Výrobca: | vlastna vyroba | Rozpätie: | 1950 mm | Hmotnosť: | 900 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 970 mm | Materiál: | Balza |
Motor: | NTM 2830 1100kV |
ID Modelu: AM7204 | Zobrazenia: 4630 | Pridané: 9. 7. 2016 o 07:52 | Autor: addo7
Autor | Správa | ||
JK78 modelár Príspevkov: 195 Moje modely Poslať správu |
Tak je tu,,, To je teda precizna pracicka! Lieta fajnovo a je veru obratnejsi ako som si myslel, ze bude. Ved s tym si zalietas aj v obyvacke |
||
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Parádna precízna stavba, super. Nech dlho lieta k s Tvojej absolútnej spokojnosti. |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
....pekne zpracovany model. Pozn. ako zvlastnost mi pride delenie pasnic i tuheho potahu v mieste lomenia kridla . Skoro to vypada, ze kridlo bolo navrhnute s dvojitym vzopatim a stavitel si to na poslednu chvilu pri kompletacii rozmyslel Dalsou zaujimavostou je lustrsvorka v kombinacii s Z na strane serva vo funkcii stavitelneho tiahla a technologicky celkom zriedka ( okrem firemnej produkcie) malo vyuzivane predlepene polotovary tuheho potahu, vcitane paskovania rebier. Konstrukcne nedotiahnuta mi pride prilis velka cast otvoreneho potahu na hornej strane trupu, bez adekvatnej nahrady chybajuceho potahu vhodne navrhnutym obvodovym ramom ( prenos ohybu a krutu) a prevadzkovo neprijemne riesenie spojky kridla ( trci z trupu). veka |
||
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Pekný vetronik,po precitani prispevku od Veka som si tiež vsimol ze v časti medzi krídlami mi tiež chyba nejaké spevnenie inak by som si to ani nevsimol,ale ma to odskusane a ta spojka je zalepena .Tu sa cenni vlastný navrch a dotiahnutie až po úspešný zalet.Takých modelarov je už malo.Prejem veľa let/hodim. |
||
addo7 modelár Príspevkov: 199 Moje modely Poslať správu |
veka, ten vetron vznikol aj vdaka tomu, ze som mal zbytky 1,5mm balzy dlhe 45cm, preto je taky maly a preto je tuhy potah deleny. a pravdu mas aj v tom, ze som dlho vahal ci jedoduche, alebo dvojite vzopatie. tvarovo je to cele inspirovane sagittou 600, ta je usata, ja som nakoniec urobil kridlo rovne. preto je aj spojka riesena tak ako je a neda sa z trupu vytiahnut, co mi pride ako najvacsi nedostatok. otvoreny potah trupu bol povodne este vacsi, az po koniec kridla nie som zvyknuty na tak stiesnene priestory, potrebujem miesto na konektory krideliek, aj na gumicku a inac som to vyriesit nevedel. kazde spevnenie ramcekom by tu dieru zmensilo. no subjektivne ten trup posobi dost tuho, aj napriek tej diere, takze z toho ziadne obavy nemam. predlepene potahy kridla su prevzate z firemnej produkcie pride mi to jednoduchsie a rychlejsie, aj ked teraz som to nelepil ku kostre v negativoch, ale iba prispendlil. |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Pekne zladená povrchová úprava. A ten otvor na chrbte trupu mi vôbec nevadí. Tiež mám rád, keď si nemusím vykrúcať prsty pri zostavovaní modelu na letisku. No a lieta pekne, ako z knižky. |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... no neviem,ako by si sa citil , keby si taku dieru na chrbte mal.Vies si predstavit, aky by si bol poddajny pri kruteni. Skoro ako pozdlzne rozrezana trubka , nie? Pozn. Ano chapem, vacsi manipulacny otvor je vyhodou. Tiez je jasne, ze za urcitych podmienok tuhost toho otvoreneho zliabku( trupu) vyhovuje. V strojarine sa otvorene obvody obvykle olemuju, alebo inak pozdlzne i priecne vyztuzia( typicky priklad je lem po obvode kabiny Blanika) . Vhodne tvarovany lem zachyti smykovy tok, ktory by inak prenasal chybajuci integralny potah. Su vsak pripady ,ked aj odnimatelny kryt prenasa ( zachycyje) smykovy tok, ale potom musi byt k obvodu otvoru prisrubovany rozumnym poctom skrutiek . Ale taketo riesenie v danom pripade nepripada do uvahy. veka |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Je to len otázka dimenzovania, z fotky to nevidno. Mimochodom Mistral od firmy Reichard to má tiež takto riešené a problém s tým nikdy nebol. Spústa skutošných vetroňov je poháňaná výklopnou pohonnou jednotkou a tam je otvor oveľa dlhší. Takže tiež museli riešiť pevnosť. Samozrejme súhlasím, že ak trup nie je oslabovaný viac ako je nevyhnutne potrebné, je to výhoda, dokonca aj vyjde ľahší, lebo ho nie je potrebné pridávať materiál na zosilnenie. Čo mi ale vadí viac na tejto konštrukcii je pevne zabudovaná spojka krídla. Je len otázka času, čo sa ňou poškodí pri preprave modelu. |
||
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Mne sa model vzhľadovo veľmi páči. Isto by mu viac pristalo krídlo s ušami (aspoň maličkým vzopätím), ale pokiaľ to má byť primárne na vybláznenie a nie na termiku, tak rovné krídlo je samozrejme ideálnejšie. |
||
PeCh modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
Trocha off-topic, no všimol som si, že máš lupienkovú pílu z Lidlu. Ako si s ňou spokojný? Aká je hlučná, prenosná...? Chcel som sa na ňu pozrieť, keď ju Lidl predával, ale u nás som ju nevidel. Rozmýšľam, či na ňu počkať, alebo si kúpiť Dremel MS20, ktorý mi príde skladnejší, ale zároveň asi menej výkonný. Prípadne ak máte niečo iné overené... |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Prípadne ak máte niečo iné overené... ... ak mam byt uprimny, zatial bez vacsich poruch mi uz cca 50 rokov funguje toto: zatial som nezaznamenal prakticky ziadne problemy s hlucnostou, spotrebou a napajanim. veka
... suhlas.
.... je to riesitelne celkom jednoducho ... proste urobit do trupu okolo spojky volnejsiu dieru ( aby sa spojka nedotykala trupu. Spojka sa bude zasuvat len do do puzdier v kridlach,prinajhorsom mozna bude potreba poriesit vybocovanie do boku. Tym sa eliminuje zavedenie ohyboveho momentu do skrupiny trupu a posuvajuce sily + Mk sa budu prenasat na kazdej strane dvojicou kratkych votknutych capov ( nemusia to byt nutne gulaky) . Tento sposob uchytenia je bezny nielen u skutocnych vetronov ( Orlik, Vega, ...) UL lietadiel ( Lambada,Samba...) ale i u mnohych sutaznych vetronov kategorie F3b, F3f , vacsich makiet ( mam to tak navrhnute na 4m Orliku, pocitam s takynto spojenim u Fakira ... ) a pod. veka |
||
addo7 modelár Príspevkov: 199 Moje modely Poslať správu |
Tu pilu mam uz dlho, je lahka, aj celkom vykonna, reze aj 15mm dub, ma plynulu regulaciu, ale ked potrebujem vyrezat nieco presne z 2mm leteckej preglejky, tak si to vyrezem rucnou pilkou, je to asi rovnako rychlo a neporovnatelne presnejsie. jasne ze na nejake jemnejsie roboty sa nedaju pouzit tie original listy, treba tam nahodit nieco tensie. su k tomu redukcie na listy ktore nemaju ten kolicek, takze sa daju pouzivat aj tie do rucnej pilky. robil som aj na proxxon-ke, aj na tazkej liatinovej ferm-ke a nejaky podstatny rozdiel v tom nie je, na ziadnej nedokazem urobit tak presne ako s rucnou pilkou. ja by som ti radil najskor si ju vyskusat. |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... tu su skusenosti inak celkom sikovneho cloveka s elektrickou lupienkovou pilkou: http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=25&potec=1479737 |
||
PeCh modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
Vďaka Veka. Práve som dúfal, že pri týchto elektrických pílkach človek získa vyššiu presnosť pri vyššej rýchlosti. Ale napol som si list do svojej staručkej mechanickej lupienkovej pílky (nepoužil som ju asi 20 rokov) a bol som prekvapený, ako hladko reže. Už som si to nepamätal a v dávno som nerobil s drevom. |