autor | správa | ||
Adrian1400 modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Lietam od leta tohoto roku a čaká ma prvá zima s rc lietadlami tak by som chcel neaku radu na čo si dať pozor a iné veci z vašich skúseností. |
||
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=11&t=62099 Ja používam ten vak na ruky z HK a mám doma aj to vykurovanie na ruky. Vak je super, ten som skúsil, vykurovanie zatiaľ nebol dôvod, nakoľko sme min. rok az v takej zime nelietali. Inak, počítaj s tým že bude kratšia výdrž baterky v zime, oproti tomu ako si lietaval v lete. |
||
Johny107 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
Minuly rok sa na toto pytal nejaky oravak - zaciatocnik, ze co na lietanie v zime.. Ze jemu najviac pomaha slivovica |
||
Adrian1400 modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
ten vak som pozrel a vyzerá to docela dobre no uvidím ak mi bude zima aj v koženných rukaviciach tak možno by som ho objednal. |
||
Ďusi modelár Príspevkov: 134 Moje modely Poslať správu |
Pri zimnom lietaní treba brať do úvahy nižšiu kapacitu, či skôr výdrž lipoliek, zvlášť citlivé to je pri malých modeloch, alebo kde je aku vonku, teda priamo chladený. Rovnako tak na zimu sú citlivé servá,či skôr v nich použitá vazelína na prevody. Ak sú servá vonku, môžu sa vplyvom nízkej teploty aj zastaviť. Odporúčam najskôr nechať model vonku, na balkóne, pol hodinu a skúsiť, ako reaguje. Rovnako tak sa môžu vplyvom teploty posunúť neutrály serv. Výborne sú v zime chladené motory. Takže ak nejaký model zalietavate v zime, v lete môžete mať problém s prehrievaním. Naopak to nikdy nebol problém. Pri pristávaní na snehu treba dať pozor, aby sa sneh nenabral do trupu v mieste motora, ak sa to stane, už motor nezapínať a doma pomaly vysušiť. Na elektrovetroňoch spodné chladiace otvory zalepiť lepiacou páskou. Lipolky je dobré nabiť doma a držať ich vo vrecku kabáta, v teple, do modelu ich dať tesne pred letom. Dôležité je nenabíjať lipolky vonku na mraze, so zmenou teploty sa mení aj koncové napätie a mohli by ste o ne prísť. Nabíjať len v teple nad 10°C, ale v aute to môže byť riziko. Tento rok som si kúpil nové rukavice, ale ešte som ich neskúšal. Majú byť vhodné aj na obsluhu dotykových mobilov, teda citlivejšie v prstoch. Vrelo odporúčam na letisko termosku s horúcim čajom, slivovicu si nechať na doma po lietaní a rozoberaní letových výkonov Okrem rukavíc alebo rukávca nezabudnite na dobrú čiapku na uši. A na to, že v nej slabšie počujete napríklad kolegov model. Oplatí sa na modely nasadiť lyže, ti e štarty, pristátia aj medzipristátia sú nádherné. P.S. Môj rekord je -10°C a lietanie s upútancom na MVVS 1,5D. Dosť boleli prsty zo štartovania Lepšie to bolo s hádzadlami, človek sa aspoň prebehol. |
||
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
pekne.Lietanie v zime ako vidim je o niecom inom .Zvlastna priprava a pod.Zaujimave.Ma to svoje caro . |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Lietať v zime som zvykol cez slnečné dni, vtedy je aj termika. Mal som vetroň aj s gumigukom, tak som sa popri tom aj zahrial. Je to krásny pocit. |
||
Ďusi modelár Príspevkov: 134 Moje modely Poslať správu |
Tak som nakoniec zložil všetky naše doterajšie poznatky zo zimného lietania do článku http://rcmodely.nasehobby.sk/ako-lietat-s-elektroletmi-v-zime/ Samozrejme za doplnenie či ďalšie postrehy budem aj ja rád.
Keď u nás som s elektrovetroňom sám, chalani len motoráky a jety Navyše teraz s elektrovetroňom nemôžem na letisku pristávať, tak musím chodiť inam a väčšinou sám. Ale na taký slnečný deň sa teším už teraz |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Ešte by som dodal k tomu článku, že je potrebné poznať aj technické parametre vybavenia, ktoré máme k dispozícii. Myslím tým hlavne rozsah teplôt pri ktorých výrobca zaručuje chod zariadenia. Zvyčajne to býva od -10 do +40 u RC súprav, ale môžu sa líšiť. Vrtuľníkári pozor na gyroskopy, niektoré moc do mrazu nie sú. U elektroletov doporučujem obmedziť vetranie, z dvoch dôvodov. Prvý je vniknutie snehu do modelu pri pristátí - nebezpečie skratu na elektronike a druhý dôvod je možnosť udržať prijateľnú teplotu v modeli počas letu. |
||
Ra100 modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Môj najväčši problém v zime bolo svetlo. Prídem z roboty a už je tma. Tak som si urobil Geobat s osvetlením. https://www.youtube.com/watch?v=0RmdknCajq4 |
||
Ďusi modelár Príspevkov: 134 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 28. 11. 2014 o 17:35
| odkaz na príspevok
Kde sú tie časy, kedy sa v Modele používali integráče radu 54... A NiCd akumulátory.
Preto som rád, že po obede môžem ísť o druhej lietať a o tretej idem domov alebo späť do kancelárie |