autor | správa |
rc_model_junior modelár Príspevkov: 378 Moje modely Poslať správu |
nazdar, postavil som si teraz nieco podobne piperovi no jedina vec ma trapi a to je tazisko.. mam sa riadit podla toho ze tazisko je v prvej tretine kridla alebo je na to nejaky "vzorec" do ktoreho vlozim rozmery lietadla a vyjde mi hodnota? |
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
ano okolo prvej tretiny, na zaciatok skor dopredsie |
rc_model_junior modelár Príspevkov: 378 Moje modely Poslať správu |
aj som si myslel.. dik |
JanoP modelár Príspevkov: 101 Moje modely Poslať správu |
Podľa mňa na výpočet ťažiska je najlepší program WinLaengs. Stiahneš si ho na http://home.germany.net/100-173822/W_Laengs4_V26.zip. |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Mne zase príde celkom rozumné o problematike i niečo vedieť skor, než použijem akýkolvek program. Som tak strašne staromodny, ked programy považujem iba za dobrého pomocníka , ktorý mi umožní rýchlejšie optimalizovat, alebo inak odladit úlohu? Som presvedčený, že základom je vedieť vyriešit problém bez programu. Lebo ked "netuším ktorá bije", lahko sa može stat , že sa dopracujem k nevhodným výsledkom, ...ale spočítal to program , nie?? Pozn. aby sa potrební nemuseli pracne hrabat na webe , pár základných informácíí o tažisku, vyosení motora , fluteru, pevnostných výpočtoch ... som sústredil sem: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/ veka |
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Dobrý odkaz. Dosť času som nedávno strávil hľadaním info o flatrováni a konečne článok, že som tomu aj ja pochopil a ako v jedinom článku čo som doteraz čítal sa tam pán Horejší vyjadruje aj o tom ako sa pred flatrom brániť inak ako samotným zvyšovaním tuhosti. Ďakujem, Juro. |
petofertal123 modelár Príspevkov: 219 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, nechcem vytvárať novú tému ,tak to dávam tu. Snaď nevadí. Mám model Magic 3D od Phoenix Team. Ležal mi na povale tak že ho skúsim rozchodiť.. Tažisko ktoré uvadza výrobca je 110mm od nabežky, no ked ho tam dám tak mi letí stále hore, a je dosť nestabilný pri mojich výchilkách, čo nasvedčuje že by som mal posunuť ťažisko dopredu. Už som na 95mm a stále nič. 95mm je stred hlinikovej trubky, No najhrubšie miesto je na 80mm, čítal som že by sa to malo dovažovať cca na najhruhšie miesto krídla,, len sa mí zdá veľa 30mm rozdiel od výrobcu. Čo myslíte? |
JohnyPP modelár Príspevkov: 107 Moje modely Poslať správu |
Ja si myslim ze bude nieco nedobre s pohonom ked to tak pretazuje dopredu. A tiez vyosenie |
petofertal123 modelár Príspevkov: 219 Moje modely Poslať správu |
Ja som si najprv myslel že je to chvostom, lebo som to pred cca 5 rokmi tak lajdácky opravoval. Ale to by ťažisko posunúť nemalo. Lebo ak by sa dvíhla váha na chvoste tak by stačilo dvihnúť váhu pri motore, a neposunulo by to ťažisko však? Aj by som to chcel aj tak teraz opraviť ale nikde nemôžem nájsť plány na ten model a neviem ako ďalej. Náhradné diely tiež niesu. Ak by sa jednalo o vyosenie motora, dokážem to spozorovať voľným okom? Alebo ako to skontrolovať? |
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Tazisko je cisto geometricka zalezitost. To je iba jedno a nemeni sa. Dovazovanim sa iba vzdalujes, priblizujes k neutralnemu bodu. Ty mas ale problem bud s geometriou trupu po oprave, alebo vyosenim motora. |
petofertal123 modelár Príspevkov: 219 Moje modely Poslať správu |
Tak trup vyzerá byt v pohode podľa mna. Skôr ten motor. Dnes na neho pozriem a dám vedieť. Ako sa udáva tá presná stredová os s ktorou by mal byt motor súbežný? |
JohnyPP modelár Príspevkov: 107 Moje modely Poslať správu |
Len ci sa naozaj zachovala geometria. Stvrt milimetra v spoji daleko od VOP ti na polmetrovej dlzke urobi aj centimeter takze zmenis povodnu rovinu VOP. Vzhladom na umiestnenie taziska asi takto: Ked si do chvosta "doplnil" nieco vo vzdialenosti 30cm od taziska nejaku vahu, tak je logicke, ze v mieste 10cm opacnym smerom od taziska potrebujes "doplnit" niecoho vahu 3x vyssiu ako to nieco co si dal do chvosta. (Lepidlo, vystuhy atd co si pridal, nieco vazi). Resp adekvatne posunut baterku. Cim blizsie taziska bola povodne, tym dalej ju musis posunut. Vyosenie ti ja nevysvetlim, je to dlhy pokec a osobne idem cestou pokus/omyl. Vyos to od oka 2 stupne nadol a uvidis. |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Ak sa jedná o 3D akrobat, tak spravidla má byť všetko (VCHP, krídlo, motor) v nule. Prípadne sa to jemne doladí počas zalietavania. Pravdepodobne bude potrebné stranové vyosenie motora. Proces zalietavania akrobata je na dlhší článok a na internete ich nájdeš niekoľko. |
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
V nule áno, ale ak je os motora v osi krídla. Zbytok súhlas. |
petofertal123 modelár Príspevkov: 219 Moje modely Poslať správu |
Okey. Dnes som k tomu sadol. A merial som rovinu výškovky, a krídielok k motoru. https://ibb.co/DrZJ49x https://ibb.co/Pc7c5qC Na prvom a druhom obrázku je rovina vyskovky k motoru. Je vidieť že motor je dosť vyosený dohora. https://ibb.co/YLSg7pq https://ibb.co/d7KSxwT Na dalších dvoch je vidieť rovinu krídielok k motoru. Ten je +- v rovnakej rovine. https://ibb.co/YRSz1Wz Na poslednom obrázku je vidieť rovinu krídielok (spodné pravítko) a rovinu vyskovky (vrchné pravítko) Nemali by byt v rovine? |