autor | správa |
Juro27 modelár Príspevkov: 409 Moje modely Poslať správu |
Dobrý deň, mal by som dve, asi celkom blbé otázky: 1. Akým prúdom môžem nabíjať Li poly, ak je na nich uvedený nabíjací prúd 1- 2 c (tým myslím, koľko ampérov do nich môžem "pustiť" bez toho, aby som ich poškodil, prípadne koľkými ampérmi by ich bolo optimálne nabíjať) ? 2. Treba pri prvom nabíjaní Li poliek postupovať nejako "špeciálne" , alebo ich stačí len klasicky nabiť so zapnutým balancovaním? za všetky odpovede vopred ďakujem a prajem pekný deň. |
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
1. tolko, kolko maju kapacitu, tj. 2200mah lipo je 1c 2.2A, 1300mah 1c = 1.3A 2. nemyslim si, ze treba specialne. |
Juro27 modelár Príspevkov: 409 Moje modely Poslať správu |
OK, dík moc, veľmi si mi pomohol. |
Juro27 modelár Príspevkov: 409 Moje modely Poslať správu |
Ešte by som mal jednu otázku, čím to môže byť, že úplne nový akumulátor nemá na silovom konektore žiadny prúd a nabíjačka mi ukazuje, že ho nedokáže pripojiť? Pritom mám ďalší totožný akumulátor a s tým nemám žiadne problémy. Jediné čo ma napadlo, je skúsiť "nájsť" nejaký prúd na servisnom konektore, ale ktoré kontakty by som mal skúšať, ak ide o trojčlánok? |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
hociktore mozes skusat |
Juro27 modelár Príspevkov: 409 Moje modely Poslať správu |
Takže to môžem zapojiť do ľubovoľných dvoch pinov na servisaku, že? |
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Ono to dosť záleží na tom, čo je konkrétne "to" čo sa tam chystáš pripojiť. Napätia tých troch článkov by mali byť postupne medzi každými susednými pinmi jeden článok. Prúd? Neviem presne, čo tým myslíš.. Ak si to vyskratoval napríklad merákom prepnutom na meranie prúdu, tak často prehorí len cestička spojujúca články na tej doštičke, ale niekedy aj celý vývod článku a ten sa niekedy ani nedá zletovať.... |
Juro27 modelár Príspevkov: 409 Moje modely Poslať správu |
Nie, merák a ani multimeter nemám, chcel som to skúsiť s klasickou malou žiarovkou. Keď už hovoríš o tom skrate mohlo by k poškodeniu akumulátoru dôjsť aj pri len výboji medzi + a - na baterke, pretože keď som si tam dával spájkovať konektory, došlo pravdepodobne na tomto akumulátore k veľmi krátkemu skratu, o ktorom som nepredpokladal, že by mohol s li polou nejak extra zamávať (vôbec sa nenafúkla, nezahriala, ani nič podobné) ale zrejme som sa mýlil... a tým prúdom som myslel to, že ak by bol napr. nejaký zlý kontakt na silovom konektore, že by som skúsil napojiť tú žiarovku na jednotlivé články, a tým zistiť, či nieje niektorý článok kaput, alebo niečo podobné. |
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Teoretický prúd v momente škrtnutia konektormi, je astronomický. Napríklad 11V pri odpore 20 miliOhm, 11/0,02 =550A. Najčastejšie vyšumela cestička na tom plošáku, často len tenké miesto akoby vlasová prasklinka - stačí to preletovať a baterka je v poriadku. Na servisnom by to vyzeralo akoby tam jeden článok nebol, nemal by kontakt. |
Banjo modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
Ak si to skratol pri manipulacii s odblankovanymi kablami + a - tak mas na 100% preruseny jeden alebo viac clankov ako popisuju chalani. Mala rada: vzdy pri meneni konektora na baterii musis mat kabel ktory prave neletujes zaizolovany, tak aby nevznikol prave takyto problem, moze sa stat ze sa ti pri skrate odpali clanok a mas po baterke Prud a napatie su dost adekvatne rozdielne veliciny, pozri si to na webe o com to je , lebo inak vznikaju nedorozumenia ze co vlastne chces. na servisnom konektore si mozes zmerat ktory clanok je preruseny , ako popisuju chlani, ale nepchaj don prosim ta ziadne draty s ktorymi chces rozsvietit ziarovku, mozes odpalit aj dalsi clanok, alebo dokonca servisne kabliky ktore vedu do servisneho konektora, tie nie su stavane na nejake skraty , zmeraj to s multimetrom, ak nemas si pozicaj alebo kup, stoja zopar eur. |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
ziarovka je bezpecna, ma v sebe tepelnu poistku |
Juro27 modelár Príspevkov: 409 Moje modely Poslať správu |
Takže šanca na to, že by batéria po takomto skrate mala takmer dokonale vybalancované články je prakticky nulová, že? Pretože mám ešte jednu totožnú batériu a nie som si na 100% istý ktorá je tá skratnutá a ktorá tá neskratnutá. Predpokladám, že to tak je, ale radšej si to chcem overiť u skúsenejších modelárov. |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
uz si pocul ze by sa clanky balancovali skratovanim baterie ? ty ale asi myslis nieco ine, po skrate ked nic neposkodil nebudes mat ani problem s vybalancovanim clankov. takze ta dobra moze byt kludne ta ktoru pri robeni konektorov skrtli. |
Juro27 modelár Príspevkov: 409 Moje modely Poslať správu |
Nie, ospravedlňujem sa, možno som to blbo napísal, ide o to, že keď som na nabíjačku pripojil tú batériu, ktorá sa aspoň dá nabiť, tak rozdiely medzi napätiami medzi jednotlivými článkami boli rádovo v niekoľkých stotinách voltu, a práve preto sa mi nezdá, že by to bola tá vyskratovaná batéria... |
juraj.jurej modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Skrátka si ju zoskratoval môžeš byť rád, že si nevyhorel! Kúp si lacný merák ešte ho budeš potrebovať. Na aku. sa merá napätie a nie prúd. Ak nemáš napätie na servisnom aj (silovom konektore) na všetkých článkoch min. 2,7v max 4,23v tak ju zahoď, ale najskôr skontroluj či nieje prerušený spoj medzi káblami a batériou. Ešte k tomu nabíjaniu, ak podporuje 2C tak sa dá nabíjať dvojnásobným prúdom. (sú aj napr. 5C). Napr 2200mAh to je 2x 2,2A´= 4,4A Tu je obyčajný multimeter dá sa kúpiť hoci kde (baumax atď): http://www.abcpredaj.sk/index.php?option=com_virtuemart&category_id=23&flypage=flypage.tpl&manufacturer_id=1&page=shop.product_details&product_id=157&Itemid=8&vmcchk=1&Itemid=8 |