autor | správa |
chalan modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
ahojte prerabal som wpl nakladiak 1:16, okrem toho ze som prerobil komplet ozubenia a prevody za kovove, vymenil som aj servo, esc, dal silnejsi motor s prevodovkou a pripojil to na receiver z vysielacky flysky gt3c. Vsetko na prvy pohlad funguje ako ma, problem nastane pri cuvani pri vyssom "plyne" vtedy zacne blbnut servo bez toho aby som sa chytil kolieska sa svojvolne mikne do pravej strany. Vzdy len do pravej. Robi to obcas aj ked idem dopredu na plne pecky. este ma napadlo, ked mam vypnutu vysielacku a zapnem auticko (esc) servo vytoci kolesa uplne do lava a tak aj ostane. akonahle zapnem vysielacku a ta sa sparuje, servo sa vrati do nuly. nesuvisi to nejako? zvlaste je ze tento jav som si nevsimol este ked som mal auticko rozobrane, nastalo to az ked som to cele poskladal a natlacil dnu. prijimac je velmi blizko pri motore, moze to byt tym? na motor som dal odrusovaci kondik z povodneho motoru ale robi to ajtak... |
Pancer modelár Príspevkov: 626 Moje modely Poslať správu |
Presne túto istú chybu má aj kamarátova vysielačka. Zrejme to bude nejaká výrobná vada. Vymenil by som za niečo kvalitnejšie. |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Prijímač by mal byť čo najďalej od motora a káblov k motoru. Káble k motoru aj k aku môžeš twistovať ak sú dlhšie. Ten kondenzátor by si mohol premerať či nie je prerazený. Filter by mal obsahovať kondenzátory tri. Jeden medzi prívodmi a po jednom z prívodu na kostru motora. Samozrejme ak je to komutátorový motor. Ešte vyskúšaj Low ESR elektrolyt pridať na filtráciu napájania prijímača (na servokábel a zapojiť do pijímača na ľubovoľné voľné miesto). Čo robí prijímač bez signálu nehovorí o ničom, iba ak by mal fail-safe. |
chalan modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
marinar dik, skusim, myslim ze je to tym ze to mam doslova nacapene tesne vedla motora. low esr akej kapacity a napatia? neviem ci je komutatorovy ako zistim? Pancer a ktora vysielacka je podla teba kvalitnejsia? |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Komutátorový motor - 2 káble, bezkomutátorový motor - 3 káble. Okolo 1G, napätie napriklad 16-25 V. Musí byť označený "Low ESR" alebo "High Frequency". Voľakedy som videl v modelárskom obchode s káblom, len zasunúť. edit: https://www.rcsvet.sk/ostatni/31661-spektrum-ochranny-kondenzator-0605482111116.html?search_query=low+esr&results=4 |
Pancer modelár Príspevkov: 626 Moje modely Poslať správu |
Futaba, Sanwa, nové Spektrum, Multiplex ... |
chalan modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
pri motore mi viedli kable k zadnym svetlam ktore sa cez y kabel spajali s prednymi a zapojene boli priamo v prijimaci... ked som to z prijimacu odpojil chova sa to sto krat lepsie ajked nie uplne sto percentne... teraz ma vsak zaujimaju tie filtre ktore si spominal. Jeden kondik medzi privodmi motora, dalsie dva kazdy z privodu na kostru motora? Ake by to mali byt kondiky? Keramicke? Aka kapacita? Dik... |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Áno, jeden medzi vývody, 47 k, ja dávam keramický, graupner dával svitkový. Z vývodu na plášť M1 keramický. Mali by byť na 40 V. Ešte existujú filtre so vzduchovou tlmivkou, to sa tiež dá ľahko urobiť. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 12. 9. 2018 o 22:05
| odkaz na príspevok
ja by som sa spýtal na iné.... aký máš BEC? aké servo? aké akumulátory? štandardne kupované pohonné motory majú odrušenie v sebe.... ale ak nie, sprav podľa marianovho popisu... a že je problém v rádiu... lebo FS a nie Futaba? blbosť... tiež na lietadlá a hely pouˇ´zivam Graupner a JR, ale na autíčko.... piaty rok jazdím FS GT3C na expedičke a triale... topím pod vodou a v bahne..... viac krát do roka je auto po strechu pod vodou.... prijímač nastriekaný nanoprotechom a ináč žiadna ochrana proti vode.... a stále to ide.... a jazdí prakticky každý víkend no a kabeláž... samozrejme, treba maximálne upratať... a koniec antény držať čím ďalej od motora a ESC..... ale.. u mňa v defovi je to takýto bordel... a ak hľadáš prijímač.... tak je pod konektormi.... medzi ESC a motorom.... No a v novom celoplechovom Dodge -ovi.... je to ešte horšie.. napchaté pod kapotou a ešte plech dokola... takže zas.... hľadal by sm problém s napájaním.....podľa mňa BEC alebo baterka nestíhajú.... |