Výrobca: | Vlastna stavba | Rozpätie: | 1500 mm | Hmotnosť: | 470 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 805 mm | Materiál: | Balza, fólia |
Motor: | 2630, 1200kv |
ID Modelu: AM6717 | Zobrazenia: 4126 | Pridané: 10. 2. 2016 o 12:20 | Autor: BA2506
Autor | Správa | |
Lubomir modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Tá váha je aj s baterkou? Ja som si pozrel staré záznamy a ja som mal s baterkou 1300mAh (cca 108g) letovú váhu 569g. Staval som to ovšem podľa plánu kúpeného od Mitiu, s deleným krídlom. Verzia hotline - rozpätie 1700mm, krídelká - ktorú som staval neskôr, mi s rovnakou baterkou vyšla letová váha 639g. Prajem úspešný zálet. Dobre vyvážený a vytrimovaný, ten ušatý, lieta skoro sám a termiku miluje . |
|
BA2506 modelár Príspevkov: 19 Moje modely Poslať správu |
Vaha je aj s baterkou. Hotliner bude mat asi o par gramov viac. Verzia od Mitiu ma 200 mm vacsie rozpatie. Pre verziu 1500 mm - Mne sa podarilo dohladat podobne stavby ako moja a vahu mam dobru. Na plane je 480 gramov pre termik kridla. Tu na portali som dohladal od 500 do 600 gramov. Takze som o 10 gramov lahsi. A to mam delene kridla, ale zase nemam vystuzenie stredu sklom. Pre verziu 1700 mm - Mitiova verzia ne jeho stranke ma vahu 650 gramov pre termik kridla a tu na portali od 590 do 620 gramov. Takze s 569 gramami si na tom super. Mas 80 gramov k dobru. PS: Ja som si daval teraz pozor. Ked som staval Liona, tak som ubehol s vahou a musel som uplatnit odlahcovaciu kuru. Uz nikdy viac vlies napusteny bielym pigmentom.... |
|
Lubomir modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
O.K. - máš to fajn. A s tým vliesom máš pravdu. Tiež som to skúsil (na Orca od Milana Horáčka). Samotný vlies je v poriadku, ale stačí trochu prehnať s lakom a už sa to prejaví na váhe. Ja používam všeobecne Oracover (dokonca ten čínsky), ktorý ovšem nezvýši pevnosť konštrukcie, lebo ostáva pružný, ale pri vytvorení kazety na nábežke krídla z tuhého poťahu to nevadí a krídlo je dosť pevné na ohyb aj krut. P.s. Zaujala ma tá odnímatelná výškovka - máš pravdu o tej preprave, tá výškovka je dosť zranitelná pri preprave. Ale ako som pozeral, tak pri odnímaní musíš odpojiť drôt náhonu na servo. Neviem či sa pri montáži strafíš do nastavenia a budeš ju musieť zakaždým trimovať. |
|
dertypek modelár Príspevkov: 226 Moje modely Poslať správu |
cauko ,krasna pracicka , taketo nieco sa mi naozaj paci . teda pozeral som vselikade tie planky na guppyho ale nemozem najst presne tento tvoj model jak mas ty , posli mi ho plz dakujem |
|
BA2506 modelár Príspevkov: 19 Moje modely Poslať správu |
Plán na stavbu lietadla sa to stiahnuť na tejto stránke: 1. Cesta: http://www.profili2.com/eng/plans.asp 2. Zadanie "Guppy" do vyhľadávacieho kritéria "By name" 3. Kliknutie na obrázok a stiahnutie |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... nejake fotky zpracovania Vliesu mamv niektorych albach napr tu: http://veka1.rajce.idnes.cz/ Podrobne popisy prace s vliesom su na mojom webu viz napr : http://www.vekamodel.cz/rekonstrukce-povrchove-upravy-0/ http://www.vekamodel.cz/montazni-navody/vosa-stavebni-navod/vosa-potah/ Prax ukazala, ze Vlies nie je vseliek a jeho pouzitie ma niektore specifika. Na niektore typy lietadiel sa hodi viz rajcatove odkazy na alba starsich poletuch Vosa, Cejka, Ero, Major,Pluto a pod.( prejst str 1-4). Celoplosne barvenie Vliesu nepouzivam... nemam dovod. Ked chcem vytvorit dojem retro stavby, kombinujem lakovany surovy povrch vliesu s nejakou barvou.Setrim jak material tak hmotnost. Potah lepim cistym acetonom k nalakovanej kostre. Umoznuje to bezdestrukcnu opravitelnost. Najprv prilepim len obvod.Potom potah vypnem zehlickou pri zafixovanej nosnej ploche v spravnom tvare a polohe ( pozadovana rovinnost ci skrutenie) . Az potom ho prilepim k rebram a nosnikon , zase acetonom. Okrem fotiek na rajceti ,je tento postup s popisom i fotkami napr tu ( str 3a 4) : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=119&t=43711&hilit=+sv23+West+Wind&start=30 Na spodnej strane velmi klenutych profilov z tenkeho materialu tj. preglejka 1mm mam nanesenu disperziu. Aceton by to na malej stycnej ploche neudrzal. Tam potah prizehlim spickou zehlicky a az potom vypnem lahkym prebehnutim zehlickou nad plochou. Vacsie plochy nanasam valeckom, alebo cez kusok Vliesu nalepeny na liste pomocou stetca, ci molitanu( viz fotky v roznych albach na rajceti) . Vyhodou je mimimum laku v potahu a rychlo uzatvorene pory. V pripade ze chcem vytvorit pevnejsi potah ( exponovane miesta ...) velmi dobre vysledky dava zdvojeny krizny potah Vliesom. Ma vyssiu odolnost na prerazenie a dost zpevni makku kostru v porovnani s jednopotahom. Pouzivam napr na prieckove trupy ( Major), alebo na spodny potah kridel. Ad rozoberacie spoje vyskovky....na starych modeloch sa k upevnovaniu pouzivala guma. Tak to pouzivam i na ich replikach a problem z nastavovanim tiahel nemam. Len usadenie vyskovky je potreba urobit samostrediace. Ako som to riesil, je mozno vidiet zase v albume Cejky : http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_-retro_kluzak_z_roku_1967./ Ine riesenie ma Major: http://veka1.rajce.idnes.cz/Major_1966/ .... ine zase Vosa : http://veka1.rajce.idnes.cz/Vosa_2015-trup_a_ocasni_plochy./ pripadne : http://veka1.rajce.idnes.cz/Vosa_2010-sestaveni_a_serizeni_modelu./ A ked nechcem na chvoste gumu a chcem zachovat historicky vzhlad tyckoveho modelu s kriznymi kormidlami na chvoste, tak to urobim napr. tak ako to ma Ero II : http://veka1.rajce.idnes.cz/Ero_ll_-_skolni_kluzak_z_r.1954_-_radiem_rizena_verze./ veka |
|
BA2506 modelár Príspevkov: 19 Moje modely Poslať správu |
Ohladne toho vliesu som bol uz davnejsie na tvojich strankach. Paci sa mi navod na Vosu. Je to dobry navod a hlavne pekna cista stavba. Vlies je super. Dokoncujem 3,2 metrovy model Opal od pana Knebla. Este som ho sem neumiestnil. V podstate je hotovy, akurat musim umiestnit olovo do spice. Aj pri nom som pouzil Vlies. Na prichytenie som vyuzil Blasalock. Tu som ale urobil chybu. Pri malych modeloch sa s tym patlaju male plochy a teda nie je toho vela. Ale pri velkych kridlach treba napatlat toho balsalocku cele metre. Po urcitej dobe som stratil sustredenie a zacal som ho nanas dost nedbalo. Vypomstilo sa mi to. Mam po nom viditelne stopy. A ten vlies nechcel ist dole. Tak som to tak nechal. Dost ma to mrzi, lebo drobnosti vytvaraju celok a takato viditelna blbost znehodnocuje kopu prace co som vlozil do toho vetrona Na druhej strane je to iba kozmeticka chyba a verim, ze si s nim uzijem vela zabavy. ivan |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Na celoplochy je Balsaloc, alebo disperzia pod Vlies zbytocna. Nalakovana a vybrusena celoplocha ide bezproblemovo potiahnut vyssie popisanym sposobom tj,len pomocou acetonu. Vyhodou je , ze ked sa nedari, potries plochu acetonom , odlepis potah, upravis a prilepis znovu. Pozn. ked uz pouzit disperziu na celoplochu , tak lepit papierovy potah za mokra na vylakovanu a vybrusenu balzu. Problem je vsak s opravani....nedas ho dolu bez poskodenia povrchu ( aspon neviem o nejakom rozumnom sposobe). Neskusal si ten spatne prilepeny Vlies, co nechcel dole ( resp Balsalock pod nim) nahriat zehlickou napr. cez pauzak, alebo papier na pecenie a postupne ho uvolnovat? Ja nie , ale za pokus by to mozno stalo. Otazkou je , ci lepidlo zostane na dreve, alebo ho vezme potah zo sebou, ak by to nahodou slo. veka |
|
BA2506 modelár Príspevkov: 19 Moje modely Poslať správu |
Skusal som to nahriat. Lepidlo zmaklo a ten vlies isiel dole, ale zostalo na dreve. A v nom plno chlpkov z vliesu. A nejde obrusit. Ten balsalock je super, ale treba s nim opatrne. Na hrany a negativne obluky ano, ale na rovne plochy velmi opatrne. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Skusal som to nahriat. Lepidlo zmaklo a ten vlies isiel dole, ale zostalo na dreve. A v nom plno chlpkov z vliesu. A nejde obrusit. .... dalo sa cakat. Ten balsalock je super, ale treba s nim opatrne. Na hrany a negativne obluky ano, ale na rovne plochy velmi opatrne. .. jj mam stejnu skusenost. veka |
|
modelar22 modelár Príspevkov: 34 Moje modely Poslať správu |
Pekná práca .Mam ho tiež v hangári a som s ním spokojný. Takže vítaj v klube. A nech to pekne lieta. |