Výrobca: | vlastná | Rozpätie: | 980 mm | Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | Depron, balsa |
Motor: | Brushless |
ID Modelu: AM6380 | Zobrazenia: 8384 | Pridané: 22. 11. 2015 o 21:58 | Autor: Peposan
Autor | Správa | |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Vysoká škola práce s depronom, parádna prácička. Špeciálne sa mi páči ten kokpit a predné čelo trupu, sledujem... |
|
rcpilotjan modelár Príspevkov: 56 Moje modely Poslať správu |
Vyzera to na peknu "hodinarsku" robotu. Drzim palce! Ten depron este nejak povrchovo spevnis, alebo ostane taky krehky? |
|
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Kokpit proste nemá chybu. Pozerám, že aj farba panelu podlahy pod nožným riadením je "zošúchaná od nôh pilota". |
|
Peposan modelár Príspevkov: 241 Moje modely Poslať správu |
Caute, trup chcem vytmelit ako som sa tu na forach docital slahanym tmelom a potom podla hmotnosti bud velmi jemnu sklenu tkaninu, alebo potahovy papier nasyteny zriedenym lepidlom ( na skutocnych lavockach bolo na drevenej skrupine natiahnute platno, brusene a lakovane). Cockpit som ponal moc maketovo a uvidim ci tam budem davat bateriu pocas lietania na nejaky magneticky drziak a potom na statike tam budem davat sedadlo s kniplom, ale to vsetko podla toho aka vyjde hmotnost. Teraz cakam na komponenty z HK, podvozok atd. |
|
Stefan team RCPortál Príspevkov: 965 Moje modely Poslať správu |
fuha, pekna praca! budem sledovat |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Pekné. A nezmestila by sa baterka pod podlahu kokpitu? že by sa tam vkladala cez nejaku krytku zospodu trupu ? |
|
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Keď dokázal ten papierový tak pekne polepit tak ten depronovy bude jeden zo skostov na Portali.Cocpit nemá chybu len nech ti vydrží trpezlivot až do finále prajem.Sledujem |
|
misisko modelár Príspevkov: 536 Moje modely Poslať správu |
Pekna praca a este krajsia predloha. La 5 je jedno z najkrajsich ruskych lietadiel. S kokpitom si sa riadne vyhral. Nech ti ten elan vydrzi dokonca aby bola tak krasne maketovo urobena cela. Palec hore. |
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Ak môžem poradiť tak tento proces som za posledné tri týždne robil každý večer k absolútnej spokojnosti. Použil som obyčajný sadrový šlahaný tmel značky DEN BRAVEN pretože sa dá s citom pekne zriediť vodou na kašičku bez hrudiek a tá sa dá pekne naniesť jemným štetcom na celý povrch a potom dokonale vyhladiť jemným šmirglom, ja som končil 600vkou. Na to som dal dve vrstvy laku dulux diamond glaze čo je vlastne hustejší pamlak, vodou riediteľný. Samozrejme každú vrstvu prebrúsiť, tu som išiel až na 1000ku zrnitosť. Potom jedna vrstva 25g tkaniny do polyuretanového laku, prebrúsiť osemstovkou ale až po riadnom vytvrdnutí cca 36hodín aby sa nerobili hrudky na brúsnom papieri a nerobili potom ryhy. No a na záver pred povrchovkou ešte jedna vrstva laku dulux glaze ktorá povrch spevní, scelí a funguje ako plnič, prebrúsené 1200vkou pod vodou. Na to už ide povrchovka bez problémov akákoľvek. Výsledkom je zdkardlový povrch polystyrénu... |
|
Peposan modelár Príspevkov: 241 Moje modely Poslať správu |
Dakujem vsetkym za podporu a rady a mam tiez na vas otazku ohladom skrutenia kridla kde uvazujem s 2-3mm na koncoch kridiel do negativu a otazku profilu, ten profil co je v original vystrihovacke je celkom sympaticky no uvazujem aj o nejakom co ma rovnu spodnu hranu a to cisto z hladiska technologie vyroby. Dalej mam otazku ohladom vodorovnej chvostovej plochy (VOP). V pripravovanom prekrasnom Durafly Spitfire Mk.I designer Tom Hunt zvacsil VOP o 10% a preto uvazujem aj ja s tymto zvacsenim pre moju Lavocku, je to este v ramci mierky a disproporcia este nebije tak do oci. |
|
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Pokiaľ ide o krídlo, aký má tá papierová predloha tvar koreňového a koncového profilu krídla ? Nevieš nafotiť a zverejniť tu foto ? V tomto je dosť ťažko inak radiť, že aký profil je najvhodnejší. Na negatívy by som sa ja inak pri takomto pôdorysnom tvare krídla vykašľal. Ak by bolo treba, tak ich docieliš aj jemnou výchylkou oboch krídelok smerom hore. Inak mohutnosť chvostových plôch zväčšením VOP beriem ako správny argument, to by malo byť OK ak ich zväčšíš cca tých 10 percent. Inak jeden kamarát - modelár (tu pod prezývkou KREZUS) má pomerne čerstvo postavenú polomaketu F4U Corsair, s rozpätím tak cca 850 až 1000 mm (podľa môjho odhadu). Celobalzová ľahká stavba s poťahom krídla 1 mm balzou a potom raz prelaminovaný povrch krídla. Skúsim mu zavolať, že aký profil krídla volil a či ho geometricky alebo aerodynamicky aj "krútil". Vyprovokujem ho, nech sa pozrie na toto vlákno a prípadne nech sa podelí so svojimi radami. Ale ten jeho model ešte nebol vo vzduchu. Avšak aj názory iných môžu byť inšpiratívne. Opravujem, je to kamarát tu na RC portáli pod prezývkou "JanoP". Už kuká na tento model a diskusiu k nemu. |
|
JanoP modelár Príspevkov: 101 Moje modely Poslať správu |
Tak ten Paľov kamarát už nemá prezývku Krezus, ale JanoP. Corsair má profil Naca 2412 a negatívy cca 1,5 st. Ak sa nemýlim, tak kombaťáci dávajú na podobné modely často profil Eppler 205 (má rovnú spodnú stranu) a tiež to krížia do negatívu. |
|
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
A je zhruba rovnakej veľkosti ako Lavočka - 1100 mm rozpätie. Však Janko. |
|
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
Ešte je možné tam dať aj Clark Y a ku koncu prejsť do Clark YH.... Potom netreba riešiť negatívy.... Inak Clark má tiež rovnú spodnú stranu.... |
|
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |