Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 2. 2012 o 22:37 | odkaz na príspevok
Ahoj chlapci, zase sa hlásim o radu alebo aspoň názor.
spomínal som tu už moju predstavu zabudovať mechaniku Freya 90 do trupu Bell 222. Staršiu mechaniku som zrepasoval tvári sa schopne, uź som ju osadil aj do trupu, v podstate by som to mohol ukončiť, ale mátajú ma dve myślienky:

1/ Prestavba hlavy na bezpádlovku:
- dôvody - nižšia stavba, keďže freya má pádla pod listami, takže trocha "maketovejší" vzhľad - bezpádlová hlava je jemnejśia, nepôsobila až natoľko cudzo
- možnosť vyskúšať bezpádlo - viem, dá sa to aj na lacnejśom modely
- riešenie - buď kúpa komplet hlavy od RJX,(cca 100Eur) alebo prestavbový kit od Hiroba (cca 10Eur - ale ostávajú pôvodné mohutné plastové gripy)

2/ Konverzia na elektro
- dôvod - čistá prevádzka
- riešenie - nemám predstavu, čo by to obnášalo, našiel som zatiaľ konverzný kit - maličkosť, ale ešte k tomu motor, reulátor, aku - a tu som totál mimo.

takže chlapci, skúste na mňa nahádzať plusy aj mínusy - technické aj finančné

díky
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 2. 2012 o 08:58 | odkaz na príspevok
Tu myslenku schvaluji. nejen ze cistejsi provoz, ale hlavne bez vibraci od spalovaciho motoru, ktere ti kapotu budou pomalu rozebirat.
1/ Sel bych do kitu od Hiroba. S maketou budes pravdepodobne litat na nizsi otacky rotoru. Plastove gripy jsou pruznejsi a mekci hlava se ti bude hodit.
2/ Rekni, jaky planujes prevodovy pomer motor/rotor a jake baterky, resp. kolik clanku. Regulator bych asi vzal Roxxy 9100-12. Governor funguje slusne a ma zabudovany vetrak s automatickou regulaci podle teploty. Bude se ti to v uzavrenem trupu hodit. A taky neni az zas tak drahy.
( 59 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 2. 2012 o 15:34 | odkaz na príspevok
takže jeden hlas za

1/ - ten kit je jednoduchý - prakticky len záchyt a iné tiahla - všetko ostáva pôvodné. Tu by som možno spravil nový hliníkový stred hlavy, aby som ju znížil, keď už odtiaľ odpadne mechanizmus pádiel
http://www.world-of-heli.de/elektronik/flybarless/mechanik/freya-direct-control-conversion-kit.html




2/ - toto je pre mňa ťaźšia otázka - som tu laik pri týchto výkonoch. našiel som jeden kit na Freyu
http://www.world-of-heli.de/hubschrauber/elektro-conversion-kits/umbausatz-hirobo-freya-ex-eagle-iii-auf-elektro.html
kde je vlastne len upevňovacia doska a pastorok - žiaľ neviem koľko zubový. cca 150 EUR za toto je dosť peňazí, hlavne keď tú dosku by som dal spraviť bez problémov, horšie je to s pastorkom, kde źiaľ neviem, aký modul pouźíva freya. Alebo výrobcovia pouźívajú rovnaké u tejto triedy?
pre daný kit odporúčajú pohonnú zostavu Kontronik Pyro 30-12 a Jive 80HV, aku 10-12 článkov. Tu žiaľ nemám predstavu o potrebnej kapacite - očakávam ale niečo okolo 5000mAh (tu možno rozhodne aj priestor - k dispozícii mám šírku medzi bočnicami 63mm

píšeš regulátor Roxxy 9100-12, motor by si dal aký?
tie pastorky - našiel som ich kopec, otázkou ale je modul. alebo neriskovať a zobrať origo?

u motorov je to asi tak, že odporúčaný Pyro je asi na ostré 3D (čo je dnes asi normálne využitie), ja vśak potrebujem skôr normálne maketové lietanie. Tým nechcem povedať, že ho chcem podmotorovať, ale na lietanie klasických obratov treba asi menśí výkon ako na 3D. Alebo mám mylné predstavy?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 2. 2012 o 17:28 | odkaz na príspevok
1/ kdyz vidim tu fotku, ani bych ten kit nekupoval. Swash driver ( na fotce to modre ) bych jen provrtal, udelal zavit na cervika. Tak aby jsi to mohl zafixovat na hlavni hridel napevno. A je hotovo. A bude potreba nejak prodlouzit kulicky na gripech, aby jsi jejich osu dostal do osy hl. hridele. Pomer prepakovani grip/deska cykliky nebude optimalni, ale myslim ze to pujde i tak. Kdyz tu hlavu snizis, jen dobre.
2/ prestavoval jsem za stejnym ucelem Hirobo Sceadu. Na elektriku a do makety. Drzak motoru, desku, jsem si taky udelal. Spojku a zbytek jsem nechal tak jak to bylo. Jen bylo potreba vyrobit mezikus mezi spojku a hridel elektromotoru. Ta bude nejspis 6mm. Baterku v tvem pripade asi 12S. 4000-5000mAh alespon 20C. Vice bude lepe. Z motoru do devadesatek mas dnes v podstate tyto moznosti : 1/Scorpion - levny, vykonny ale hreje se jak svina. Bude asi problem v uzavrenem trupu. 2/Hacker turbine nebo turnado, tyhle motory neznam. 3/Kontronik - dobry motor, ale obcas problemy s lozisky a odlepujicimi se magnety ( uzil jsem si s nim sve ) a je drahy 4/ X-era tu doporucuji. Mam dva kousky, rucni prace, kazdy motor poctive zkousen. Efektivni, vyvazeny, vetsi loziska nez u Pyra. Je levnejsi nez Pyro. Vyrobce dobre komunikuje. Spatne se ale nekdy shani.
Pokud se tedy dohodneme na 12S baterce, napis mi kolik chces tocit na rotoru a jaky mas ted prevod ( v pripade ze by tam zustal ). pak se da dat nejake blizsi doporuceni
( 59 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 2. 2012 o 20:36 | odkaz na príspevok
1/ fbl hlava - prestavba
-na ten kit som sa chcel spýtať, predbehol si ma odpoveďou - funkcia toho dielca z kitu je len udrźať dosku cykliky v stálej polohe voči hlave - to viem vyrieśiť z existujúcich dielov +/- úprava
- pomer prepákovania - je dané, aký pomer by tam mal byť? terajší stav - vyloženie guličky na gripe je 28mm, vyloženie gulićky na doske cykliky - viem pouźiť 17 alebo 20mm. Ak treba, niećo by sa dalo ešte podniknúť
- gulička na gripe je mimo hlavnej osy cca 10mm, (asi 20 stupňov) - toto by pôsobilo pri riadení akoby doska cykliky bola pootočená o 20 stupňov. Na vysielači by som to vedel nastavi´t presne, ale tu to asi musí zvládať elektronika fbl. Nevie také niečo? uvažoval som predbežne mikrobeasta.
ak by to nebolo rieśiteĺné elektronicky, doriešim to spolu aj s pomerom prepákovania - keď sa na nejakom vhodnom dohodneme
- zníženie hlavy je jasné a myslím bez problémov

2/ prechod na elektromotor
- takźe si ponechal vlastne funkčnú spojku? dobrý nápad. toto keby ma bolo napadlo, tak by som to zavrhol - ale vlastne ve´d tá spojka nemá prečo vadiť - toto by bolo v pohode, pokiaľ bude sedieť pomer.
- momentálne mám prevod - veľké kolo 95 zubov, pastorok na spojke mám na výber 10, 11, 12 zubov. teda pomer 9,5.... 8,63......7,92
dá sa z toho niečo pouźiť?
- na druhej Frey mám na governore nastavených myslím 1450 a 1750 otáčok - je pravda, nastavoval som to pred pár rokmi, presne nepamätám. musím pozrieť do manuálu, či to neviem vyčítať z GV-čka
ale keď to otočím - aké otáčky by si odporučil na maketu?
- ten 12 - článok - asi rozumnejśie, vieme ostať na niźších prúdoch......
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 2. 2012 o 07:33 | odkaz na príspevok
1/ U fbl hlavy potrebujes vyrazne mensi vychylky serv k dosazeni stejnych uhlu jak cyklickych, tak kolektivu. Potrebujes tedy upravit pomery prepakovani servo-cyklika-gripy tak, aby jsi vyuzil co nejvetsi drahu serva. Je to stejne jako kdyz budes mit dlouhou paku na servu vrtulky s klasickym gyrem. Kdyz budes mit kratkou drahu serva, elektronika nebude mit moznost jemne korigovat. Zisk gyr cykliky bude muset byt mensi a cely letovy projev bude takovy "plovouci". Mas tri moznosti jak toho dosahnout.
a/ zvetsit vzdalenost osy kulicky u gripu od osy hl. hridele. Tak to bezne vyrobci resi. V tvem pripade tato moznost neprichazi v uvahu.
b/ posunot kulicky na vnitrnim krouzku cykliky co nejblize na stred.
c/ zkratit paky na servech.
Neco z toho urcite pujde. Vysledek treba nebude uplne optimalni, ale slusne litat to bude.
Kulicky u gripu radim posumout na osu hlavni hridele. Dat delsi, vyrobit nejaky mezikus atd. Pocitej ale s tim, za tam jsou docela slusne sily. Beast sice virtualni pootoceni cykliky umi, ale pokud to budes mit vsechno v ose, usetris si dost laborovani. Ve vysilaci nic takoveho nastavovat nesmis. Ja bych ty kulicky prodlouzil.
2/ ano, spojku jsem tam nechal puvodni a funkcni. Nicemu to nevadi a funguje to.
S prevodem co mas bych zvolil motor Xera 4035/ 400KV a pastorek 11z. Tento : http://www.xeramotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=9&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1 Hridel je volitelna 8 nebo 6 mm. Je treba specifikovat pri objednani.
nebo Kontronik Pyro 700-45 s pastorkem 10z. Tento : http://www.kontronik.com/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=83&lang=de hridel je 6mm.
Otacky u makety, obecne nizke. Letovy projev je pak vice pripominajici opravdovy stroj. Cisla po me ale nechtej. To je treba vyzkouset. Roli hraje vice faktoru. Letova vaha, profil listu ( tady bych asi doporucil polosymetricke Spin Blades ), a hlavne styl tveho letu. Tohle je vzdy o kompromisech. Kdyz budes tocit hodne malo, listy budou krasne placat, zvuk i projev bude skvely, ale na druhou stranu se sidis o moznost v pripade krizovky zatahnout za kolektiv a zmizet nahoru.
( 59 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 2. 2012 o 21:44 | odkaz na príspevok
takže som zas múdrejší
1/ - pomer prepákovania - v podstate teda ide o to, aby som potrebnú výchylku listov ( cca +10/-5? ) dostal pri čím väčšej výchylke serva.
pozrel som gripy na oboch mojich freya-ch - a na tej druhej mám trocha inú hlavu, ktorá umoźňuje prehodiť gulićku ďalej od osi a zároveň zameniť malú guličku za stopkatú - tým získam vyloženie guličky od osi 34mm, a zároveň ju dostanem do stredu hriadeľa - takže toto hore by som bral ako dorieśené
na doske cykliky viem vymeniť stopkatú guličku za obyčajnú - čím ziskam asi 2mm

takže pomer pák sa bezbolestne mení z 28/17.......... na 34/15 .... čo by niečo mohlo pomôcť, zvyšok musím riešiť ešte na prepákovaní na ceste od serv.



2/ elektropohon
- idem prelúskať vhodné aku cca 5000mAh a vyskúśam ich umiestnenie do trupu
- rozhodím motor, pozriem, ako najšikovnejšie upevniť spojku na elektromotor, aká hriadeľ by bola výhodnejśia. Ozaj, tieto elektromotory majú akú úpravu na hriadeli? vybrúsenú plośku na červíka?
ešte by som sa spýtal - keď počitaš otáčky - berieš kv motora x nominálne napätie aku x prevod...... dostanem teoretické max otáčky pri úplnom otvorení regulátora a bez zaťaženia. Predpokladám, na toto sa pouźívajú nejaké koeficienty. Aby governon mohol fungovať, potrebuje nejakú rezervu - 10%? 20%? a pokles otáčok od zaťaženia asi aké býva? alebo sa to nerieśi až natoľko?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 2. 2012 o 07:41 | odkaz na príspevok
1/ No super. To je ono. Uz se mi ta hlava zacina libit. Pri nastavovani Beasta se dostanes pak do jednoho menu, kdy po tobe bude chtit aby jsi nastavil na cyklice presne 6 stupnu a Beast ti sam rekne ( barvou diody ) jestli rozliseni chodu serv pro tuto vychylku je pro nej dostatecne nebo ne. Pak se da jeste neco na pomeru prepakovani treba doladit. To vis, nejlepsi by bylo nekde si Beast pujcit a vyzkouset si to na stole, nez zacnes delat nejake nevratne upravy. Jsem ale presvedcen, ze to fungovat bude.

2/ ano, motory maji vybrousenou plosku pro cervika.
Pri pocitani otacek se bere v uvahu trosku vic veci, ale v zasade je nejdulezitejsi KV motoru - otacky na volt X napeti baterie pod zatezi ( tady se to bere podle vnitrniho odporu Ri - tedy vlastne podle deklarovaneho poctu C ) takze cca 3,4- 3,8V na clanek a samozrejme prevodovy pomer. Sam to presne spocitat taky neumim. Nekdy vychazim uz ze zkusenosti. Treba u Kasamy na 12S bat. Prevod 10:1 ( 12 pastorek a 120 kolo ) jsem zkousel Pyro 700/52 ( 520 KV ) a Xeru 4035/2,5Y ( 480 KV ). Na tech motorech jsem tocil max. 2300, resp. 2200 otacek. Ono ani to KV udavane vyrobci neni nikdy naprosto presne a klidne se lisi o 10%. U tebe jsem bral v uvahu i to, ze mas pripadne moznost jit o obou doporucenych motoru na pastorku o zub vys. A ono to funguje tak, ze motor s vyssim KV ma sice vetsi vykon, ale taky si vic cucne. Motor s nizsim KV ma zase lepsi kroutici moment a je efektivnejsi. Je proto lepsi dat motor s mensim KV a vetsi pastorek pro dosazeni pozadovanych otacek. Do makety urcite.
No a nekdy kdyz v tom plavu a nevim, tak si beru na pomoc kalkulatory. Daji se najit na netu a jsou pomerne presne.
Pro hrubou orientaci mam moc rad tento od Mr.Mela. Je jednoduchy a specielne u Jive reglu sedi skoro presne.
http://www.readyheli.com/headspeed-calculator.html
A pokud se mi chce se v tom opravdu stourat, tak pouzivam tohle :
http://www.ecalc.ch/helicalc_e.htm?ecalc
Ano, regulator v governoru by mel byt max otevrenej do 80%. Jde o to, aby pri pozadavku na vetsi vykon si mel jeste kam sahnout, Aby mel moznost pridat. Otacky za letu celkem drzi. Zase zalezi jak litas. Kdyz litam "maketove" tak je vysledek velmi dobry. Kdyz taham a snazim se o 3D, tak s propady do 100 otacek jsem spokojenej. Ono je treba si uvedomit, ze regulator ma sanci reagovat az po snizeni otacek. Takze tam nejake prodleni proste byt musi. Regl nevi dopredu co budes po nem chtit. Nemuze si pridat s predstihem.
Tady mas par grafu co se za letu deje:
tohle je Logo 600 10S3300mAh listy 603 Xera 4030/560KV prevod 13/106 a katolicke litani, osmicky, premet

tohle je moje neumele 3D s listy 623, stejna heli

a tohle je Kasama na 12s 4000mAh s Xerou 4035/480 KV
( 59 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2012 o 10:30 | odkaz na príspevok
Nejaky pokrok ? Jdes do prestavby nebo to nechas tak ?
( 59 rokov )
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2012 o 13:56 | odkaz na príspevok
Headspeed by sa mala počítať ako kV*učinnosť motora a prevodovej sústavy*napätie pod záťažov/prevodový pomer. Vychádzajú mi veľmi podobné hodnoty ako v skutočnosti točím a aké mi vypočítal kalkulátor. Napätie pod záťažov sa dá zistiť napríklad z Castlelinku (predpokladám, že aj z Jlogu) a 3.4V je dosť málo.
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2012 o 14:06 | odkaz na príspevok
Hehe. Sice mas pravdu, ale.... ucinnost prevodove soustavy - tak tento udaj asi tezko nekde najdu, napeti pod zatezi - ano, ale jeste nevim jake budu mit baterie, jake bude Ri. Nee, nehodlam a nebudu to pocitat. Bud uz vim z praxe, podle predesle heli, nebo to sverim kalkulatoru a pak pripadne doladim v realu. Nikdy se to nesekne vic jak o zub na pastorku. Posledni dobou jsem zacal pouzivat JLog a tam je jeste jedna krasna moznost zobrazeni. A to je skutecne otevreni regulatoru pod zatezi v governor modu. Pak si mas moznost doladit prevod uplne perfektne tak, aby mel governor stale dost prostoru pro regulaci pri dannych otackach.
( 59 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2012 o 14:20 | odkaz na príspevok
Mrkni sem. A to jsou 10S 65C baterky Thunder Power. Ale mas pravdu. Je to extrem. 13 stupnu na kolektivu a moc jsem helinu nesetril.
( 59 rokov )
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2012 o 15:58 | odkaz na príspevok
pkotatko:
Hehe. Sice mas pravdu, ale.... ucinnost prevodove soustavy - tak tento udaj asi tezko nekde najdu


Teoreticky to je 80 - 90%. Mne to spätnými výpočtami vyšlo na 84%. Ale treba to brať z nadhľadom, predsalen je zima, lietať sa nedá a vtedy človek vymýšla všelijaké blbosti .
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2012 o 16:34 | odkaz na príspevok
Ja jsem nechtel zabihat az do takovych detailu. Prece jenom se tu bavime o zakladni volbe motoru do makety. Nevime jake budou napr. baterky a pod. Tady slo o doporuceni motoru Peterovi. To se myslim povedlo, pokud vezme jeden z tech doporucenych, tak bude asi spokojen a bude mu to fungovat. Maximalne si pohraje s prevodem v rozsahu jaky ma k dispozici. Vic bych to nepitval.
Vy resite zimu, ja zase teplo. To si clovek nevybere. Me se zase vsechno prehriva
( 59 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 2. 2012 o 20:33 | odkaz na príspevok
pkotatko:
Nejaky pokrok ? Jdes do prestavby nebo to nechas tak ?


jo, takže mám za sebou krásnych 6 dní hlbokého zamýšľania sa nad prestavbou heliny bez prístupu na net, a ... samozrejme idem do toho - teda hlava aj pohon.
tá zámena gripov bude komplikovanejśia - nebude stačiť meniť gripy z druhej Frey, ale treba celú hlavu, ale nevadí, bude to ok......
zajtra vyberiem motor, pozriem na spojku, rozhodnem motor....

ozaj, p(kotatko)..... je ako Pavel?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 546 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 16 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: aviatik, hawkySVK, daniel1984,