autor | správa |
marcel3 modelár Príspevkov: 248 Moje modely Poslať správu |
Postavil som si toto lietadlo, dal som si na nom celkom zalezat. Ako vaha, tak tazisko. Vsetko v absolutnom poriadku podla planu. Myslel som si ze to bude max jednoduche a prijemne lenive lietanie, takze som ani nemal motyle v bruchu pred zaletom. Co ma ale cakalo... ved pozrite Skusal som neskor aj z mensou vrtulou, ziadny efekt. Co to krucinal je? http://www.youtube.com/watch?v=NRNankAw7ig&list=HL1366553103 http://www.youtube.com/watch?v=Nhy-kMks7qc&list=HL1366553103 len dodam este ze bolo uplne bezvetrie, a na videu to mozno nieje vidiet uplne, ale vrtelo ritou do stran, nevedelo to ist priamo. |
miro11smrco modelár Príspevkov: 64 Moje modely Poslať správu |
Skus väčšiu smerovku.Motor maš spravne vyosený? |
marcel3 modelár Príspevkov: 248 Moje modely Poslať správu |
motor by mal byt vyoseny spravne. Smerovku mozem skusit, dobry napad. Teraz ju mam presne ako maju v plane, a im to lieta prekrasne stabilne. |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
vyzera to, ze mas tazisko moc vzadu. |
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
Podľa letového prejavu typujem na ťažisko - skús ho dovážiť viac dopredu. Viem, že máš ťažisko podľa plánu, no aj napriek tomu to vyzerá na ťažisko veľmi vzadu. Skús posunúť ťažisko o cca 5mm viac dopredu. (pokiaľ máš všetko rovné, neskrútené a v poriadku, včetne uhlu zoradenia krídlo-VOP) P.S. marcel - všetko najlepšie k meninám. |
PKsoo modelár Príspevkov: 723 Moje modely Poslať správu |
Tiez si myslim ze to bude taziskom, hornoplochy musia byt tazsie na cumak. Alebo to moc pri starte natahujes a motor nema silu to potiahnut. Urcite 2listu vrtulu ... |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.. podla mna je to z hladiska stranovej a pozdlžnej stability prešvihnuté. Má zbytočne vysoký trup ( velké ramená medzi posobiskami aerodynamických či zotrvačných sil) , ktoré vytvárajú nepatrične velké klopivé momenty. Prehnane velká bočná plocha navyše silne ovplyňuje prúd vzduchu od vrtule a smerovka nestíhá. Model má enormne veľké vzopatie na to, že je to hornoplošník s extrémne nízko položeným tažiskom.Tie ušiská sa medzi sebou hádajú... výsledkom je kývavý pohyb modelu vzduchom . Pozn si to vyskúšaj na nejakom malom hádzadle .. postupne upravuj veľkosť vzopatia a pozoruj ako sa bude meniť stranová stabilita . Naviac krátký trup a už spomínaná velká bočná plocha snižujú "mohutnosť" smerového kormidla , ktoré potom hádku uší nestíhá stabilizovať. Otázkou je i poloha tažiska... v kolkých %SAT ho máš na svojom lietadle? Že si to staval podla návodu neznamená ,že to bolo navrhnuté správne... díval som sa na neorganizovaný pohyb vzduchom i u dalších, na trubke zverejnených modelov. Naviac tah pohonnej jednotky posobí na pomerne velkom ramene vzhladom k posobisku vztlakovej sily ... zase sa to háda , zase VOP nestíhá a naviac je posunutá dosť pod uroveň vrtulového prúdu = menej ofukovaná. K tomu tomu pripočítaj pomerne velký klopivý moment profilu ( na hlavu) a odpor použitého profilu krídla ( podla mna zbytočne velké prehnutie) , krátky trup a je o zábavu postarané tj. mohutnosť VOP je na hranici použitelnosti. Maximálne prehnutie strednej krivky profilu v cca 40% SAT by malo byť okolo 2-3%.Keď se prehnutie dostane nad hodnoty cez 5% SAT , potom je také krídlo citlive na turbulenciu, hlavne pri Re číslach menších než 100 000 ( let malou rýchlosťou na velkom uhle nábehu) . Skús zmenšiť vzopatie , ale nie až na nulu ,aby bol schopný ešte zatočit, zmenšit prehnutie profilu, tažisko daj 33 - 35%SAT, uhol zoradenia max 1,5st . Vzhladom ku koncepcii bude potreba motor potlačiť asi viac ,než býva zvykom ,možno i 3-4st (záleží na výkonnosti pohonnej jednotky) , možno sa to potom trochu zlepší . PS netahaj ho za chvost , ked nemá rýchlosť. Potom ..letí na maximálnom uhle nábehu, pri maximálnom odpore,len padnúť a padnúť ... chudák motorček, násilím zastavovaný po kontakte s matičkou zemegulou. veka |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
si zabil |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Podla mna je tam slaby pohon, evidentne to rapidne straca rychlost, skus inu vrtulu mozno, ale pokial je dobre vyvazeny a je v poriadku geometria, tak to taketo psie kusy nemoze robit |
marcel3 modelár Príspevkov: 248 Moje modely Poslať správu |
no veka ty si mi nalozil teda... polku som nerozumel, ale dakujem. skusim posunut tazisko vpred a uvidim co to urobi. Vrtulu som zlomil a nemal som pri sebe inu ako trojlistu, to som uz len skusil. |
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Jednoducho povedané je pre stabilizovaný krídlo sa háda s chvostom .Možno by to chcelo najprv zakĺzať, upraviť krídlo prípadne zväčšiť smerovku ako píše Veka |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.. čomu nerozumieš,take jednoduché, však sa skus sústrediť nie? Už som to tu parkrat písal , základy sa učia deti v modelárskom krúžku a dospeláci si to v hlave zrovnajú sami v rámci samoštúdia, či nie? Preštudovaním priloženého odkazu si možeš doplniť chýbajúce informácie o zalietavaní modelov, stabilite, určovaní tažiska , vyosovaní motorov atd... . ale budeš to musieť sám prečítať , sken za skenom: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/[/url] ... potom to už bude brnkačka,zalietať nejakú poletuchu, čo si občas ulepíš. veka |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
takze marcel naschle o rok kym to vsetko poctivo nastudujes |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.. sa mu smeješ, ale takéto blbosti mal vedieť ešte pred vypustením prvej lastovičky do vzduchu , alebo nie? Potom by sa pohupovaniu a kymácaniu svojho vtáka v lufte tak úprimne nečudoval . PS. ak bude chcieť, zvladne to skorej ,aby do konca roku ešte trošku polietal . veka |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
ja sa mu nesmejem, sam mam len matnu a nepresnu predstavu o tom co si pisal, nastastie pre mna neexperimentujem s takymito doskovymi modelmi, tak mi to tak velmi nechyba. |