Výrobca: | Nikto netuší | Rozpätie: | 2000 mm | Hmotnosť: | 6000 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové | Dĺžka: | 2000 mm | Materiál: | smreková preglejka, balza |
Motor: | DLA 56 |
ID Modelu: AM8215 | Zobrazenia: 28506 | Pridané: 19. 7. 2017 o 14:01 | Autor: matusmrva
Autor | Správa | |
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Tomu chapem, len... 800€ dat len tak do luftu mi neznie moc lakavo |
|
MUSTANG52 modelár Príspevkov: 231 Moje modely Poslať správu |
To je pravda, ale vzhladom na to, že sa tá ,,stará 55ka,, stále predáva by som sa vôbec nebál dostupnosti náhradných dielov Samozrejme sú aj lacnejšie značky, ale k tým sa musia vyjadriť ludia ktorý ich používajú |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Mám super správy! Motor je na ceste domov, kúpil som nakoniec DLA 58 kvôli jednej výhodnej ponuke. Tak isto som objednal a aj osadil novú Lipolku (stará sa nafúkla ako balón) a aj páku na smerovke som dal poriadnu duralovú. Keď príde motor, chystám sa ho upevniť k modelu cez silentbloky nech mi to tak nevibruje... Tak isto som vymenil aj ostruhu za pevnejšiu, lebo tá stará sa mi po každom pristáti ohla. Motor má pravdepodobne prísť v pondelok takže budúci týždeň očakávajte aktualizácie zo stavby. Letu zdar! |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Aahoj, myslim ze motor velmi fajn, ma ho jeden kamarat... Silentbloky by som nedaval, nebude ti to robit dobrotu! Keby to bolo dobre riesenie davali by ich tam vsetci. |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Dakujem. Kvoli comu sa to neoplati davat? Ked je to napevno tak to lomcuje celym modelom a hlavne ked je to jedmovalec... |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Dobre naladený motor...vyvážená vrtuľa.... nemá veľké vybrácie....v porovnaní so žhavíkom sa mu skoro vyrovná... A na žhavíky sa tiež nepoužívajú silentbloky.... |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Neviem ti to nejako velmi vedecky vysvetlit, ale jednoducho tie vybracie od motora sa musia niekde plynule rozplynut, v tomto pripade sa rozplynu v celom lietadle a na to aby sa tak stalo musi byt motor pevne spojeny s lietadlom. Keby si tam dal silentbloky velka cast tych vybracii by sa pohltila prave v nich a obavam sa ze by to nevydrzali a skor ci neskor by sa motor odtrhol... dalsia vec je frekvencia, myslim si ze silentbloky by mohli zmenit frekvenciu vybracii tak, ze model by nevybroval na vyssej frekvencii, ale by ho zacalo doslova hadzat na nizkej frekvencii. Ale je to len moja hypoteza a nemusi byt spravna. Ak to vie niekto vedecky vysvetlit rad si o tom precitam. |
|
matusmrva modelár Príspevkov: 625 Moje modely Poslať správu |
Okej, berem vás za slovo, silentbloky nebudú... Dneska motor dorazil (konečne) tak som sa bez váhania pustil do stavby. Ku podivu ma to tak pohltilo, že som to dnes všetko zbúchal, osadil a model je prakticky letuschopný. Budem robiť ešte nejaké vizuálne kontroly či všetko sedí ako má. Čo sa týka úprav tak bolo treba doladiť tiahlo škrtiacej klapky, tak isto vyrobiť nové tiahlo pre sytič a nové uloženie pre zapaľovanie. Všetko je osadené a upevnené. Niekedy cez týždeň plánujem osadiť aj otáčkomer ale tam ešte treba čo to premyslieť... Tu je zopár fotiek ako to celé vyzerá. Cez týždeň to skúsim naštartovať a podľa potreby doladiť... A ak bude priať počasie a čas tak cez víkend ho zoberiem na letisko zabehnúť poriadne a ak všetko pôjde ako má tak aj zálet. |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Este ma napadlo... kamaratovi sa stalo ze pripojil k tomuto motoru otackomer z RCGF-ka a zapalovanie vtedy vobec nefungovalo tak to isiel reklamovat, potom sa zistilo ze to funguje len s original DLA otackomerom |
|
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Nie som kompetentný vysvetliť to vedecky, radšej sa pokúsim vysvetliť to tak-povediac "rukolapne": Odpruženie motora, čiže zníženie prenosu vibrácií (dovolil som si namiesto vybrácie použiť vibrácie) z motora do karosérie sa robí aj v skutočných autách a myslím, že sa robí aj v skutočných lietadlách, pomocou tzv. silent-blokov. Dôvod je ten, že vibrácie škodia trupu lietadla (zvyšku vozidla), no samotnému motoru nie až tak veľmi. Nie je problém vidieť model s naštartovaným (benzínovým jednovalcovým) motorom, ktorému sa konce krídiel (ale v podstate aj akákoľvek časť draku) chvejú s amplitúdou vyše 3 centimetre. Isto si to servá, tiahla, páky, ale aj konektory a lepené ale aj "skrutkované" spoje veľmi "pochvaľujú". A v trupe: prijímač je z toho celý nadšený. .................................................. Keď dáš takýto motor napevno, tak sa (samotný) motor naozaj menej chveje, ako keď ho dáš na silent-bloky. Dôvod je ten, že to chvenie - tie vibrácie, to je energia, ktorú si "rozposlal" z motora do trupu, do krídiel ... Takže motor vibruje menej. Ale trup (a krídla), ktorý by v prípade použitia silent-blokov vibroval podstatne menej, teraz vibruje o to viac, o čo menej vibruje motor. Lenže motor je na vibrácie lepšie prispôsobený, veď je kovový, pevný, festovný, robustný ... Ale ani motor, keď je umiestnený na silent-blokoch, nemusí nijako výrazne vibrovať. Vtedy, keď je (samozrejme spolu s vrtuľou) dobre vyvážený. Trošíliku vedecky zdôvodnené: Hmota motora (a vrtule) a pružnosť silent-blokov dokopy tvoria mechanický rezonančný obvod, niečo ako elektrický LC-obvod (myslím, že hmota je analógiou kapacity a pružnosť je analógiou indukčnosti). Ak mu dodáš energiu z nevyváženého motora, tak sa rád rozrezonuje na určitej frekvencii a ampitúda kmitov je vtedy naozaj väčšia ako na iných frekvenciách a ako keď nepoužiješ odpruženie. Takže, môj názor: Odpruženie motora ÁNO, ale vyvážený motor spolu s vrtuľou (úmyselne nepíšem vyvážený motor a samostatne vyvážená vrtuľa, lebo to nie je to isté!) zaistia, že pohonná jednotka sa nebude triasť ako prváčik pred riaditeľom školy (hoci v dnešnej dobe?) a drak modelu a všetky komponenty v ňom nebudú stresované zbytočnými vibráciami. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Atto pekne napisane aj vysvetlene, ale mam k tomu jednu otazku mozno je hlupa ale stejne ju polozim. Ak odpruzis motor od draku nebudu tie vibracie sposobovat problemi kedze kazdy motor v lietadle musi byt vyoseny dolu a doprava? Takto by sa mohlo lahko stat ze motor bude dost casto v inom uhle ako je ziaduce. Ano ak ide motor na volnobehu konce kridiel sa budu trepotat ale cim vyssie otacky tym sa vsetko chveje menej navyse trup lietadla je konstruovany tak aby tieto vibracie prenasal a aj oslaboval. Navyse v aute odpruzenie motora ma funkciu znizenia hlucnosti ale odpruzenie na ktorych je motor ulozeny stejne prenasaju vibracie priamo na kostru vozidla. Alebo sa mylim? |
|
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ďalší amatérsky názor. Som presvedčený, že čím menej bude motor vibrovať, tým bude efektívnejší a bezpečnejší. To čo napísal Atto mi príde super teória skôr pre auto modelára. Motor v RC lietadle poháňa veľkú vrtuľu a tá vibrácie nemá rada. Rozvibrovaná vrtuľa je hotová tragédia. Myslím si, že práve pevné spojenie motora s trupom zabezpečuje hladký chod, ale bohužiaľ na úkor zbytku lietadla. Zrejme hladký chod má prioritu. Ak sa mýlim, ospravedlňujem sa. Servá sa bežne inštalujú na gumové podložky (silent bloky) a ostatné komponenty nie je problém umiestniť tak, aby boli ochránené aspoň čiastone pred vibráciami. Čisto teoreticky, ak by bol motor vyvážený a vrtuľa tiež, mohlo by mať odpruženie význam. Ja lietam elektro a nemám ani tušenia ako je to s vibráciami spalovacích motorov do modelov a ako sa dajú eliminovať. |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Zle zvolené silentbloky ti rozložia model rýchlejšie a spoľahlivejšie, ako motor natvrdo. Keď to chytí harmonickú, tak uletí aj s motorovou prepážkou v okamihu. Zvlášť u jednoválcového motora. Ten bude vibrovať vždy. |
|
misiatko modelár Príspevkov: 173 Moje modely Poslať správu |
Ako vazne neviem preco ste proti tym silenblokom ja teraz riesim presne tu istu otazku, vyrobcovie predsa aj vyrabaju oreginal silenbloky na motory integrovane v lozkach ako aj samostatne. Vela modelarov ich vyraba jednoducho ako gumovu podlozku medzi lozkom a motorovou prepatkou. Myslim ze je vhidne co naviac eliminovat vybracie od motora na model a nie ich nechavat prechadzat do modelu a spoliehat sa ze vsetky spoje vydrzia. Zatial som tu od nikoho nenasial ziadny technicky argument preco by mali byt take skodlive... len osobne nepodlozene nazory, bez urazky samozrejme. Zmena uhlu nehrozi, ta guma Vam nesposoby ze by sa na nej motor hybal ako na nejakom prutiku, stale je k modelu prisrobovany-osobna skusenost vcera som si to daval na model. Este k tej ostruhe co mas na foto... Mal som ju presne takto isto namontovanu ako mas Ty a bolo to na zemi v podstate neovladatelne... Tocilo sa to stale do kruhu a tazko bolo s tym vobec prist a odist z drahy. Dovod bol ten ze kedze tie "paky" nad kokieskom nie su rovne ale zahnute ako su od vyrobcu tak tie ovladacie pruzinky musia ist v tomto pripade dozadu a nie dopredu.. Ja som to potom na inom modele uz dal tak ako vravim teraz a problem uplne zmizol a aj na zemi sa to ovladalo krasne ako auticko. Tak len tolko moj nazor, hadam som sa nikoho nedotkol |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Teorie bolo dost, treba sa pozriet na prax. Ak niekto uspesne pouziva na svojom benzinovom lietadle silentbloky tak by som poprosil foto. (vopred dakujem) Na zamyslenie: keby boli silentbloky taka super vec do rc benzinoveho lietadla tak preco ich tam nikto nedava??? Ze by chcel niekto usetrit a nedal ich do svojho (aj niekolko tisicoveho) lietadla? To asi nie. |