Výrobca: | HPI | Rozpätie: | 0 mm | Hmotnosť: | 15500 g |
Kategória: | Autá - spalovacie | Dĺžka: | 900 mm | Materiál: | |
Motor: | Vodou chladený RCMK 57ccm, hlavy Zenoah G290 PUM 2x29.5ccm ported |
ID Modelu: AM5145 | Zobrazenia: 72088 | Pridané: 28. 12. 2014 o 17:09 | Autor: mAto424
Autor | Správa | |
vychodnar modelár Príspevkov: 1864 Moje modely Poslať správu |
kolko si dal za tieto srandicky? |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
O tom sa nahlas nehovorííí Cez víkend idem montovať, prvé budú prevody, nech je diferák už zatvorený a potom pôjde motor...brzdy až tak nesúria |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Tak krásny modelársky víkend za mnou od soboty obeda doteraz som to montoval skoro nepretržite Dokopy sa zdá, že tam nie je nič také strašné urobené, ale komplikované to bolo brutálne (hlavne, keď ja som taký puntičkár a keď niečo nesedí tak to aj hodinu dopasovávam, nech to je tip top ) Ako som aj na zahraničných fórach čítal, že tento dvojvalec je " a bitch to install" tak to platí v plnom slova zmysle...návod k montážnemu kitu žiaden, človek len všetko nejako skúša a napasováva a keď je už zúfalý, tak vygoogli nejaké tie fotky, že ako to majú iný spravené. Karburátory majú ovládanie klapiek spojené spojkou, teda treba ich zosúladiť, aby sa obidva otvárali rovnako. Keďže je som ešte dokupoval tie lepšie Walbra, musel som jeden z nich upraviť, aby sa dali navzájom spojiť. Potom mi to kadekde škrelo a nechcelo sa to vracať tak som pidlikal ako nejaký zlatník. Proste polohy jednotlivých karburátorov neboli úplne totožné a keďže klapky nešli v jednej osi, priečilo sa to. Nakoniec to je už lepšie, dorobil som tam ešte jednu pružinu na vracanie klapky do neutrálu a strekol som tam konkotu, tak už to ide hľadučko... Tak pridávam foto postupnej stavby: Kalené hlavné koleso A taktiež vstup do prevodovky: Zložený diferák Montujeme na podvozok Samozrejme, montujeme, ale má tam byť plato z montážneho kitu: Tak všetko dole a znovu: Ideme dať dokopy motor: Upravujeme karbec Nešťastná spojka: Úchyty motora: Už to vyzerá lepšie: Dorábame nápravy: Pomedzi to, montujeme predné brzdy: Nekryjú sa na 100%, dúfam že to vydzrí - viacej mi ho nejde vtlačiť dovnútra... |
|
Rasto-2001 modelár Príspevkov: 630 Moje modely Poslať správu |
pekne straveny vikend |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
a zabudol som ešte dodať, že pri tom montážnom KITe za 350€ človeka tak pekne odrbú, že tam ani nedajú všetky šróby a teraz musím ísť dokupovať aké mi treba. Úplný nezmysel, to ako chceli ušetriť či čo?!!! Posledná foto - ešte som večer do toho šprtol a zistil som že to bolo kus spriečené a nesedela mi ani jedna šróba...tak som to našpanoval aby šróba pasovala a na fest som to zatiahol, tak už aj tie prevody k sebe o dosť lepšie dosadajú |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Tak som dokúpil tie mega drahé šróbiky (do 1€) dokrútil kam bolo treba, domontoval som "domčeky" vzduchových filtrov a osadil zadné plato ťahového štartéra: Ešte čakám na jednu zásielku, kde bude "kill switch" pre dvojvalce + zadné poloosy → zistil som, že jedna z nich bola prasknutá. Dúfam, že to vydrží pod tým motorom... |
|
Ludek-Kovarik modelár Príspevkov: 36 Moje modely Poslať správu |
naco tam su predne brzdy ked to bude chodit len po zadnych hehe |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
dobréééé hehe,to ma nenapadlo |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Ďaľšie montážnícke útrapy za mnou a ešte ďaľšie ma aj čakajú...avšak nejaký progres máme: Z kolien výfukov som musel píliť, inak by sa tlmiče nezmestili pod roll cage. Predné brzdy sú super, bude to brzdiť parádne, len ich ešte doladiť - tiahla donastaviť, aby fungovali súčasne so zadnou brzdou a taktiež plynom. |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Tak už som dofinišoval, samozrejme sú tam ešte nejaké dorbnosti, ktoré musím doladiť, ale už máme prvý štart za sebou!!! Tak najprv ešte nejaké foto doma z "dielne": A sme von: Olej nám ide všade... No a video z prvej jazdy (už po vybŕkaní cca 1,2 litra benzínu - lejem tam 100 oktán), len také brnkanie na 1/3 plynu. Natáčal som sám seba, takže tomu zodpovedá aj kvalita - pridám lepšie video keď bude. Zvuk je na videu o dosť iný ako v skutočnosti, trošku to brčí ako jednovalec ale v reále to počuť lepšie...ikeď som čakal, že to bude lepšie revať. Výfuky som kupoval s tým, že sú "unsilenced" avšak sú "silenced"....uvidím, možno časom vymením za Jetpro: http://www.bullet-rc.de/hpi-tuning/baja-tuning/auspuff-reso/jetpro-twin-bigbore-reso-hpi-baja-5b-5t-5sc.html odkaz na Youtube Mám aj video zo štartu, ale ten bol príliš dlhý a som myslel že pri tom umrem, no nakoniec to nakoplo |
|
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
paradny projekt som zvedavy ako to pojde ked to bude zabehnute, vyzera ze to ma zivota v sebe |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem. Ono ten zadok na tom teraz utrhnes ako nic, strasne citlivy treba byt na plyne lebo hned ides klade tade, uvidime ako pojde pod plnym plynom....bude trosku problem s chladenim (vseobecne sa tento motor zvykne prehrievat) ale kedze to ma taky obrovsky vykon, clovek mu nejde tolko "po krku" takze na plny plyn sa casto jazdit asi nebude |
|
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
aj takto otvorene sa to prehreje? :/ .. natoc potom video ked to rozbehnes poriadne |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
ano hreje sa - na zotrvacniku nie je ventilator, takze to je chladene len "staticky" Jasné, natočím ako to pôjde. |
|
Attila modelár Príspevkov: 779 Moje modely Poslať správu |
ten olej ti vstrekuje asi na najlepšie miesto motoricky to pôjde dobre a aj hlas bude lepší vo vačších otáčkach som zvedaví ako to pôjde po zábehu |