Výrobca: | Hobby Král | Rozpätie: | 1200 mm | Hmotnosť: | 1250 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 1180 mm | Materiál: | Balza a poťah |
Motor: | Dualsky XM3542EA-6 |
ID Modelu: AM6059 | Zobrazenia: 11844 | Pridané: 4. 8. 2015 o 19:25 | Autor: flyingislife
Autor | Správa | |
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
Včera som Domin objednal. |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Domin trix som opravoval kamarátovi, vyhodila mu ho manželka v ataku zúrivosti zo štvrtého poschodia, bol na polovicu inak nič a bude lietať, ale teraz chudák nevie nájsť vysielačku. Vyzerá dobre, len motorový domček je čistý papier. |
|
RETEP modelár Príspevkov: 72 Moje modely Poslať správu |
Tiež som od Hobby Krála objednával. To som ale bol mladší a mal som hlboko do vrecka |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Takže doplním. Dnes sa mi podarilo model zalietať, aj keď fučalo výrazne viac ako by som si predstavoval, takže som absolvoval len tri lety. Poznatky sú zatiaľ také, že aj v silnom vetre si to celkom dobre drží stopu, autorotačné obraty sú paráda, zrejme tomu aj pomohla tá nulová šípovitosť krídel. Výkon motora veľmi dobrý, baterky sa po dolietaní ohriali len vlažne. Krídelká ma trošku sklamali aj napriek tomu že výchylky mám v mechanickom maxime, už sa krídelko pri max výchylke dotýka odtokovky. Je to ale aj napriek tomu dosť obratné a stabilné. Zatiaľ som veľmi spokojný, uvidíme či ma niečo neprekvapí pri bezvetrí. Lipolku mám s nabíjaním až 10,7 A takže som si aj vyskúšal nabíjanie 10 A Zatiaľ zopár foto: |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Tak pridávam narýchlo aj nejaké video. V poslednej dobe nemám šťastie na nejaké bezvetrie, takže video z letu je za vetra, kamera je mierne roztrasená ale budúce video už na tom bude lepšie, plánujem nahodiť už aj SFG na krídla, lebo ten nožový let je fakt nešťastie, ale na nejakú ukážku ako to lieta to myslím postačí. odkaz na Youtube |
|
marekh modelár Príspevkov: 151 Moje modely Poslať správu |
Ako to lieta je vždy o pilotových rukách. Takže pekne lietaju tvoje ruky v podobe Edga 540 HK. |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Tak ešte dopíšem nejaké poznatky, a úpravy. Model má od výroby úplne zle vyosený motor. Do strán je vyosenie v poriadku, ale musel som vyosiť o 3 podložky nahor, aby model na chrbte nestúpal do nebies. Na videu to ešte bolo s pôvodným viosením ale počas vetra sa to ťažko dalo poznať. Teraz už je vyosenie dobré, mechanicky som zmenšil aj výchylku serva výškovky, nakoľko som mal tiahlo na páke serva 20mm - na poslednej dierke a okolo stredu to malo trošku vôľu, čo sa prejavovalo hlavne na lete na plnom plyne, kedy model niekedy jemne klesal niekedy jemne stúpal. Výchylka je teraz síce o niečo menšia, ale už sa to prejavuje minimálne. Servá sú tam kovové digitály od Savoxu a vôľa je tam minimálna, tak neviem ako by sa správali nejaké lacnejšie plastové servá. Vrtuľu som na test nahradil aj 13x6,5, model lietal plynulejšie viac stabilne, ale v nízkych rýchlostiach bolo evidentne cítiť, že kormidlá sa málo ofukujú, takže som to vrátil na pôvodnú 14x.7. Botičky stále plánujem nahradiť, lebo sú totálne predimenzované a ťažké, plus v najbližšej dobe prídu nejaké malé SFG asi na krídelká, nech sa trošku zlepší nožák, ten je asi najväčšou slabinou tohto modelu, inak je to si myslím porovnateľné s väčšinou akrobatických modelov v tomto rozpätí a takejto hmotnosti. Pri trhnutí za výškovku ale nemá tendenciu vôbec sa preklápať a v harriéri vie pekne klesať bez väčších náklonov. Ak to počasie dovolí, tak pridám nejaké nové nezostrihané video. Záverom je to asi o tom, že sa s tým človek napáčkuje, ale v princípe to letí kam treba, len striedanie modelov Thunder / Edge je vždy o preučení sa na iné situácie a reakcie modelu. A samozrejme za tie peniaze je ten model veľmi pekný, a kto nechce od neho nejaké extrémne situácie tak lieta svižne a nezáludne, ak sa už začne tlačiť do tých hraničných uhlov nábehu, už treba rátať s tým že je to malý konštrukčný akrobat, ale mne to naopak vyhovuje, aspoň sa nenudím |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
No to hej, ty lietaš v jednom kuse na hrane. Ešte tie pristátia by si mohol nejako vyšperkovať, lebo tie sú fakt nudné. |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
||
mojco modelár Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
To je len taká drobnôstka To sa zahojí |
|
marekh modelár Príspevkov: 151 Moje modely Poslať správu |
Bohužiaľ takto to musí byť.Každy model musi byť pokrstený ak aktívne lietaš a model nesušíš vo vytríne |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
No je to tak, nedá sa nič robiť. Letel som nižšie ako som mal, stalo sa. Opravíme a lieta sa ďalej. |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Tak zatiaľ to vyzerá že Edga odstrojím a elektroniku dám do niečoho iného. Lietadlo je zrejme proste krivé a nie a nie ho donútim letieť rovno na bruchu či chrbte. Motor som musel vyosiť o 4 podloźky nahor. Takto letí model rovno na bruchu so správnym ťažiskom a výškovkou v neutrále. Na chrbte ale proste aj napriek tomu źe motor je vyosený nahor a dosť, by mal model na chrbte klesať, stúpa a pod dosť divokým uhlom. Navyše pravé krídlo pri pohľade zozadu vyzerá stočené. uhlíkové tyčky ktoré fixujú uhly nábehu krídel v trupe majú vôlu , hlavne pri odtokovke. Ďalší poznatok je, že tam zrejme dávajú aj nejaké čínske skrutky, lebo pri normálnom pristátí ( normálnom myslím naozaj plynulom ) odstrihlo skrutku z podvozku resp sa odpálil závit( skrutka niekde odletela a už som ju nenašiel)a podvzok sa jemne prehol. Chápem že je to čínska stavebnica a má to svoje chyby, ale to že model nevie letieť rovno a chrbte a bruchu súčasne( isté odchylky samozrejme pripustím) a krídlelká musia byť asi pol centimetra doprava, tak už mi to príde skôr ako trápenie a kedže všetky uhly a nastavenia by mali byť z výroby správne, vrátane vyosenia motorovej prepážky, ktorá správne očividne nie je, na takéto úpravy nemám chuť. Elektroniku som kúpil s tým, že model dožije možno mesiac dva a prehodím to do niečoho lepšieho, ale model zatiaľ žije, akurát lietanie s ním je skôr trápenie, kedže uź rovné lety sú základom u akrobatov. Krídlo sa možno jemne skrútilo aj na akcií v Sliači, kde pršalo a aj keď bol model prikrytý, mohlo drevo nasiaknuť. Skúsim ešte urobiť isté korekcie a posledné snahy a keď nie, tak ostane asi len na ozdobu. Za letu vyzerá fakt pekne, bohužiaľ to zatiaľ čo sa týka letových vlastností hodnotím dosť záporne. Nízke rýchlosti a obratnosť mu zas taký problém nerobí, ale na ťahané pekné rovné obraty to proste nie je. Trochu som sa rozpísal ale možno to niekomu pomôže rozhodnúť sa či takýto model brať alebo nie. Možno že som mal iba blbý kus, lebo verím že to stavajú štýlom čo kus to originál, ale radšej odporúčam priplatiť si za niečo lepšie. Ja som ho bral kvôli vzhľadu, a od letových vlastností som nemal veľké očakávania, ale to ako sa ten model správa je tragikomédia. |
|
marekh modelár Príspevkov: 151 Moje modely Poslať správu |
Tiež som vážne uvažoval nad Domin-8 ale už som sa rozhodol že idem do 1,5m. Urobím to klasickým mojim sposobom ako všetký moje modely. A to že kúpim motor.kryt a zbytok dorobim sám. Už som objednal u Lindingera na Extru 300 EF 60". Aspoň bude do čoho pichnúť cez dlhé zimné večery. Najlepšie keď si to urobiš sám . Čo sa týka doosovania motora tak všetkých mojich akrobatov som doosoval nahor ale hlavne preto že pri stúpavom lete a vo vise to ťahalo za podvozkom. Pred dvoma týždňami sme zalietavali Extru 2,3m elektro 12S ktorú som postavil pre kolegu a zasa sa to opakovalo. Doladenie ťažiska, doosenie 1 podložka do ľava aj to preto lebo motor prepážku som spravil až na 3 stupne lebo vždy robim na 2,5 a potom ešte musím doosiť cez 2,5 stupňa. Hore sme doosili 2 podložky tiež ako vždy koli stupavemu letu a visu lebo to ťahalo za podvozkom. Takže u teba to bude určite stočeným krídlom aj nasvedčuje to že kridielka maš pol cm natrimované. Je to aj logické lebo stočené kridlo musí model dávať do výkrutu. Tak veľa šťastia pri výbere nového modelu. |
|
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
To je dobrý nápad, keby som si vedel v Cade kresliť tie modely a niekde ich rezať, tiež by som si to asi robil sám. Ono mne ani nevadilo to doosovanie ako to, že som písal s Gunterom čo má Domina a tiež musel nahor dávať myslím asi 3 podložky. Tak keď vidia že tá prepážka nie je dobre vyosená prečo to nezmenia. Jednu podložku prežijem ale 4 mi príde dosť. Napríklad tiež nechápem že neurobia profilované VOP a SOP. Chápem že doska je pre nich jednoduchšia ale našiel som vlákna o tom ako s lámali jednotlivé polky výškovky alebo celý stabilizátor. Keby tam bol profil bolo by to určite pevnejšie a aj to lepšie lietalo. Myslím že v tej 1,2m to PA models aj EF majú už normálne profilované, lebo dostali rozum. Krídlo skúsim ešte zrovnať ale ono to lieta veľmi divne. Na chrbte pod 45 stupňovým náklonom bez motora, ako pri teste ťažiska to drží pekne ďalej a neberie ho ani za podvozkom ani za kabínou, takže ťažisko je OKej, na bruchu to letí rovno s motorom alebo bez (samozrejme jemné výkyvy sú) , na chrbte to stúpa dosť nahor. V nožáku treba korigovať výškovkou smerovkou aj krídelkami. Kým tam trafíš tak, aby sa to dalo pekne zaletieť, je model už na konci dráhy a pomaly ho nevidno. je to ale škoda lebo lieta sa s ním dobre, na krídelká je trochu tupý vo výkrutoch na nízkych rýchlostiach, ale to som čakal. Asi skončím pri Extreme Flight, tie PA models ma moc neberú, chýba mi tam tá mohutnosť trupu. |