Pridané: 17. 11. 2015 o 11:13 | ID článku: CLA313 | Zobrazenia: 5355x | Komentárov: 9 | Autor: Prizrak
Autor | Správa |
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
s tým videom a nahrávaním to trochu preháňajú.......... Pochopím nasledovné dôvody: 1.) ochrana súkromia - lietanie nad domami, mestom, nad záhradami nad ľuďmi a pod. 2.) prípadné nahratie vojenského zariadenia, a pod. Ale keď lietam okolo priehrady, kde za celé roky ani noha pomaly nezavadí, nikoho to tam nezaujíma, strategický bod to určite nieje (iba ak pre myši a hlodavce ), tak čo je problém. Nikomu nenarušujem súkromie a ani nemám komu (max možno nejakému tomu páriku, ktorý sa tam občas chodí "hrať" v aute a potrebuje sa skryť z verejnosti). A je tam len priehrada a polia.............. Prečo si kvôli takejto zábavke musím robiť nejaké povolenia........... V Cz som zachytil info, sa to vraj už zmiernilo a môže sa aj nahrávať, ale kameraman - pilot je zodpovedný za to čo natočí a teda pri zverejnení a pod nesie následky, ak je tam strategický bod nejaký , vojenský bod alebo podobne........ Mne to pripadá že u nás sa ide z "0" rovno na "1000", že nejaký normálny stred uniká.......... Bez rozmyslu zakážame a sprísnime všetko. Dúfam že páni z úradov dostanú trochu "rozumu" a pochopia, že idú z extrému do extrému, a že by mohol byť aj nejaký "zlatý stred". Súkromne si natočím nejaké video, len tak, veď bez kamery lietať s dronom asi málokoho baví. nieje tam nič tajné, nič ohrozujúce štát, nieje to zárobková činnosť, a platiť 600 Eur za povolenie a 360 za obnovenie? Za chvíľu budeme ešte platiť aj za predĺženie vodičákov 300 Eur/každý rok, lebo veď aj riadením auta potencionálne ohrozujeme a jazdíme medzi ľuďmi, v meste/dedine a pod |
Johny107 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
Peterrc pekne si to napisal, plne suhlasim. |
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
veď to je realita.....................naši úradnici a štátne orgány idú z extrému do extrému...............buď bez pravidiel, bez nejakej kontroly a obmedzení...........................alebo s max obmedzeniami. Zlatý stred je pre nich "neznámy pojem". Alebo sa potom strácam v pojme "strategický bod a pod" a aj zelený strom a vedľa neho voda je strategický. A čo sa týka súkromia......do dvora a záhrad susedom vidím aj tak, z nášho pozemku, nakoľko to nemajú nejak kryté či podobne............. tak keď budem lietať nad svojou záhradou , nenatočím nič iné a nič viac ako to čo vidím aj voľným okom z pozemku kde štartujem. Alebo ak vylezem na strom na záhrade......... A 500 m až 1 km od dediny, natočená poľná cesta /asfaltová cesta pri poli, polia a pod............obmedzuje obrovsky súkromie a je to super tajný strategický bod.......... neviem si pomôcť, ale z extrému do extrému. Bársaký opilec za volantom alebo aj na bicykli môže ohroziť viac ako ja s kopterou ktorá je schopná letieť tak 10 min. A tie malé lietadla čo lietajú aj nad našou dedinou, raz letel tak nízko, že keď som bol na záhrade, tak pomaly teste nad stromami, čo som nechápal...........ten tak isto spraví viac škody a ohrozenia ako malá koptera. A keď vidím ako nám tu lietaju ponad dedinou, aj malé lietadla aj paraglajdisti a pod............ Pritiahnuté za hlavu je to celé |
sevo modelár Príspevkov: 23 Moje modely Poslať správu |
Presne vystihnuté |
salamander modelár Príspevkov: 338 Moje modely Poslať správu |
Ale veď toto isté bolo za socializmu , predsa úradníci na DU musia ukázať ako tvrdo pracujú , vymýšľajú nezmyselné zákony aby ukázali kto je tu pánom atď, atď . Veď všetko čo sa teraz robí tu už bolo ,ono , z extrému sa vždy ide len do ďalšieho extrému . A že sa filmuje , dáka miliónová malá chatička tých hore je tam toho, kradlo sa za socializmu a teraz ešte viac , stavajú sa diaľnice a popritom aj honosné domčeky , čo potom Google Earth , kedy sa začnú s ním súdiť veď čo chcem si tam nájdem dokonca aj odfotené a zo súradnicami . Do GPS si nahodím súradnice a dovedie ma to ku strašne tajným objektom čo tu zanechali Rusi . Veď čo je v tejto republike tajné , pred kým to chcú utajiť , všetko je už dávno odtajnené . Ja hovorím , je to choré . Maďari si urobia kanceláriu na Slovenskom území a nič sa nedeje , keby to tak bolo naopak to by bola kucapaca , škoda sa rozčuľovať, ja to už dáko dožijem . Samozrejme bezpečnosť treba dodržiavať iba blázon to nerobí . Lietam a filmujem keď nie sú tam ľudia a mimo objektov v horách kde ani vrabce nelietajú . Ku čomu takéto písačky vedú ? |
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
no, ja sa obavam, že ešte len nam začnú ťažšie časy. Včera v správach nezabudli spomenúť, že nejakého pravdepodobného teroristu v SR na východe našli aj vďaka tomu, že ho nahlásili že sa začínal zaujímať o drony............... Obávam sa, že zákony sa voči rc modelom, dronom ešte sprísnia a bude to ešte horšie......... Ale tak, uvidíme, čo prinesie čas. V každom prípade, s našimi úradnikmi a úradmi, treba "očakávať aj neočakávané". A určite nie nejaké zlepšenia, zjednodušenia. |
elektromodely modelár Príspevkov: 241 Moje modely Poslať správu |
Drony sú na Slovensku hádam sto rokov. Drony sú bezpilotné lietadlá, a teda aj plošníky... Koptery sú na Slovensku od roku 2009, prvý hexakopter som vyrobil začiatkom roka 2010 - ešte stále funguje. Majú v tom pekný bordel - pozrite si to podrobne - úplne "zabudli" na lietanie s modelmi nad 910 gramov v riadenom okrsku a potom si pozrite, odkiaľ pokiaľ siaha riadený okrsok bratislavského letiska... Lebo úradník platený z daní tieto modely celkom zignoroval - otázka je, či to bol zámer (politická objednávka) alebo "iba" diletantizmus. Týmto de facto zakázali lietať s modelmi nad 910 gramov v Blave a širokom okolí, v Poprade a širokom okolí, v Košiciach od hraníc s Maďarskom až po Rozhanovce: http://elektromodely.com/pub/ctr.html, pričom modelárske letiská Hrašovík aj Mira Popivčáka SÚ v CTR, rovnako ďalšie miesta, kde sa tradične roky lieta s modelmi a NEBOLI tam nijaké kolízie, teda NEEXISTUJE (nepolitický) dôvod lietanie na týchto miestach zakazovať... Treba si uvedomiť, že to sa netýka iba kopterov a vrtuľníkov, ale všetkých, teda aj lietadiel s pevnými krídlami !! Detto bludy na ich webe - nezákonné info, že: Ak je akékoľvek lietadlo (aj UAV) využívané za účelom leteckej fotografie (fotografovanie, filmovanie a iné zaznamenávanie z paluby lietadla), je to výkon leteckých prác (§ 44 leteckého zákona), Nemajú na to nijakú podporu v zákone resp. si úradník prehodil kauzalitu - ten paragraf 44 hovorí o tom, že letecké práce sú iba také letecké činnosti, ktoré sa vykonávajú ZA ODPLATU, teda rozhodne NIE všetky. Do médií dali klamlivé info, že KAŽDÝ občan musí žiadať o povolenie na letecké práce, to je asi také vyjadrenie, ako že každý občan, ktorý ma vodičské oprávnenie, musí žiadať o licenciu taxikára, lebo v aute vozí manželku, deti, kolegov alebo o živnosť, lebo v aute vozí náklad... Ani nehovorím o blbostiach, ako požiadavka pri VLOS (Visual Line Of Sight) lietaní na C2 link, čo je technológia na BLOS (Beyond Line-Of-Sight) lietanie, pričom na Slovensku ani neexistuje C2 rozhranie na nijakej veži = C2 je od slov velenie a ovládanie - Command and Control, pozrite, ako to dementi preložili = ovládanie a kontrola... No klasika, keď úradník platený z našich daní niečo preloží z angličtiny so znalosťou ruštiny.. Niečo podobné som videl pred pár rokmi v armáde, ked SR vstupovala do NATO - na formulári bola okrem iných kolónka "Date Of Bird"... Ide o to, že velenie z veže = Command = nie je pri C2 link foneticky, ale cez digitálne rozhranie, teda riadiaci letovej prevádzky nepovie mašine, že zmeňte kurz z 120 na 130 a výšku z 1000ft na 1200ft, ale to pošle ako digitálnu správu cez satelit, mašina mu odpovie, že prijala a ide robiť ten manéver a keď ho dokončí, tak oznámi, že je na novom kurze a výške... Control je jasné = samotné ovládanie mašiny (Remotely CONTROLLED Models), teda obsluha si ovláda stroj. V praxi sa to týka mašín typu Predator, ktoré štartujú, sadajú a lietajú na blízkom východe, ale obsluha je niekde v Nevade... Detto zákaz prenášať náklad, teda aj na VLOS (!).... Do neba volajúca hovädina, lebo toto je bežná vec, na ktorú sa koptery používajú, že napríklad prenesie kábel cez údolie = lietanie na VLOS !. Proste autor niekde čítal, že sa nesmú UAV používať na doručovanie zásielok a dal to tam, pričom je to tak kvôli niečomu celkom inému - kvôli podmienke na VLOS lietanie, teda zakazovať prenášanie nákladu na VLOS je len ďalšia volovina. Takže teraz je jeden zákaz na dvoch miestach len kvôli nepochopeniu problematiky... Proste klasika Slovensko - amatérizmus, diletantizmus, ľudia, čo o tom nemajú šajn platení z našich daní dávajú do médií a na web klamstvá. A vedia iba niečo zakazovať, prikazovať, pokutovať - moja skúsenosť s úradníkmi (jasné, že nie radoví zamestnanci) - ich hlavná náplň práce je dokázať svoju nenahraditeľnosť a ideálne dostať stále vyšší rozpočet na (akúkoľvek) činnosť... Ja taký štát nepotrebujem a nechcem, pravidlá musia myť nastavené rozumne a hlavne na základe reálneho stavu, nie od stola - pozrite, koľko tu majú kolízií civilných lietadiel a vrtuľníkov v posledných rokoch so smrteľnými následkami pri lietaní v malých výškach, pričom s modelmi práveže lietame v malých výškach a v pohode aj v noci, nie len cez deň a oni teraz po sto rokoch idú riešiť protizákonne a od stola nejaké UAV, lebo hranol. Len si pozrite, aké znenia zákonov, ktoré sa tohto týkajú, tu boli z súdruha Štrougala a koľko mali paragrafov (menej paragrafov, menej blbostí) - no comment... Neviem, ako Vy, ale ja som za niečo takéto neštrngal kľúčami, asi je na čase od základu zmeniť prístup štátu, lebo tá zmena, ktorú sme v novembri pred 26 rokmi chceli, zrejme ešte nenastala... |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Hlavne ide o to, aby sa platilo za čokoľvek........ |
salamander modelár Príspevkov: 338 Moje modely Poslať správu |
Elektromodely, dobre napísané a plne súhlasím , lenže keby to Tý vševediaci bôžikovia hore čítali ... |