Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: ja Rozpätie: 1500 mm Hmotnosť: 1800 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 1300 mm Materiál: drevo, papier
Motor: NTM 4248
Popis

Tááák. Zasmejte sa páni modelári.
A prijímam tvrdú kritiku.
A ak by sa toto dielo niekomu zdalo pod úroveň zverejňovania na fóre, tak nech to nepozerá.
Toto je moja prvá stavba z dreva. A veď každý raz musel začať stavať.
Dúfam že to vôbec bude lietať. Zálet čoskoro.

Motor Turnigy NTM 4248, vrtuľa 14x7.
Servá 2xHS 225, 2xHS 325.
Postavené podľa plánu z rcnareks.cz
Ľudo.

ID Modelu: AM2659 | Zobrazenia: 10220 | Pridané: 28. 2. 2013 o 13:15 | Autor: ludicek

1 2 3 4
Autor Správa
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 3. 2013 o 13:25 | odkaz na príspevok
ludicek:
.
Nožák absolútne smerovka nepodrží, takže urobím väčšiu.
.


.. ešte by si mal skúsiť utesniť páskou ( zlom pásky by mal byť v ose závesov) tu medzeru na smerovke a dať štart. Myslím, že zvýšenie účinnosti zbadáš veľmi rýchlo.
Ale ked sa na tie fotky dívam ,myslím že nožák nie je problém smerovky, ale bočných ploch trupu a výškovej polohy krídla.
Smerovka mi príde ako hrozná lopata, naviac pomerně vysoko nad posobiskom vztlaku i tažiskom. By som sa nedivil, že budeš musieť dost kompenzovať prídavný klonivý moment čo vyrobí, ked to posadíš do nožáku.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
ludicek
modelár

Príspevkov: 590

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 3. 2013 o 13:45 | odkaz na príspevok
Určite tú strašnú medzeru utesním.
A čo sa týka kompenzácie v noži tak sa neklopí nikam, skôr to tiahne za kabínou, tak to skúsim doladiť súmernou výchylkou krídelok nadol resp. mix s VOP sa mi nechce zapínať a vypínať. Respektíve inak?

Inak chlapi nemáte fotku ako by mal správne vyzerať lankový pohon dvoch samostatných polovíc VOP na jedno servo? Staviam zas niečo ďalšie.
Bydlisko: Prešov, Ľubotice ( 44 rokov )
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 3. 2013 o 14:14 | odkaz na príspevok
stanco1:
skor nieco taketo by som na tvojom mieste poriešil https://picasaweb.google.com/misomac/Katana2x2#5392578441933146706


Ja som nakoniec na katane vyhodil lankove nahony na vyskovky a dal som serva dozadu. https://picasaweb.google.com/misomac/Katana2x2#5480514028785286978
Lanove nahony mi nevracali presne do stredu, nebol som s tym spokojny. Neviem si predstavit ladit lanove nahony na dve polovice vyskovky a jedno servo, ako to maju myslim chalani v tunderoch. Opytaj sa srajnyho, nech ti to nafoti a ako je s tym spokojny ..
Na smervoke lanove nahony vpohode..
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 3. 2013 o 16:42 | odkaz na príspevok
ludicek:
No tak v Mišových rukách to lietalo.
Predpokladám že na spojke krídla, ktorú som tam dal z finančného hľadiska iba uhlík tyčka 12mm s tým musím byť opatrnejší. V podstate plán som presne dodržal iba tá super povrchovka a tie črevá čo sú dnu odrádzajú a vyvolávajú pocit na zvracanie.
Tu sú foto prepákovania.

Ja viem že by to to aj pračlovek krajšie vytesal alebo drevorubač so sekerou, ale je to tak a ja som spokojný s tým že som niečo sám postavil. Pred rokom som takéto úvahy odmietal.
A v pozadí sú výrezy na Katanu s rozpätím 1,5m, ktorú som si dal urobiť tu u nás v PO.




mozno zle vidim, ale paku mas na kormidle uplne mimo. ked si ju nechal tak vzadu aj na pull-pull systeme tak to dobrotu robit nebude..
Bydlisko: Senec
ludicek
modelár

Príspevkov: 590

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 3. 2013 o 17:32 | odkaz na príspevok
Páka SOP je na pull-pull systéme presunutá úplne vpredu asi 0,5 cm od osy otáčania SOP, páka serva pôvodná, myslím že takto by mali byť vidličky na páke serva trochu za osou otáčania páky serva .... no ale čo už, systém práce A JE TO.
Pri takomto hrubom zakončení trupu ako vidno na fotke, ktoré som spáchal sa čudujem že pri prepákovaní 1:1 sa lanká netrhajú, veľmi nenapínajú ani veľmi neprevísajú. Kontroloval som to, podotýkam že to nie je žiadne brutálne 3D a so svojimi schopnosťami by som ani nezistil že sa lankový prevod nejako čudne správa, výchylky dobré aj v krajoch. chichi.
No dám pohon na 5S takže bude extra trochu živšia a hlavne ťažšia čo sa mi zdá aktuálne dosť problém, počas letu sa správa ako ozaj ľahké lietadlo, pri rozpätí 1,5m je letovka 2kg pre mnohé obraty akokeby málo a v neutíchajúcom vetríku sa správa ako ľahučký vetroň z EPP.
Bydlisko: Prešov, Ľubotice ( 44 rokov )
ludicek
modelár

Príspevkov: 590

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 4. 2013 o 18:37 | odkaz na príspevok
No chlapi otázočka, asi primitívna.
Po vybratí z rôznych obratov, vyrovnaní a pridaní plynu sa extra rozkýve zo strany na stranu a mám čo robiť aby som to zrovnal. Často sa rozkýve a korekcie sú len tak tak na poslednú chvíľu, často veľmi nízko nad zemou.
Nie sú to ani zďaleka rýchlosti pádové, extra vďaka hrubému profilu veľmi pekne kĺže - takže je to odtrhnutie prúdnic?
Dá sa tým niečo robiť?
Vyosenie motora je už definitívne, ťažisko tiež, správa sa poslušne, krídlo v nule, visí na pol plyne.
Chcel by som to aspoň čiastočne vylepšiť, s EPPákmi lietam nízko a neskúšať s touto extrou aspoň časť 3D obratov môj mozog vždy zabudne.
Bydlisko: Prešov, Ľubotice ( 44 rokov )
1 2 3 4
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 732 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 9 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: majsterko, vrato, miso64,