolkymi cyklami aby sa zas dalo jazdit inak vo finalnej konfiguracii s 23zubovym koleckom na motore (3250kV) lieta celkom slusne, oproti strade je to rozdiel, ale nieje to ono, treba silnejsi motor.. som zvedavy na ten LRP motor. Mal by to byt specialne na SC, udajne ma 700W, 3700kV a 5.5T... snad to pojde |
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Myslim si, ze nema zmysel kupovat silnejsie kombo, ked stale jazdis NiMh (zdochlina to potom bude aj tak). Vyskusaj Lipo a uvidis, ze vykon bude uplne niekde inde. Preco sa bojis Lipo pri malych detoch? Kup si nejaku obycajnu kovovu skrinku na klucik ak chces mat lipolky doma a bojis sa, ze by sa k nim dostali. |
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
s novym kombom samozrejme planujem ist do LiPoliek, kombo som vyberal tak, aby zvladlo aj 3s; nabijacku uz mam s balancermi... Trosku mam s LiPo problem s tym, ze ked niekedy jazdim fakt ze 10-15x za rok aj to hlavne v lete, ci nieje moc narocne ich stale davat do storage modu; samozrejme aj obava s toho, ci sa dlhodobym nepouzivanim nemozu poskodit a zhoriet. |
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Takto. Lipolka sa skladuje v tzv. storage mode t.j.3,8-3,85 V. Jednoducho ked sa vratis z jazdenia nabijes na 3,8V odlozis a moze spokojne lezat. Kym sa mechanicky neposkodi, nic sa jej nestane. Cize v tom boxiku ju mozes kludne skladovat az po dalsiu jazdu (nie je potrebne ju cyklovat, plny vykon mozno ziska po par cykloch, ale urcite nezdochne ako NiMh po par minutach). Lipo tak netrpi samovybijanim ako NiMh ci NiCd. NiMh by si praveze tiez nemal skladovat plne vybite a ak by si sme chceli ist do krajnosti, tak tiez by bolo vhodne ich po jazdeni trochu nabit (ozivit), aby nelezali plne vybite, lebo ak nepojdes dlhsie jazdit tak, sa mozu znehodnotit t.j. klesne kapacita. Pri skladovani NiMh je tiez vhodne raz za cca mesiac (zalezi pri akej teplote su skladovane) preventivne baterky nabijat, aby sa kompenzovalo samovybijanie. Tiez by si ich nemal nechat lezat neviem kolko bez nabitia lebo sa samovybiju a bude im klesat kapacita. Cast niekolkymi cyklami nabitia/vybitia potom obnovis, ale cast sa aj strati a to uz nehovorim o vykone akumulatora. NiMh, co sa tyka bezpecnosti, su mozno viac blbuvzdorne, ale co sa tyka udrzania vykonu su narocnejsie na udrzbu ako lipo, si myslim. Vyrobcovia u NiMh prezentuju 500-1000 cyklov, ale ked ich clovek len tak buchne do kuta po jazdeni, tak moze kupovat kazdy polrok ci rok nove. |
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
Ja osobne som za LiPolky ako vätsina z nas a NiMh som jazdil niekedy davno par tyzdnov a uz by som nechcel. TomiXL to pekne popisal a o LiPolkach je toho vela popisane ak raz vyskusas tek zistis ze sa to z NiMh neda porovnat ani z daleka. |
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
Ok, ukecali ste ma, uz je v mojom zatial imaginarnom kosiku spolu s regulatorom aj 3s lipolka 4000mAh, 30C .. aky mate nazor na baterie zippy? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14084__ZIPPY_4000mAh_3S1P_30C_Hardcase_Pack.html |
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
|
PupiDupi modelár Príspevkov: 440 Moje modely Poslať správu |
Zippy su OK. Pisem OK a nie vyborne, lebo napr. v porovnani s Nosram baterkami, su to uplne shity. Ja mam dve NOSRAM 3200mAh 30C a dve ZIPPY 5000mAh 20C. Nosramy su o rok starsie a su v lepsej kondicii ako ZIPPYny a to sa o ne staram uplne rovnako. Ale je tam samozrejme aj znacny cenovy rozdiel. Okrem toho ZIPPYny trosku klamu s C-eckami. Preto by som kupoval bud vacsiu kapacitu, alebo viac C. Momentalne mam este Turnigy 5800mAh 30-60C a tie su vykonom uplne super. Len ich neviem hodnotit so zivotnostou, lebo som na nich jazdil 2x A este k tej bezpecnosti. Ak chces bezpecnost, tak urcite nesetri. Kvalitna nabijacka a baterka je 90% uspechu |
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Zippy su v pohode, len ako uz ti pisali nado mnou, su cinske a treba ratat s tym, ze udavane udaje su mierne nadhodnotene. Na cinske lipolky ti da kazdy iny nazor. Niekto bude chvalit turnigy, iny modre zippy, dalsi zlte zippy atd, lebo zalezi aj aku varku trafis. Ak chces, aby ti nieco tie lipo vydrzali, tak urcite zober nieco s vyssimi C-ckami. Osobne si myslim, ze do auta je 20C pri cinskych lipokach malo a to aj ked to budu 5000-ky. V RC autach ludia vacsinou jazdia s lipolkami az po 3,4-3,2 V na clanok a pri takej voltazi je v lipolke uz len mala kapacita, ktoru ked si vynasobis realnymi C-ckami dajme tomu 15C (pri 20C baterke) tak potom necudo, ze sa tie baterky ludom nafukuju. Odporucam preto urcite viac ako 20C a 4000mAh a viac (zalezi tiez od konkretneho auta a elektroniky v nom). Lipolka tak nebude dostavat cez hubu a vydrzi dlhsie. |
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
mno.. teraz som na vazkach, ci ist radsej do zippiho 2S 7.4 5000mAh 30C, alebo zippiho 3S 11.4 4000mAh 30C.. je mi jasne, ze cinske datasheety a popisy tovaru vobec s tovarom nemusia suvisiet, pracoval som nejaku dobu s dodavatelom cinskych technologii |
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
myslim ze 2s staci do takeho auta a keby si chcel 3s tak pozri rozmery ci by si ju tam vopchal |
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Zalezi aky motor a esc tam pojde. Napis aka bude elektronika a budeme ti vediet lepsie poradit. S 2S bat. na zaciatok nic nepokazis. |