autor | správa | |
Majo599 modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
Tak čo chlopy lietate aj v zimnom období ? u nás je občas -5 a bojím sa lietať či mi nezmrzne technika ako ste na tom vy ? |
|
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Ja som uz lietal aj pri -8 Pri -5 v pohode, len pozor na LIPOL, nabijat ich iba na 4,1v na clanok |
|
Majo599 modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
Ja som lietal zatial len pri +8 , Lipol-ku nemôžem plne nabiť ? či jako ? keď dosiahne 4,1 v na članok potom vypnuť ? to som nevedel |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
To nie. Ale nastavit nabijacie napatie na 4.1V na clanok, alebo na nabijacke nastavit LiIon namiesto LiPol. |
|
Majo599 modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
Uha , no račej nebudem experimentovať , račej budem lietať len keď bude teplo . A to kôli čomu treba takto riešiť ? čo sa môže stať ? |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Pisu vyrobcovia LiPoliek ... |
|
Majo599 modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
no to ako treba LiPol nabíjať je mi jasné ... tým pádom ich budem nabíjať tak ako doteraz ... našiel som toto :Nabíjanie Pre nabíjanie vždy dôsledne používajte iba nabíjačky určené pre LiPol akumulátory. Taká nabíjačka musí byť vybavená programom, ktorý bezpečne zaistí ukončenie nabíjania pri dosiahnutí maximálneho povoleného napätia 4,2V / 1 článok a možnosťou nastaviť výšku nabíjacieho prúdu. ja som myslel že to má spojitosť s tou zimou ... zle som pochopil ... nabíjam teda správne ... a servá mi nezamrznú pri napr: -8 ? |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Niektori vyrobcovia pisu, ze pri teplotach PLUS 10 stupnov Celzia a nizsich treba baterie LiPol nabijat na napatie 4.1 V a nie na 4.2 V. |
|
Majo599 modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
Toto mi stačí , toto je tá odpoveď ktorú som potreboval vedieť , dakujem . |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Do -15°C lipolky u mňa v pohode zvládajú od vetroňa po akrobata. A čo sa týka údajov výrobcu, stačí si prečítať napr. návod na lipolky od RAY a tam zistíš že podľa anglického návodu ich môžeš nabíjať 5C a v slovenskom iba 1-2 C. Takže tieto informácie brať vždy s nadhľadom a keďže rovnako intenzívne lietam v zime ako v lete a nezaznamenávam žiadne problémy tak usudzujem že 4,1 vs 4,2V je blud. |
|
Majo599 modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
No takže to ani nebudem riešiť , budem baterie používať ako doteraz a uvidíme . jedine tak zistím čo je a čo nie je dobré pre moje LiPolky ... |
|
Ivanhoe modelár Príspevkov: 672 Moje modely Poslať správu |
Tak to by som chcel vidieť kto takýto blud napísal. Pokiaľ viem, tak v zime Lipolky strácajú skôr kapacitu a treba počítať s kratšímí letovými časmi. Hádam nechcete aby som podľa toho či je vonku zima alebo teplo prehadzoval parametre na nabíjačke, ako keby nestačilo že musím prehadzovať letný a zimný čas. |
|
Majo599 modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
snát nezačnú predávať letné a zimné baterky |
|
celadnik modelár Príspevkov: 1166 Moje modely Poslať správu |
lietal som v pohode pri -5°C až -6°C. Použil som vak na vysielačku kam som schoval aj ruky. V pohode to lietalo, výdrž bateriek bola možno o nejakých 10 min kratšia ako v lete (u 2200 napr 30 min miesto 40 a pod.). Žiadny problem pri lietaní. A parametre nabíjania nemením, nabijem na nabíjačke na plno, normálne a bez problémov. Lietam už tretiu zimu. U mňa sú podmienky na lietanie nasledovné: - víkend (nedela) alebo voľné dni (sviatky a pod.) - musím mať čas (žiadne povinnosti a prácu doma) - nesmie fúkať, snežiť alebo pršať - optimálne je ak nieje ani blato po dažďoch (nie vždy sa podarí, niekedy idem aj ta Ak sú tieto podmienky splnené, väčšinou idem lietať. Iné ma až tak netrápi (napr. teplota). |
|
Ivanhoe modelár Príspevkov: 672 Moje modely Poslať správu |
celadnik zabudol si napísať či lietaš cez deň alebo v noci |