Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
redkofka
modelár

Príspevkov: 31

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 12. 2010 o 09:26 | odkaz na príspevok
Ak z nich neodoberas prud tak to absolutne nevadi - Lipolky sa skladuju dokonca pri nizkych teplotach okolo 0stupnov aby mali co najmensie samovybijanie(aj ked je dost male aj pri normalnych teplotach) - ak z nich vsak pri nizkych teplotach odoberas velke prudi tak "meknu" -kym sa nezahreju - nabijanie pri nizkych teplotach tiez nieje problem kedze sa zahreju

Priklad (lipolka nabita na 100percent :
ak skladujes Lipolku rok v teplote 20stupnov tak po roku ma 94percent kapacity
ak pri 20 stupnoch tak ma 80 percent kapacity
-po znovu nabiti ziska akumulator len 97percent povodnej kapacity

(lipolka nabita na 40percent-co je idealne nabitie pre skladovanie :
ak skladujes Lipolku rok v teplote 0stupnov tak po roku ma 98percent kapacity
ak pri 20 stupnoch tak ma 96 percent kapacity
po znovu nabiti ziska akumulator 99 percent povodnej kapacity

jasne ze nikdo nebude skladovat rok ale je jasne ze cim nizsia teplota tym lepsie skladovanie - ovsem nie pri odbere prudu - preto ju davat pred letom do vrecka nohavic
Bydlisko: Trnava ( 36 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 12. 2010 o 09:39 | odkaz na príspevok
redkofka:


(lipolka nabita na 40percent-co je idealne nabitie pre skladovanie :

Kecáš, ideálne skladovacie napätie je 3,85V čo odpovedá cca 55-60% celkovej kapacity v závislosti na Ri daného článku
Je dobré držať sa tohto napätia...
Aj keď novšej technológii LiPol je prakticky úplne jedno či je nabitá na 3,7V a či na 4,2V pretože úbytky kapacity sú prakticky bezvýznamné (pri pohonných akumulátoroch) aj po ročnom skladovaní. Problém nastáva pri skladovaní takmer vybitých akumulátoroch.
A je úplne jedno či je skladovaná vonku v tieni kde teplota kolíše od +34°C do -20°C. Podstatné je aby bola v suchu a tieni. Ak akumulátor LiPol neprežije skladovanie 2-4 mesiace bez ujmy tak bol vadný (rozumej nie 100%ný) už v dobe keď bol zakúpený
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 12. 2010 o 11:06 | odkaz na príspevok
matopp:


Ako napísal LV spávne na konci svojo príspevku: Nabiť, uložiť do sucha, mimo tepelných zdrojov (čiže miesto kde je čo najkonštantnejšia teplota a tieň - aby nám slniečko nezohrievalo to čo netreba), nižšia IZBOVÁ teplota nie je na závadu.
V žiadnom prípade neodkladať na dlhšiu dobu vybité batérie a už vôbec nie do mrazu !(

Nuž neviem kde som také niečo napísal
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 12. 2010 o 11:26 | odkaz na príspevok
to ale nie je totožné s tým čo si napísal ty
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
banova
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 12. 2010 o 12:16 | odkaz na príspevok
Tu je jeden citát zo stránky http://rcmodely.cevaro.sk :
Na dopresnenie si trochu zopakujme, že dlhodobé uskladnenie LiPol batérií by malo prebiehať pri teplotách okolo 10 stupňov Celzia (v rozmedzí 0 až 20, alebo lepšie 5 až 15 stupňov Celzia) a napätí jednotlivých článkov asi 3,80 Voltu.

Ďalšie dôležité informácie z tej stránky:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=197&n=ako-prebudzat-lipol-baterie-z-hybernacie
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=16&n=zazimovanie-dlhodobe-skladovanie-lipol-baterii
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=69&n=predlzenie-zivotnosti-lipol-baterii-----2cast
Bydlisko: Bratislava/Žilina ( 29 rokov )
peto123
modelár

Príspevkov: 35

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 12. 2010 o 12:49 | odkaz na príspevok
n
matopp:
2. Mráz spôsobuje, že elektróny behajú po vodičoch pomalšie (pozorovateľné pre nás je to samozrejme až pri extre nízkych hodnotách teplôt)


co sa tyka vodicov je to presne naopak. elektricka vodivost a odpor su teplotne zavisle parametre. s klesajucou teplotou sa vodivost zvysuje a teda klesa odpor vodica. sposobene je to tym ze cim je teplota vodica nizsia tym menej castic sa zucastnuje na tepelnom pohybe a tym menej brania casticiam ktore sa zucastnuju na vedeni el. naboja. najlepsie je tento jav pozorovatelny pri extremne nizkych teplotach kedy sa ziadna castica nezucastnuje tepelneho pohybu a odpor zanika. nazyva sa to supravodivost. pre nas je to pozorovatelne v elektrarnach. v zime je elektrina lacnejsia pretoze preprava po vedeni je menej stratova. co sa tyka teploty je nizsia teplota prave plus. treba si ale uvedomit ze vodice su len sucastou retazca el. obvodu takze ak vam nizke teploty sposobuju problemy bude na vine nico ine nie vodice. najma vo vf elektronike alebo akejkolvek frekvencnej elektronike je teplota vyznamny faktor.

rakze len pre upresnenie aby nedoslo k sireniu mylnych informacii. neobvinujte vodice
Bydlisko: Banská Bystrica
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 797 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: tamiya, jan-perina,