Výrobca: | JaroEDF | Rozpätie: | 1300 mm | Hmotnosť: | 4300 g |
Kategória: | Lietadla - turbíny, EDF | Dĺžka: | 1700 mm | Materiál: | EPS/XPS/Balza |
Motor: | 2800W Leopard 3674 |
ID Modelu: AM567 | Zobrazenia: 24321 | Pridané: 3. 12. 2010 o 23:20 | Autor: jaroEDF
Autor | Správa |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal ten podvozok kovovy, som ho predal robovi, ten znesie dost, je to robustna kovova konstrukcia... |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Tak dnes som spravil zopár fotiek, síce už nebolo dobré svetlo ale čo už: Ešte mi chýbajú klapky a servá. Kokpit je zatiaľ len provizórny, kabínu ešte vyrobím nanovo a na ceste je aj superscale kokpit. Spojenie krídel a trupu chcem ešte tiež vyhladiť, ale to až po zálete. Rovnako aj výtokovú trysku spravím až potom. Povedal som si ešte, že ho postavím na váhu a vida, 2,3kg bez baterky a motora... Tú váhu som prešvihol, komplet to bude mať medzi 3,6-3,8kg. S tím som nepočítal, takže okrem podvozka, musím pravdepodobne vymeniť aj celkom nový pohon... Ak niekto má záujem, ponúkam ho v bazáre http://rcmodely-forum.sk/p-edf-lander-90mm-na-6s-esc-trunigy-dlux-100a-baterka-t4679.html#. |
peterkuk modelár Príspevkov: 397 Moje modely Poslať správu |
Waw....vypada to skvele!!! |
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Skôr by som to vyskúšal s pôvodným pohonom ,vymeniť ho môžeš kedy koľvek .Ak je statický ťah 3kg je to dostačujúce ráta sa 0,8 násobok váhy . |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
No až na to, že v trupe z toho 3kg ťahu nevyžmýkam... Zatiaľ sa mi podarilo dostať z toho v trupe 2,5kg a to robí pomer ťahu a hmotnosti len 0,7. Ešte spravím novú výtokovú rúru a vylepším sanie, ale veľa z toho už asi nevyťažím. |
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Sanie a výtoková rúra je dlhá preto sú tie úbytky veľké ,asi by som išiel cestou odtučňovačky aj keď tá váha nie je až tak vysoká ,určite by som to vyskúšal s týmto pohonom .Podstatný je dynamický ťah a ten zistíš až pri letových režimoch. |
edf modelár Príspevkov: 517 Moje modely Poslať správu |
ja si myslim to iste co joba,das tam vykonejsi pohon a zase ti stupne vaha,kludne to vyskusaj aj z timto pohonom koniec vytokovky daj na 70mm zvisis tim rychlost a zotrvacnost uz urobí svoje,urcite to poletí pomer 0,7 staci |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Dobre stíhači, máte pravdu, vyskúšam to tak ako to je. Dnes som vyrobil klapky, už len potiahnuť, nastriekať a osadiť. Na záver si nechávam ešte výrobu riadenia prednej nohy a potom hor sa na taxi test a do týždňa možno už aj zálet, ak na to bude počasie. Čo sa týka váhy, obávam sa, že som zabudol zarátať servá, BEC s baterkou a nejaké daľšie drobnosti a keď tak nanovo rátam, už mi tam vychádza hmotnosť mad 3,8kg a to by bol pomer ťahu a hmotnosti len 0,63 - neviem či to vôbec vzlietne. edf, myslíš, že ešte takýto pomer je únosný? S Leopardom som zrátal, že pri konfigurácii na 10S 4000mAh by celková hmotnosť stúpla o 520g, ťah by stúpol o ~1300g ak nerátam straty. Čo sa týka "odtučňovacej kúry", tak tá je možná jedine na baterke (teraz mám 6S 5000mAh). Inde nemám kde ubrať, váhu robí balzový a papierový poťah - lepidlo a farba, ale hlavne lepidlo. |
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
cim to ides striekat? lakom? |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Nastriekané to už je, klasická farba na auto. Lakovať to už nebudem, experimentoval som aj s lakovaním, ale neprinieslo to žiaden efekt. |
edf modelár Príspevkov: 517 Moje modely Poslať správu |
ja na modely vôbec nemeram tah,chytim model do ruky a dam plny,musis to citit v ruke ci to taha alebo nie,ak necitis nic nestartuj,je to dost tazke na ten pohon,uz ta vidim ako sa ti trasu kolena ale nicoho sa neboj,ak je tazisko vporiadku poleti aj zo slabsim vykonom,zo zaciatku ziadne strme stupanie nechaj ho riadne rozbehnut...drzim palce |
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Ja to zalietam, len pridi do Zvolena |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
No jedno mi to určite nebude, ale kolená sa mi hádam neroztrasú Ťažisko som odhadol podľa návodu k FlyFly modelu a radšej ho posuniem viac dopredu.
Maťo, dal by som ti ho zalietať, ale Zvolen je pre mňa ďaleko... Tento týždeň ešte budem dolaďovať muchy a ak sa umúdri počasie, dám sem potom aj video z taxi testu. |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Konečne som mal trocha času a tak som robil na klapkách. Pánty som dal 3mm po 4 na každú klapku. Klapky sú rovnako ako krídla kompletne potiahnuté balzou a papierom. V každej klapke je naviac vlepený kus cca 20x50mm 4mm balzy do ktorej sa prišrubujú tiahla. Zo spodu ešte nie je všetko dokončené, dvierka podvozku spravím až po zálete, do predpripravených otvorov pôjdu servá. Na obrázku tiež vidieť prídavné sanie s plochou 0,6dm2, ktoré zároveň slúži ako záklopňa pre predný podvozok. Vnútro bude nastriekané na sivo, takže tento otvor potom ani nebude batať. Jeho vplyv na výkon motora je obrovský, bez neho by bol ťah iba 1,4kg, s ním 2,5kg+: Výškovky sú odmontovateľné: Ak výde zátlet tak do kabíny pôjde tento kokpit: Do vnútorného tunela s priemerom 120mm plánujem vložiť sací tunel z durofolu pre zadmedzenie veľkých turbulencií o kanál pre káble: |
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Dnes som laboroval s pohonom. Spravil som novú výtokovú rúru a aj saciu rúru. Efekt však nebol žiadaný, nedostal som z toho oveľa viac ako 2400g ťahu pri zúžení na cca 76mm (čo som už v podstate čakal aj pri plánovaní stavby). Hmotnosť však rástla a rástla a tak som na WOT 3900g (s tým som teda nerátal, 500g nadváha)... V takejto konfigurácii to nemá dosť výkonu na celkom bezpečný let (pomer je len 0,6). Plošná zátaž je 115g/dm2. Podľa mojich doterajších skúseností by bol aj pomer 0,6 prijateľný, ak by bola plošná záťaž pod 80g/dm2 (napríklad som lietal už havarovanú F-18 60g/dm2 s trocha nižším pomerom a lietalo to horko ťažko, F-16 s T:W 0,73 lietala tak akurát ale záťaž mala len 70g/dm2). Jednoducho som si nedal pozor na hmotnosť (zbytočne 1,2kg spotrebovaného lepidla ach..). Tak som sa rozhodol, že tam dám motor Leopard 3674 1300KV na 10S a chcem z neho dostať aspoň 3kg ťahu v trupe. Baterky pôjdu 2x5S 4000mAh s hmotnosťou dokopy niečo nad 1000g, WOT narastie dokopy asi o 400g (spolu WOT 4300g) a plošná záťaž o 10g/dm2 (spolu 125g/dm2). Dostal som sa teda nakoniec presne tam kde som nechcel, bude to ťažké a na pristátia ale aj na lietanie "háklivé" éro. Ale nevadí, bude lietať tak ako je Mimochodom, v F-16 som mal v trupe stratu ťahu 30%, v F-18 35% stratu ťahu, teraz mám 20% aj so zúžením výtoku a myslím že to je veľmi solídny výsledok. S dierou bez založených krídel je ťah 2600g (13% strata), lenže také prídavné sanie sa nedá spraviť Ak si napríklad pozriete videá EDF aj so silnými pohonmi (napr Lander 90mm 2400W v pomerne malom Mig-17) tak si všimnete, že ten výkon nie je až tak vidno a to je pre to, že nie je dostatočné sanie - tipujem stratu nad 30% - a preto aj letové časy sú zväčša krátke. Najlepšie sanie je len ak je motor v gondole, tak ako pri projekte E-Victory, pri ktorom je výkon motorov aj naozaj vidieť a straty sania sú najmenšie: http://www.youtube.com/watch?v=e6VAAZFvRtY a http://www.youtube.com/user/XtremePowerSystems#p/a/u/1/ej9gQiSqMz0 PS: ak máte záujem o inrunner RCLander 3660 1900KV, tak je na predaj. |