Autor | Správa | |
mojo modelár Príspevkov: 292 Moje modely Poslať správu |
Zaujímavé... Zaujímavé... |
|
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Mohly by tu být i nějaké podrobnosti, když je to diplomová práce, třeba jak je řešen přechod z visu do letu a zpět, napájení.... Díky |
|
matusknap modelár Príspevkov: 88 Moje modely Poslať správu |
Aktuálne je prechod riešený tak, že celý stroj je riadený dvomi ovládačmi. Jeden pre "lietadlo" - cruise flight, druhý pre "koptéru" - VTOL (riadiaca doska: iFlight SuccesX F7). Napájanie: 4S LiPo 14,8V 1300mAh. Vo finále to bude riešené cez jeden ovládač a prechod + stabilizácia a ovládanie sprostredkované Pixhawkom. video: https://www.youtube.com/watch?v=3HoGLhf2l8c |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Pozrel som si video, v podstate Ti stačí merať rýchlosť (myslím tým voči vzduchu, nie voči zemi) a na to naviazať ovládanie plynu motorov pre visenie. Teda, motory by sa mali vypnúť, ak má lietadlo dostatočnú rýchlosť pre vodorovný let a opačne, mali by sa zapnúť, ak je rýchlosť príliš malá. Ale malo by byť možné ovládať motory aj z vysielača, aby sa s tým dalo normálne lietať. Palubná elektronika by mala len chrániť pred chybami pilotáže. |
|
matusknap modelár Príspevkov: 88 Moje modely Poslať správu |
V podstate áno. A dá sa povedať, že niečo obdobné rieši ten Pixhawk, ale nie je nutne závislý od vzdušnej rýchlosti. |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Tú rýchlosť som tam dal preto, aby bolo zabezpečené, že po vypnutí motorov na visenie máš už dostatočnú rýchlosť, aby model letel len za pomoci vztlaku na krídle. No a pri pristávaní zase naopak, kedy je ten moment, že už musím zapnúť visenie, lebo letí tak pomaly, že vztlak stačiť nebude. Samozrejme sa to musí prepnúť v určitom predstihu, aby sa motory stihli roztočiť. |
|