autor | správa | |
Milan0000 modelár Príspevkov: 13 Moje modely Poslať správu |
Zdravim,som začiatočník a pred nedávnom som si zakúpil e revo s dvoma motormi titan 550,zatiaľ jazdím s batériami nimh 3000 ktoré boli pribalené k autu.Rád by som prešiel na lipo a chcem vedieť aký typ lipo batérií tam bude najvhodnejší a či sa tým aj zvýši výkon auta bez akéhokoľvek iného zásahu. Ďakujem |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1755 Moje modely Poslať správu |
http://www.rcsvet.sk/product/sk/Traxxas-E-Revo-1-10-Brushless-TQi-BlueTooth-RTR-pon V autach sa velmi nevyznam ale pokial je to toto nimh vies nahradit lipolkou 3S aspon 3000mah lepsie viac. Vykon auta sa tym ale neupravi nato by si musel menit motory a regulatory . Osobne ale nevidim dovod preco menit nimh v aute za lipolky. |
|
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
2x2s lipo tam daval aj znamy, jazdny cas sa zlepsil aj vykon by mal ist mierne hore. kapacitu podla mna urcite aspon 6000mah |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1755 Moje modely Poslať správu |
Ak zvisis kapacitu zvysi sa jazdny cas ale vykon bude stejny mozno neake male zanedbatelne zlepsenie 2x2S je 7,4V+7,4V zalezi ako ich napojich ci do serie alebo paralelne ak ich zapojis paralelne vysledne napetie budes mat 14,8V tym sa zvysi aj vykon ale neviem ci to motor a regulator zvladne kedze baterie su na 12V to sa budes musiet poradit z neakym autickarom ktory sa do toho rozumie |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
Regulátor tam máš čo som kukal na nete na max 4s lipo čo ti určite zvýši výkon. všeobecne lipolky dokážu zo seba dat "viac" ako nimky. pri lipo je skôr stálejší výkon oproti klesajúcemi na nimh. ak dáš 2x2s ako ti radí eMDee aj väčšiu kapacitku ako máš teraz budeš spokojnejší aj s výkonom aj s časom jazdy. |
|
Milan0000 modelár Príspevkov: 13 Moje modely Poslať správu |
|
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
bud sa mi krizia oci alebo tie lipolky stoja 100e |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
Tak mohli by byt ale za tú cenu sa podla mna neoplatí. na začiatok pokial zo slovenska osobne mám dobrú skúsenost s týmito (mal som presne tie isté ibaže 3s a 4500mah) a na začiatok v pohode. pokial ihc nepodbiješ budeš držat na nich napetie v rozumných hodnotách a lipostop na esc budeš mat zapnutý tak sa im nestane nič. takéto a niečo menšej kapacity môžeš mat skoro tri čo tam jednu. http://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/akumulatory-a-baterie/akumulatory-li-pol/foxy/3EB4034-foxy-g2-lc-li-pol-5000mah74v-4080c-370wh/ |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1755 Moje modely Poslať správu |
Tie traxas su zbytocne drahe a maju iba 25C kup tie foxi sice budes jazdit o 10 minut menej ale dlhsie vydrzia kedze maju 40C a nezabudaj ze budes potrebovat aj novu nabijacku na lipolky |
|
Milan0000 modelár Príspevkov: 13 Moje modely Poslať správu |
Áno sú dosť drahé ale je to predsalen originál.Podvybyt by sa nemali pretože el.regulátor v mojom reve to nedovolí a hneď vypne motori, má to takú ochranu, píšu to v návode.Nebránim sa ani lacnejším nahradam ako mi odporucas no nemajú ID konektory traxxas,je na to nejaká redukcia alebo niečo aby sa to dalo normálne prepojiť s autom? Samozrejme kupim aj nabíjačku novú na tie lipolky |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1755 Moje modely Poslať správu |
konektory prepajkujes to nie je problem alebo kupis v tatramodels redukciu Ja chapem ze si nastavis vypinanie regulatora ale tie baterky sa neznicia iba tym ze by si ich podbil ja neviem aky odber maju tie motory pri plnom vykone ale tie original baterky budu urcite nahrane a budu sa zohrievat pri tych foxi budes mat este dostatocnu rezervu . Ja lietam lietadla a viem ze 25C mi v niektorich modeloch nestaci,nieto este v aute ktore ide 100km |
|
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
Tie dva motory 550 budes urcite onedlho menit za striedavy pohon,lipolky tam daj 2x 2s a minimalne 5000mah.S Lipolkou to auto trosku ozije a budes moc jazdit dlhsie ako s Nimh. Zalezi kolko chces investovat do lipoliek a budes(ak nemas)potrebovat nabijacku na Lipo.Tie lipolky od traxxasu su dost predrazene a maju malo C,tie foxy co poslal kolega vyssie su OK.Osobne by som bral nieco v hard case. |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
Tak 10A rozdiel si myslím že nieje až tak cititelný lebo tie dve plechovky v reve pochybujem že dokážu zožrat 190A trvale. čiže vybíjacie prúdy aj pri traxasáckych lipo skvelé. tak konektory sa dajú jendoducho prepajkovat na požadované alebo myslím že pokial v objednávke alebo kebyže im zavoláš nieje problém aby ti ich zadarmo preletovali priamo na predajni a poslali ti to s konektorrmi ktoré potrebuješ. S tatramodelom mám dobré skúsenosti. ale dá sa to aj niejakou redukciou ale zmena konektora je myslím najlepšie riešenie. |
|
Milan0000 modelár Príspevkov: 13 Moje modely Poslať správu |
Áno čítal som nejaký článok že by tam malo byt aspoň 30C Nechápem prečo originál batérie určené do tohto modelu majú iba 25C |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
dá sa povedat že na Céčkach veľmi nezáleží pokial je to nízka kapacita. stačí si len vynásobit kapacitu*stálý vybíjací prúd (C) a máme vysledný trvalý prúd čo daná lipolka dá. Preto by tam kludne stačila aj 10C lipolka o kapacite 20 000mah. (to bol len príklad) Pri foxách je to 5000mah * 40 = 200A čo píšu aj v parametroch lipolky. a pri traxxasových je to 7600mah * 25 = 190A trvalého prúdu. Pravda je však taká že ten regulátor s tými motorami sa možno nikdy ani nepriblížia k hranici 190A na dobu dlhšej ako tak sekundu. (jedine ak skrat) čiže je to už len natom ako sa rozhodneš. |