autor | správa | |
Jany modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Dobrý deň, chcel by som sa opýtať či niekto nemá skúsenosti s napájaním ESC pomocou olovenej batérie. Váha pre mňa nie je dôležitá a tým pádom je olovená batéria lepšia voľba ako LiPo alebo niečo podobné. V tejto oblasti som ale ešte začiatočník. Dalo by sa napr. toto ESC: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=32466 napájať touto batériou: http://olovene-baterie.heureka.sk/bateria-sla-vipow-12v-7_0ah/ ??? Na fórach hobbykingu sú informácie o tom že ESC sa dá napájať aj oloveným akumulátorom len presne nerozumiem tomu, aký je rozdiel ak budem napájať ESC na 11V LiPo batériou 11V alebo oloveným akumulátorom s tým že medzi ESC a akumulátor vložím napr delič napätia takže do ESC by sa dostalo 11V ako aj má. Ktorý parameter je rozhodujúci? Za rady Ďakujem! |
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
To Esc je na 3S baterku teda max. 12.6V. Treba pohladat nejake esc co zvladne aj 4S lipo, to uz je do 16.8v. Potom nemusis riesit žiadne delice ani nic podobne |
|
bladejac modelár Príspevkov: 638 Moje modely Poslať správu |
To ESC nieje vhodne, pri tej váhe akumulátora pozri veci pre 1/8 modely, do čoho to chceš? |
|
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Načo delič keď je to 12V baterka? |
|
Jany modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Váha tam veľkú rolu nahrá pretože ESC chcem použiť do ponorky teda celá konštrukcia sa vlastne vznáša vo vode, prípadne pomaly klesá aby motory pri klesaní nemali veľký odpor a aby nemuseli byť zapnuté ak by som potreboval ponorku stabilizovať na jednom mieste. Publikoval som to v rubrike autá pretože ESC je na autá kvôli tomu že ESC na drony nemá spätný chod. |
|
bladejac modelár Príspevkov: 638 Moje modely Poslať správu |
kolko tam chceš motorov? pozri skor jednosmerne ESC aj motor |
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
lebo pb baterky maju plne nabite skoro 15V |
|
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
A to odkedy? |
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
Skus si o tom nieco najst |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Ak by si mal Pb baterku nabitu na 15V nechcel by som byt v jej blizkosti pretoze by sa tam nedalo dychat kvoli vyparom s kiseliny a dalsia vec clanky v baterii by sa deformovaly a skor ci neskor by prislo k vnutornemu skratu. Neviem kde si sa docital ze Pb baterie su plne nabite 15V lebo je to riadna hlupost plne nabita bateria moze mat okolo 13V ale skor o nieco menej. Raz sa mi stalo ze sa mi odpalila jedna dioda v aute na alternatore a ten daval 14,5V prisiel som na to asi 20 minut po nastartovani lebo v aute neznesitelne pachla kiselina opravil som to hned na druhy den ale bateria skoncila v zime uz nedokazala nastartovat auto a to mala iba 1 rok. |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 9. 11. 2015 o 16:53
| odkaz na príspevok
Chlapci....chlapci.....elektrotechnika vám asi nič nehovorí......olovený akumulátor sa skladá zo 6tich článkov po 2V....6x2=12V ale.....v automobile je dobíjací zdroj alternátor a ten dodáva pri nabíjaní 14,4V a keď sa vypne motor tak napetie akumulátora sa pochvýli zníži a ustáli na nejakých 12,6V....prekročenie 12V napetia pri nabíjaní na 14,4V akumulátor zdrží ale toto napetie je zároveň udržiavané regulátorom umiestneným na alternátore....pokial sa stane že prdne nejaká dióda na usmerňovači tak sa deje to čo spominal tomix že sa to prejavuje prebíjaním a zároveň smrdí kyselina ktorá vrie a vyparuje sa z nej vodík čo by mohlo biť aj nebespečné keby sa niekto zahrával s otvoreným ohňom v okolí batérie.... |