Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Tifuuss
modelár

Príspevkov: 25

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 5. 2015 o 19:45 | odkaz na príspevok
zdravim vas všetkých. Vie mi niekto poradiť ako nakalibrujem plyn na modely Mentor T-34. Regulator 40Amp pro SB Brushless ESC , motor- power 25 brushless outrunner 870Kv. Skušal som klasicku kalibraciu a neako sa tomu nechce diky. neviem či je to potrebne ale vysielač je DX6i
Bydlisko: nitra ( 36 rokov )
Krtko-28
modelár

Príspevkov: 43

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 5. 2015 o 21:07 | odkaz na príspevok
mas manual na tvoje esc ? kus som na to pozeral, nic nezvycajne... ako sa chova tvoje esc... vies / dá sa vstupit do programovacieho rezimu ? ako postupujes ?
Bydlisko: Revúca ( 41 rokov )
Tifuuss
modelár

Príspevkov: 25

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 5. 2015 o 21:57 | odkaz na príspevok
prave že nemam manual ani neviem zohnat nikde aspon v češtine. som ho kalibroval ako obvikle regulatory plyn naplno,zap. ovladač, zap. bat.,pipne, plyn dole,ale už dole nezapípa to neviem prečo
Bydlisko: nitra ( 36 rokov )
marianmacek
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 5. 2015 o 22:05 | odkaz na príspevok
Ahoj,

skús ešte nanovo nabindovať prijímač a opkauj svoj pokus s kalibráciou.

prajem pekný večer

Marián Macek
Bydlisko: Piešťany ( 51 rokov )
Krtko-28
modelár

Príspevkov: 43

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 5. 2015 o 00:07 | odkaz na príspevok
Tifuuss:
prave že nemam manual ani neviem zohnat nikde aspon v češtine...
chalani tu anglictinu treba,niesom sice ucitel ani vseved, ale bieda ma prinutila, mnozstvo vedomosti som bol nuteny cerpat z anglickych textov, lebo na SK / CZ nebola ani ciarka, aspon to skuste hadzat do toho gugl translatora - nieco vylezie normalne, nieco somarina, ostatne si domyslim

cize manual tu : ak je to teda spravny , samozrejme anglicky
http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Files/EFL40ABrushlessESCInstSheet.pdf


Tifuuss:
...som ho kalibroval ako obvikle regulatory plyn naplno,zap. ovladač, zap. bat.,pipne, plyn dole,ale už dole nezapípa to neviem prečo

cize pokial mame spravny manual, tvoj postup nebol spravny, aj ked na niektore esc funguje
postup
1.odpojena baterka prijimaca, vysielac plny plyn - drzat, zapojit baterku prijimaca
2.cakat 5sekund - ozvu sa dve sady rychlych tonov, ze si uspesne vstupil do programovacieho rezimu
3. potom presunut plyn do prostrednej pozicie - cakat 5sekund a esc pipne 1x pre vstup do MENU 1
tu sa to zacina kus komplikovat, praca plynu a tony pipania no ak som to dobre pochopil mal by si nechat plyn v strede a cakat na 4 pipnutia to je Menu pre kalibraciu plynu - v tomto bode plny plyn pre vstup do tohto menu - zrejme by tam mal byt aj nejaky ton ako potvrdenie ?!?
4 potom budes mat na vyber dve moznosti
(preklad s translatora)
a. Ak chcete vybrať 1.2ms až 1.8ms - Budete počuť 1 krátke pípnutie.Presuňte páku plynu do centra (medzi 1,4 a1.6?). Regulátor pípne 2 krát, čo naznačuje, ženastavíte voľbu programu alebo nechať v plnom plynu pre5 sekúnd postúpiť do ďalšieho výberu.
b. Ak chcete vybrať 1.1ms až 1.9ms - počujete 2 krátke pípnutia.Presuňte páku plynu do centra (medzi 1,4 a1.6?). Regulátor pípne 2 krát, čo naznačuje, ženastavíte voľbu programu alebo nechať v plnom plynu pre5 sekúnd postúpiť do prvej voľbe znova.

5. neviem cim sa ukoncuje programovanie - plyn dole ?!? ...

skus pozriet ci sa to aspon chyta, ci som dobré esc nasiel, zvysok sa doriesi potom
Bydlisko: Revúca ( 41 rokov )
Tifuuss
modelár

Príspevkov: 25

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 5. 2015 o 17:14 | odkaz na príspevok
to je tak komplikovane chlapy že až ty kokos. som sa dostal až po bod 4a ale neviem ako to potom cele ukonciť lebo to stale pipa svoje


tak chlapy už to mam už to jede až na to že ide ten motor tak sekano včom je problem???

nechce ist ani do plných otačok

že by akumulator ale ten bol v čera naplno nabity
Bydlisko: nitra ( 36 rokov )
milos.b
modelár

Príspevkov: 1209

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 5. 2015 o 20:15 | odkaz na príspevok
Páni - nechcem sa vám miešať do diskusie ale:
Tifuuss - pokus sa najsamprv pozrieť, či nemáš "posunutý" trim plynu z nulovej polohy do plusu (smerom hore), popr. stiahni ho dole aspoň 5 klikov od stredovej polohy
- vyskúšaj dať ESC do továrenského nastavenia a až potom urob kalibráciu plynu (predtým môžeš nanovo spárovať - nabindovať Rx)
A tu je odkaz na videonávod toho spomínaného ESC: https://www.youtube.com/watch?v=xKKGL9YUIsQ možno to pomôže.
Mal som podobne programovateľný ESC a dva dni som z toho "maturoval", kým som na ten princíp programovania prišiel - teraz ho už nemám a aj som už časom zabudol "ako na to". Skúšaj, skúšaj, skúšaj a zase znova len skúšaj !
Bydlisko: na "ďalekom Východe" ( 61 rokov )
Tifuuss
modelár

Príspevkov: 25

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 5. 2015 o 20:55 | odkaz na príspevok
ako ho dam do tovarenskeho nastavenia
Bydlisko: nitra ( 36 rokov )
Krtko-28
modelár

Príspevkov: 43

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 5. 2015 o 22:17 | odkaz na príspevok
neviem ci sa da resetnut do tovarenskeho nastavenia - manual som len prebehol,ale neudrelo mi to do oka, co sa tyka toho sekania motoru skus
MENU 3 - timing (casovanie) //toto hlavne skus nastavit//
podla toho kolko pólový mas motor
a. 2 až 4 poly / 5 stupnov
b. 2 až 4 poly 10 stupnov
c. 6 až 12 polov 15 stupnov
d. 6 až 12 polov20 stupnov
e. 12 polov / 25 stupnov

MENU 5 //toto nastav len doplnkovo//
za aky cas moze motor dosiahnut max.otacky
a. 0,25 sekundy
b. 1 sekunda

MENU 6 // toto vyskusaj aky rozdiel//
PWM frekvencia
a. 8kHz - pre vacsinu motorov (odporuca sa)
b. 16kHz ( pre motory s malou indukcnostou - treba pozriet manual od motoru)
c. 32kHz ( pre motory s velmi malou indukcnostou - treba pozriet manual od motoru)
...toto som zatial nikde neriesil, nebolo treba, akurat som niekde zahliadol ze pri 16kHz motory tak velmi nepištia, snad keby niekto skusenejsi do toho vniesol kus svetla, aspon sa nieco priucim


p.s. pokial niesi vseved a nebojis sa skusat - tak skusaj, aj ja to tak zvyknem robit - pokial to nejde zrovna vybucnut tak preco nie, hlavne si pamataj, alebo zapisuj vysledky nastaveni aby si vedel v com je rozdiel. moje z poslednych esc bolo e-max pre kopteru, velmi rozsiahle menu - staaasne vela pipanie dve hodiny som z toho maturoval, kym som pochopil ako to pipa... potom to uz islo raz-dva
Bydlisko: Revúca ( 41 rokov )
Tifuuss
modelár

Príspevkov: 25

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 5. 2015 o 18:19 | odkaz na príspevok
krtkovi dakujem už to šlape ako ma som sa stym pohral ako si hovoril a už mi to je jasne všetko diky moc idem lietať
Bydlisko: nitra ( 36 rokov )
Krtko-28
modelár

Príspevkov: 43

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 5. 2015 o 05:41 | odkaz na príspevok
vidiš aky si šikovný potesenie aj na mojej strane, ze sa podarilo. letu zdar
Bydlisko: Revúca ( 41 rokov )
Martinstolarcik
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2023 o 16:23 | odkaz na príspevok
Čaute chlapi kúpil som gamu v rtfku a plyn mi reaguje až za polkou. V manulali (a ani na iternete)o kalibracii regulatoru nič nepíšu. Regulátor tam je nejaký pelikan daniel 35a. Budem rád za každé rady.
luky249
modelár

Príspevkov: 81

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2023 o 18:00 | odkaz na príspevok
Ahoj, treba spraviť kalibráciu. Odpoj batériu, na vysielačke daj plný plyn, zapoj batériu a hneď ako začne reg. pípat, stiahni plyn na nulu, odpoj batériu. To je všetko. Po zapnutí to musí byť OK.
Bydlisko: Okr. Topoľčany ( 47 rokov )
HongRC
modelár

Príspevkov: 1

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 8. 2023 o 10:49 | odkaz na príspevok
Ahoj! Kalibrácia plynu pre modely ako Mentor T-34 s regulátorom 40Amp SB Brushless ESC a motorom Power 25 brushless outrunner 870Kv môže byť trochu zložitejšia, ale môžem ti poskytnúť základné kroky, ktoré môžeš skúsiť:

Zapni rádio ovládač DX6i a držte ho v strednej polohe.

Pripojte batériu k regulátoru ESC a nechajte motor nerušený.

Zistite, ako ovládač DX6i kalibruje plynu. To môže byť pomocou rôznych režimov ovládania, napríklad "Throttle Hold" alebo iného režimu plynu. Skontrolujte návod na použitie ovládača, aby ste sa ubezpečili.

Prejdite na režim kalibrácie plynu na ovládači DX6i, ak to umožňuje. Tento krok môže zahrnovať pohyb plynu nahor a nadol podľa pokynov.

Pripojte batériu k modelu a regulátoru ESC, pričom držte plynovú páku ovládača DX6i v spodnej polohe.

Ak ste v režime kalibrácie plynu, môžete mať plynovú páku ovládača DX6i na doraz dolu a potom rýchlo posuňte nahor na doraz. To môže zabezpečiť kalibráciu.

Skontrolujte, či sa model reaguje na pohyb plynu na ovládači správne a či je plynová páka v rozsahu od minima po maximum.

Ak model reaguje korektne a plynuje hladko, mal by byť plyn správne nakalibrovaný.

Ak sa vám aj napriek týmto krokom nepodarí plynu správne nakalibrovať, mohli by ste sa obrátiť na komunitu pre váš konkrétny model, pretože tam môžete získať konkrétne rady od skúsenejších modelárov.
palci72
modelár

Príspevkov: 1056

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 8. 2023 o 17:21 | odkaz na príspevok
Zase je tu jeden /HongRC/ Rumunský "Moribundus"
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 551 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: pf1960, Marian,