autor | správa | |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Na res je aj nejaká hranica váhy? nemýliš si to s F3K? Do 6m/s asi by som išiel aj nad 600gramov. zas zle čítam ty si myslel silu vetra |
|
panter modelár Príspevkov: 132 Moje modely Poslať správu |
Tak druhá RES MS Slovenska odlietaná pár foto a výsledková listina. Serial_MS_Neverice_soutez_zakladni_vysledky.html |
|
Fito modelár Príspevkov: 2 Moje modely Poslať správu |
Ja by som sa rád poďakoval za príjemne strávenú sobotu, spoznal som pár nových ľudí, nasal kúsok atmosféry, a našlo sa aj pár modelárov ochotných poradiť a poladiť moju prvú RESku. Súťaže som sa napriek veľkému váhaniu nezučastnil, pár testovacích letov mi stačilo, fúkalo trošku viac a tak v rámci zachovania bezpečnosti na letisku som radšej nezavadzal. Teraz idem trénovať a dúfam že sa vidíme v Očovej. pár fotiek z akcie: A samozrejme hneď po návrate zo súťaže začal junior strúhať svoju vlastnú RESku - Liptov od Jula Valaštiaka. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Super. Keby bolo takych juniorov viac. |
|
panter modelár Príspevkov: 132 Moje modely Poslať správu |
Tu je videjo od Vojta Stupáka ktorý nás prišiel pozrieť. https://www.youtube.com/watch?v=L-f69-IQIXA A ešte raz by som chcel poďakovať všetkým ktorý pomáhaly organizovať súťaž, či už meračom alebo nosičom silónu, tak isto chcem ešte poďakovať naším sponzorom www.modelarstvoimi.sk a www.tematin.eu ešte raz veľké ĎAKUJEM |
|
dukes modelár Príspevkov: 350 Moje modely Poslať správu |
Výborné!Páči sa mi RES! |
|
RastislavVlk modelár Príspevkov: 84 Moje modely Poslať správu |
Pekné video, no všimol som si aj detail v 4.29min ktorý ma trocha zarazil no pravidlá to povoľujú ,,a) Body za přistání se určují podle vzdálenosti mezi nosem modelu (případně částí modelu, která je nejvíce vepředu na středové linii modelu) a určeným přistávacím bodem." Tak potom neviem prečo sa body za pristátie v prvých dvoch metrov delia po 0.2 m. Vďaka |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Blbé pravidlo. Malo by to byť vždy od špice modelu. Tak je to aj u väčších makiet. |
|
aviatik modelár Príspevkov: 114 Moje modely Poslať správu |
Možno tomu nerozumiem, pred časom som tu zverejnil preklad nemeckých pravidiel, publikovaných na stránkach DAC, myslel som, že sa medzičasom zmenili, ale sú stále rovnaké.. Alebo citácia pochádza od našich českých priateľov? F3RES Termické klzáky V1.1SK 5:19.pdf |
|
panter modelár Príspevkov: 132 Moje modely Poslať správu |
No tak to som si nevšimol, až teraz na to upozornenie, časomerač mu to blbo meral, meria sa od nulového bodu pristátia po špic /predná časť modelu/ takže aj keď pristaneš a špic modelu máš na opačnej strane od bodu. |
|
aviatik modelár Príspevkov: 114 Moje modely Poslať správu |
Myslím, že zainteresovaní už natrafili aj na "elektrifikovanú" verziu pravidiel RES modelov. Mňa k záumu nájsť niečo o tom podnietila posledná diskusia na českej RCmánii pri vzniku stavebnice modelu KIWI Toma Hlavinku. Rakúske pravidlá majú dva varianty označené ako RC-ERES a RC-ERESH. (lietanie na svahu) Predpokladám, ale, že aj ich sú odvodené od pôvodných nemeckých. Znenie pravidiel je takmer identické s bezmotorovými, zmeny sú v bodoch týkajúcich sa pohonu: (môj preklad týchto bodov) 15.2.6 Štart Štart sa uskutoční po spustení pracovného času s bežiacim motorom. Pri konštrukciach, ktoré neumožňujú bezpečný štart s bežiacim motorom ( napr. samokrídla s tlačným motorom), by mal byť motor spustený čo najskôr po vzlete. Doba chodu motoru (30 sek) a východzia výška (90m) sú obmedzené vhodným záznamníkom (napr. Altis V4) Nastavenie záznamníka kontroluje poriadateľ pred súťažou. Po skončení letu môže poriadateľ kedykoľvek skontrolovať záznamník. Ak sa nastavenie odlišuje od predvolených let je hodnotený nulou. 15.2.8.1 Hodnotenie letového času a pristátia Meranie času začína štartom modelu s bežiacim motorom a končí zastavením modelu skončením pracovného času Maximálny čas letu je (6:30) minút (390 s) vrámci deviatich (9) minút (540 s) pracovného času. Ak pilot dosiahne viac ako (6:30) minút (390 s) vrámci pracovného času, tento sa odpočíta od (6:30) minút (390 s) V prípade lietania na svahu je rozdiel v dobe chodu motora (15 sek) a východzej výške (45 m) Určite sa nájdu zástancovia jednej, alebo druhej alternatívy, ja som začal lietať RES-ky práve pre čaro "gumicuku" a čistého vetroňa bez vrtuľe. To ale neznamená, že časom si nepostavím aj takúto motorizovanú verziu. |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Najlepšie na tom, že ti stačí spraviť iba druhý trup a máš modely na dve kategorie |
|
RastislavVlk modelár Príspevkov: 84 Moje modely Poslať správu |
Zdravím tak dnes som bol si potrénovať totálne že sám v kľude aj so spustenou časomierou a vďaka termike som lietal dlllho a prekvapilo ma že časomiera je časomierou pracovneho času 9 minút . Ako to máte ošetrené na súťaži keď letový čas je 6 minút ??? Časomierač či pomocník diktuje súťažiacemu ,,do konca letového času ostáva 50,40,30,20,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1sekund" ,,Koniec letoveho času ???? Viem že je teraz obdobie dovoleniek a aj modelári sú kade tade po svete no tým ktorý majú voľno by také neformálne spoločne potrenovanie neuškodilo! Lieta ešte niekto F3 RES Prešov a okolie?? Gumicuk mám originál žltý ,lanko dĺžka podľa potreby, aj letisko 100 x 16m mám. |
|
destelant modelár Príspevkov: 918 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ano, je to na dohode pilota a casomeraca. Vacsinou casomerac poslednu minutu hovori po 10s a poslednych 10s hovori po sekundach. Ale ako som pisal, je to na dohode - ako to vyhovuje pilotovi. Tych 9 minut pracovneho casu je pre vsetkych startujucich v danom kole. V ramci tychto 9 minut mozes startovat kolko krat potrebujes ale treba odlietat 6 minut maximalne. A pristat na bod co najpresnejsie a nepresiahnut 6 minut lebo po presiahnuti 6 minut sa kazda sekunda odratava z tych 6. minut. Hadam som to napisal zrozumitelne... Este aby to nebolo jednoduche, pristat treba do konca pracovneho casu. T.j. napr. ked odstartujes v 5.minute pracovneho casu, maximalne treba lietat do 4 min. letoveho casu aby si pristal do konca 9.minuty. Ked presiahnes prac. cas tak uz neviem presne ako sa to tam rata, ale mas poslednych 30 sekund na pristatie. Ak nepristanes do tych 30.s. po prac.case tak mas 0 a tusim ani pristatie sa nerata vtedy - to si ale nepamatam lebo sa to malokrat stava. Treba precitat pravidla... |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, na súťaži má každý pilot oficiálneho časomerača, ktorý len merá a nerozpráva sa s tebou, potom môžeš mať pomocníka ktorý ti radí kde letieť a sleduje tvoj čas a hovorí ti ho. Kedže nie vždy nás je toľko tak si meráme navzájom a radíme si navzájom. Ked pristanes po pracovnom čase tak sa ti neráta pristátie a pokial nepristanes do 30 sekund po pracovnom tak ani let sa ti neráta, ak sa nemýlim |