Výrobca: | Pilot-RC | Rozpätie: | 2340 mm | Hmotnosť: | 9750 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové | Dĺžka: | 2310 mm | Materiál: | Balza, preglejka, laminát, uhlík |
Motor: | DA-70 |
ID Modelu: AM8598 | Zobrazenia: 15816 | Pridané: 4. 1. 2018 o 12:37 | Autor: MILOSVPILOT
Autor | Správa | ||
MUSTANG52 modelár Príspevkov: 231 Moje modely Poslať správu |
Ako je pravda že väčšina modelov tejto veľkostnej kategórie má 2 skrutky na krídlo a niektoré značky ako GW majú iba jednu skrutku v strede a samozrejme centrovacie kolíky. Ale to že si dal aj tretiu skrutku tomu určite neuškodí To spevnenie by som vložil celé a do strednej časti by som ho nedával, budeš ho môct prilepiť o preglejku po celom ,,obvode,, a keď to spravíš z topolu a poriadne odlahčíš tak nárast hmotnosti bude minimálny. Inak tieto 330-ky majú podľa mňa malé vstupné otvory na chladenie motora, ja osobne som ich zväčšil. |
||
MILOSVPILOT modelár Príspevkov: 89 Moje modely Poslať správu |
|||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, pri rýchlych výkrutoch 3D akrobacie sú potrebné všetky 3 spoje kvôli odstredivej sile pretože krídlo pri 2,34 m už má svoju váhu aj keď sa to nezdá odstredivé sily sú tu obrovské. ... vsak prave preto , nemozes kridla kotvit k bocniciam!!!! Skus zabrat za bocnicu ( v mieste predneho a zadneho uzlu) a potiahni v smere predpokladaneho pohybu kridla pri vykrutoch. Potom napis, pri akej sile si bocnice vylomil. Znovu opakujem... do bocnic nemoze byt zavedena ziadna sila v smere rozpatia ak v trupe nebude v tomto mieste priecny prvok, schopny preniest tah a tlak . Trivialny konstruktersky problem, ktory jak kukam , jednoducho cielene ignorujete. veka
mozes nejako graficky znazornit to co popisujes .... som z toho volaky pomyleny . Pises o zpevneni a hned ho odlahcujes ... hlava nebere... odlahcovat zpevnenie ... to je nejaky novy smer v konstrukterstve, alebo je to len prakticka aplikacia perforacie na toaletaku v konstrukcii lietadla veka |
||
MUSTANG52 modelár Príspevkov: 231 Moje modely Poslať správu |
Také otvory som mal aj ja ale kedže som im veľmi neveril tak som ich zväčšil a dorobil usmerňovače ktoré vlastne zrýchlia prúdenie vzduchu. Niekoho možno napadne že keď som zväčšil vstup tak musím zväčšiť aj výstup čo je pravda a výstup by mal byť približne 2,5x väčší ako vstup a ešte netreba zabudnúť aj na mufflery. takto to mám ja Veka viem že Vy ste veľká modelárska kapacita a určite sa tomu vyznáte 100 krát lepšie ako ja ale verte mi že sú viacerý ako ja čiže 3D piloti ktorý dokážu odľahčiť spevnenie ... niekomu sa to zdá možno divné ale v podstate už len upravujeme konštrukciu ktorá je v podstate navrhnutá tak aby to vydržala a povedzme že to už iba mierne spevníme ,,odľahčeným dielom ,, ktorý keď tam vlepím tak získam vyššiu pevnosť. Mne osobne by tam ani príliš nepasovalo vlepiť nejaký celý neodľahčený kus preglejky Tu je taký narýchlo príklad so Skicára |
||
MILOSVPILOT modelár Príspevkov: 89 Moje modely Poslať správu |
Niečo vymyslím, spodné otvory v trupe som vypálil všetky a vstupy možno ozaj zväčšim |
||
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Nazdar sprav to ako ti napísal Tomáš netreba to podceňovať ja osobne som spevňoval tiez aj túto extru aj Sbach od pilota rc. Lebo niektoré veci mi pripadali ako by to skladali decka v čínskej škôlke a to bez srandy. Musíš dať na svoje pocity a všetko čo sa ti nezdá upraviť podľa seba. Ja som prerobil aj komplet uchytenie hlavných krídiel lebo to bolo doslova trápne spravené myslím že v polke letu by uletelo krídlo. Hlavne že páni od pilota pýtajú za model toľko peňazí by sa bolo dobré zamyslieť a neodlahčovat všetko na úkor kvality a pevnosti. |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
No tie (nové) bočnice sú fakt deravé, už len na oko. Ale dve skrutky na krídlo by mohli stačiť. Po deštrukcii mojej predošlej EXTRA 330SC sa oddelili krídla aj s bočnicami a skrutky spoľahlivo držali na mieste. Za letu tiež. A že som ju, veru nešetril. |
||
MUSTANG52 modelár Príspevkov: 231 Moje modely Poslať správu |
Hmm takéto triesky poznám, len škoda že to bol Sebart . Neplánujete poslať tie fotky Pilotovi a nechať si poslať vyrezané diely trupu? a inak čo sa stalo? |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... chlapi, nerozumiem vasemu konstrukterskemu pristupu. Ak riesim zachytenie zotrvacnych sil kridel pri vykrutoch ( posun po trubke v smere rozpatia) ,tak kridla prepojim medzi sebou navzajom a podla moznosti sa skusim vyhnut zavedeniu zatazenia do trupu , aby som ho nedeformoval. Co ziskam vlepnim dalsieho kusku topolovky k navzajom neprepojenym bocniciam? Pracnost , vahu navyse .... ? Takymto riesenim sa konstrukcia trupu vzhladom k smeru a velkosti uvazovaneho zatazenia nevyztuzi. Namalujte si, ako posobia sily a bude jasne , ako ma vypadat prvok, ktory ich zachyti. Funkcne prepojenie zatazenych dielcov ( bez vacsieho pridavneho zvysenia hmotnosti a pracnosti ) vyrobca predviedol v mieste spojovacej trubky. Tam patri zaistovacia skrutka , ktora bez problemov zachyti zatazenie.... to v navode nie je uvedene? Preco podobne riesenie neuplatnite i v miestach pomocnych otvorov pre koliky. Vobec nebude nutne zasahovat radikalne do stavajucej konstrukcie. Staci vlepit prepojovacie priecky, alebo trubky, medzi bocnice, co najblizsie k otvorom pre predne a zadne koliky. Aby nebol problem s pevnostou spoja a nemuselo sa napr. laminovat, v mieste kazdej diery pre upevnovaciu skrutku by som nalepil diel z preglejky cca 6mm, ktory zvacsi stycnu plochu medzi drevom a trubkou. Do hlbky 9mm ( bocnica +technologicka vlozka ) votknuta a epoxidom zalepena tenkostenna uhlikova trubka pr. 10mm je chopna preniest celkom slusne tahove zatazenie bez rizika, ze dojde k uvolneniu lepeneho spoja. Hmotnost dvoch trubiek a styroch technologickych vloziek odhadujem na cca 20g. veka |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
|
||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
divim sa chalani, ze necitate co vam pise veka, normalne ho vidim ako sedivie ked cita vase reakcie na jeho rady a ako tomas betonuje bocnice |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Triesky sú len triesky. Neplánujem posielať. Je to trochu komplikované a času je málo. Však už mám novú Extru a rozpracovaného YAK 54. A čo sa stalo? Skoro nič, iba som lietal, príliš nízko, príliš rýchlo v noži, utiahnutý kruh opačne ... V predošlom príspevku som zabudol vyjadriť súhlas s veka. Myslel som že to je zrejmé. Samotné vystuženie bočníc bez priečneho prepojenia, nie je vhodné riešenie. |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
|
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Dam este par fotiek ( mojich i Milosa Zavadila) myslim celkom sofistikovaneho zaistenia kridla na F3A modeloch. V principe to splnuje vsetko co som popisal vyssie , len sa to lahsie rozobera a do urcitej miery pri kolizii nemusi nutne dojst k roztrhnutiu trupu. Rozhodujuce je vzajomne previazanie silovych prvkov zo zaistovacim prvkom....tj. textitovy jazycek dokladne prilepeny k puzdru spojky v kridle ( nie k rebram) a to iste v trupe. Tym sa dosiahne toho, ze kridla netahaju za boky skrupiny trupu, ale natahuju len tu spojovaciu priecku. veka |
||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
zacinam si mysliet ze tie dva otvory su naozaj len na strediace koliky pre zauhlovanie kridel a konstrukteri v rcpilot nie su prasteni, nie je to tak milos? tam by som mozno namietal ze priecka v ktorej je strediaca diera by mohla ist od vrchu az dole, v smere sily, ktora proti zauhleniu posobi, 3 sroby na kazde kridlo na zaistenie proti vysunutiu v smere spojovacej trubky su uplne zbytocne, treba si uvedomit aj to, ze vektor tej sily by musel byt dlhsi cas posobit totalne v smere trubky aby to kridlo povysunulo, staci maly odklon odstredivej sily od tohoto smeru, co sa pocas letu vyskytuje asi v 99% a to kridlo sa na 120cm rure /pri 2,5m/ v tomto smere ani nehne a ja by som v tomto pripade len overil, ci ten vybezok materialu v trupe okolo rury vystupujuci dozadu s dierou pre srob, nie je zlomitelny prepokladanou silou v kolmom smere, uz podla materialu, alebo ho zpevnil, zduploval, ked uz to inzinieri v rcpilot navrhli takto.. Samozrejme najidealnejsie je zabranovat sile v jej smere posobenia, ako pisal veka, tipujem ze aj materialovo/hmotnostne najuspornejsie.. |