autor | správa |
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Odkedy som prešiel z HeliJive+2S Lipo na Kosmik chýbala mi pridaná bezpečnosť prevádzky prijímačovky 2S. Ak odíde hlavná baterka, alebo sa odpoja konektory, alebo sa niečo stane Kosmiku tak by som nemohol ani autorotovať čo pri prijímačovke ide. Možností ako to riešiť je určite viacero, v manuále Kosmiku Kontronik káže zabudovať podpornú baterku, v mojom prípade by to bola malá 2S Lipo. Ja som sa rozhodol pre tzv. GreenCaps od Linusa. Je to malý plošák na ktorý sa napájkujú tri kondenzátory, plošák sa stará o ich pomalé nabíjanie aby sa pri pripojení baterky nepreťažil BEC (nastaviteľné do 0,7A). Kondenzátory sa vybíjajú pri poklese napätia (záťaži) resp. jeho úplnej strate. Nabíja sa asi 30 sekúnd, a kapacita kondíkov by mala postačovať na autorotovanie, alebo aspoň na vyrovnanie vrtulníka do polohy vhodnej na autorotáciu - v mojom prípade to vydrží 15 sekúnd pitchpumps, takže to určite bude stačiť na pol minúty autorotovania. Ďalšia výhoda je podpora BEC, pri záťaži BEC klesá jeho napätie čo ovplyvňuje výkon serv, resp. pod 3,3V sa vypínajú Spektrum satelity. Kondíky vtedy BEC pomôžu. Pri Kosmiku žiaden problém, ale s GreenCaps je možné používať aj slabšie BEC a tak využiť energiu uloženú v kondíkoch v špičkách keď BEC nestíha. S pomocou dvoch potenciometrov sa dá nastaviť nabíjací prúd a napätie pri ktorom sa dodávanie prúdu samé vypne. Na konci videa vidno ako servá časom slabnú keďže napätie klesá, až dokým sa úplne nevypne. Kúpiť sa to dá u microhelis.de, a to buď s 25F alebo 50F kondenzátormi. Skrz moje hladné servá som sa rozhodol pre 50F, kamoš má v Gobline 500 25F kde úplne postačujú a hlavne majú menšiu veľkosť. Napájkovať kondíky a servokábel na plošák si musí každý sám. Potom jednoducho zapojiť čo najbližšie k servám, v mojom prípade na voľný konektor VStabi. Nuž, možno to niekoho inšpiruje a zabuduje ich tiež odkaz na Youtube |
Robo1 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Zaujímavé Michal, už len sa naučiť autorotovať |
Tibor889 modelár Príspevkov: 997 Moje modely Poslať správu |
Michal, a v com vidis vyhodu oproti 4clanku nimh alebo v tvojom pripade 2clanku lipo? Tie maju kapacitu aj na cely let, su takmer bezudrzbove, mozes ich pripajat aj samostatne a na nich napipat vrtulnik, potom pripajat regulator atd. Hmotnost? Velkost? |
yuri9999 modelár Príspevkov: 1089 Moje modely Poslať správu |
Zaujimave.... Tibi druzgnut o zem je niekolko sekundova zalezitost takze zaloha na cely let ti je zbytocna. Mozno hmotnost mozno bezudrzbova zalezitost su tie plusy tohto riesenia. |
yuri9999 modelár Príspevkov: 1089 Moje modely Poslať správu |
Marian preco ta zloba.Kto nechce nech si to nekupi. Skor roztrepes heli na ruky ako na zlyhanie elektroniky. Michal je uz v inom leveli a vie co robi.... |
yuri9999 modelár Príspevkov: 1089 Moje modely Poslať správu |
Suhlasim. Marian ale ake ine riesenie by si pouzil Solar ktory by dobijal zalozny akku? Ci ako to myslis Ci silove dobijanie cez solar. Lebo to si neviem predstavit... |
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Hmotnosť v porovnaní s 2S Lipo ma v G700 až tak nezaujíma, v menších vrtulnikoch je to ale určite podstatná výhoda. S kondíkmi nemám žiadnu starosť, nemusím ich kontrolovať, a čo sa mi najviac páči nemusím nič ďalšie zapínať - predtým som vždy zapínal dve baterky, teraz len hlavnú. Mimochodom ten plošák podporuje aj zapojenie s 2S Lipo namiesto kondenzátorov. K spoľahlivosti len toľko že to ľudia montujú už pár rokov a ešte sa to nikomu nepokazilo. Linus je v tejto oblasti génius Čo sa týka solaru tak je to mimo tému ale pozeral som aj to a zatiaľ sa to neoplatí, možno len za nádherného slnečného dňa, a aj tak si cenovo a dostupnou kapacitou na tom s LiFePo4 baterkou lepšie - a tú môžeš doma počas dňa nabíjať zo soláru ak ti ide o prostredie. |
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Čo myslíš že nemá Kontronik dotiahnuté do konca ? Myslíš že taká záloha by mala byť súčasťou Kosmiku ? Oni to riešia baterkou, to je ich odporúčané riešenie, ja len popisujem alternatívny spôsob. |
Tibor889 modelár Príspevkov: 997 Moje modely Poslať správu |
To, ze to nie je sucastou kontroniku plne chapem, je len na uzivatelovi aku vybavu pouzie, ci si da ten airbag len u vodica, alebo celu sadu vratane bocnych atd. Podla mna je riesenie odporucane ku kontroniku uplne elegantne, a tiez si neviem predstavit ze by v regli boli aj nimh baterky s relativne kratkou zivotnostou alebo kondiky, ktore ti po odpojeni lipo este 30 sekund drzia serva a prijmac. Je to na kazdom co si zvoli. |
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Tak Tibor, vidím to rovnako. Účel Kosmiku je regulovať motor, má síce pár ďalších vlastností ako BEC, logovanie, telemetria, ale niekde treba povedať stop. Čo sa týka ceny tak je podľa mňa primeraná, cieľová skupina je dosť malá a náklady na vývoj veľké. Okrem toho podľa mňa Kontronik časom príde s menšími verziami, ktoré nahradia HeliJive, a preto si teraz nemôžu dovoliť predávať Kosmik za lacno - to by potom museli nové regulátory rozdávať zadara |
Nezbeda modelár Príspevkov: 241 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 30. 4. 2013 o 02:11
| odkaz na príspevok
Moje príspevky som vymazal, nemali nič spoločné s GreenCaps |