Výrobca: | Duchosk | Rozpätie: | 950 mm | Hmotnosť: | 380 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 810 mm | Materiál: | XPS |
Motor: | E-MAX CF2822 |
ID Modelu: AM3454 | Zobrazenia: 10015 | Pridané: 11. 10. 2013 o 11:54 | Autor: Duchosk
Autor | Správa | |
Lumiror modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Zdravim,tiez staviam tento model, len sa mi nepaci ten otvoreny chrbat ,vidim ze ty si ho zatvoril nema to nejaky vpliv na letove vlastnosti ked prud vzduch od vrtule nema kadial unikat? |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
..... otvorena horna cast trupu predovsetkym znizuje jeho torznu tuhost. Toto by mohlo za urcitych situacii ( otazka je, ci sa poletucha dokaze do nich dostat) byt pricinou flutteru chvostovych ploch. Ale riesit priebeh prudenia u tohoto aerodynamickeho nezmyslu nema cenu. Proste pri tej konfiguracii poleti tak, ze ho i pesky predbehnes, takze i ten otvoreny chrbat je schopny preniest aerodynamicke zatazenie. Horsie je to s prevadzkovym zatazenim ( skladovanie, preprava ,manipulacia pri obsluhe ...tu sa mala tuhost urci prejavi pomerne rychlym opotrebenim, ztratou tvarovej stability,, pripadne poskodzovanim hornych, otvorenych hran depronoveho trupu. Prudenie vzduchu cez dutinu trupu moze mat max vplyv na chladenie vybavenia. S aerodynanikou ( letovymi vlastnostmi ) suvisi minimalne. Fakt je , ze otvoreny trup ma urcite o poznanie vacsi odpor z dovodu horsieho ( viac rozvireneho) obtekania,co v pripade tohoto modelu moze byt i k dobru, tj.minimalizuje sa rizko prekrocenia Vmax. Ale prax ukazuje, ze i tak ho niektori dokazali vo vzduchu rozlamat. veka |
|
Lumiror modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
No ved o to ide je to model pre zaciatocnika ( nestavam to pre seba) tak dufam ze to tak bude,skusim to nechat otvorene a potom to zatvorim a uvidim co to bude robit.Inak to ze sa to niekomu zlomilo za letu bude asi problem v tom ze my to tu robime z depronu co sa neda porovnat s tym materialom co pouzili na flitetest ,ja som dal nejake vystuhy to kridla aj trupu a je to v pohode ale to tebe nemusim hovorit ☺ |
|
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Preboha, ten otvorený trup hore za krídlom radšej uzavri ! Výrazne zlepšíš najmä tú torznú tuhosť ale aj životnosť.
To je fakt ale v tomto prípade je to podľa môjho názoru úplne zanedbateľné. Zlepšenie torznej tuhosti trupu vzadu je nepomerne väčším benefitom ako ten jav na ktorý poukazuje v tomto prípade Veka (tzv "pozitívny" odpor pre takúto koncepciu modelu). Však Ti to tam musí "plantať" za letu. P.S.: Jaj sorry, teraz som si všimol z iných fotiek, že si ho vlastne "zatvoril". |
|
Lumiror modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Este som nic nezatvoril toto nie je moje lietalo ja som sa tu iba pytal majitela ako to lieta s tym zatvorenim vrchom lebo na vsetkych videach a fotkach co som nasiel to maju otvorene. Ale ako som pisal skusim to tak aj tak teda nechat otvorene aj zatvorene a uvidim co bude lepsie |