Výrobca: | ja podla planu | Rozpätie: | 1740 mm | Hmotnosť: | 590 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 840 mm | Materiál: | balza a XPS |
Motor: | CD22-1100kv |
ID Modelu: AM4936 | Zobrazenia: 2559 | Pridané: 8. 11. 2014 o 19:37 | Autor: macko
Autor | Správa |
vrabcek modelár Príspevkov: 49 Moje modely Poslať správu |
Škoda ho. Mne sa v taký ch situáciach osvedčilo použitie "zvratu" - ide o akrobaticky prvok: z priameho vodorovného letu treba urobiť polvýkrut a keď je model otočený na "chrbte" treba urobiť polpremet. V prípade vetroňa ho proste nechať padať a ak ma zásobu pozdĺžnej stability vyberie ten polpremet aj sám bez zásahu do riadenia. Podľa potreby je možne urobiť hneď ďalší zvrat, až kým sa model neocitne v "normálnej" výške. Viac tu: http://www.minimakety.cz/rcscale/rules/letova-cast.php |
Lubomir modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Nuž, asi je to predsa dobre lietadlo. Skoro presne pred mesiacom uletel Guppy aj mne. Tiež v termike. Navyše mal na pylone kamerku mobiusa. Tebe ostali aspoň fotografie. Ja sa musim pohrabať v starych záznamoch, či niečo nenajdem. Ja som mal "ušatého" Guppy MK II. podľa plánu od Slovinca Seršňa. Už staviam nového -1720mm s krídelkami. Krídla sú hotové a čakaju na potiahnutie a dnes som začal lepiť trup. Ak bude priať počasie, tak do mesiaca pôjde na zálet. |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Škoda pekného modelu, na druhej strane Guppy je veľmi vydarená konštrukcia za minimálne náklady. Na termiku pozor, vo väčšej výške je na tak ľahký model už veľmi silná. Každý stúpavý prúd má ale na svojom obvode aj klesavé prúdenie, je potrebné dostať sa doňho. Samozrejme je potrebné mať na pamäti aj pevnosť modelu - vetroň, pokiaľ nemá brzdiace klapky pri klesaní strmhlav nemá v podstate obmedzenie rýchlosti a práve pri vyberaní strmhlavého letu môže dôjsť k zlomeniu krídla. Doporučujem kĺzať nabok zo stupáku, nájsť oblasť, kde vzduch klesá a v nej zostať pokiaľ je potrebné. Ak chcem opať vystúpať, tak znovu vletím do stúpavého prúdu a stúpam len do výšky, v ktorej ešte bezpečne ovládam model. |