autor | správa | |
Chrismail modelár Príspevkov: 5 Moje modely Poslať správu |
Dobry deň zakúpil som si Dji Phantom 2 s H3-3D a FPV prenosom 4.11.2014 mám nalietaných cca 20 hodín a teraz sa mi stala taká vec že sa mi po 1 minúte letu vypla batéria. Ma s tym niekto nejaké skúsenosti ? Neuznali mi reklamáciu, odduovodnili to tym že som leták na mieste kde sa nachádzajú vykryvace. Prikladám odkaz na video https://m.youtube.com/watch?v=nVptIdyelM0 |
|
Johny107 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
No ty kokos, som zvedavy ako by si sa zachoval,keby to padlo niekomu na hlavu, do kocara alebo na auto. Mozes byt rad, ze si nesposobil nikomu skodu.Nabuduce vytiahnite 10kg taroty a lietajte s tym nad ludmi. Kvoli takymto videam nam zakazu lietat.Inak poprdele video.Nezabudni preposlat aj na dopravny urad leteckej dopravy. Nech im zase trocha dvihne zlc !! Neviem pochopit kde beriete tu odvahu nalozit na phantoma vsetko mozne a byt si potom isty ze nepadne. Nabuduce mu pribal min 2 padaky..No nevadi aspon si sa trocha poucil. Sorry ale keby som ti to nenapisal ja,tak ti toto iste napise dalsich 10 ludi tu z fora. |
|
Chrismail modelár Príspevkov: 5 Moje modely Poslať správu |
Ten set som takto kupil od predajcu DJI nic som tam nedorabal ja. Tak mi porad ako robit letecke zabery mesta. Dakujem. Pozeral som si tvoje videa neviem ci si to tietal ty s timi Quadkoprerami ale aj ty si lietal nad cestov a aj nad panelakmi... |
|
Johny107 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
No pozri sa, v ziadnom pripade to co sa ti stalo s copterou nebolo podla mna vinou baterky..Keby bola neviem ako vybyta, to neznamena, ze v koptere je nejake relatko, ktore ti odpoji stavu od baterky a ide k zemi.A tebe sa to takto chovalo !! Relatko sa do koptery samozrejme nepouziva, to som napisal obrazne, tebe toto odpojenie koptery od stavy sposobili regulatory pre motory.. Regulatory pre lietadla a coptery maju v konfiguracii moznost nastavenia - vypnutie alebo znizenie vykonov motorov pri poklese napatia.. U lietadiel je toto akceptovatelne, lietadlo doplachti ale u coptery nie. !!U coptery sa nesmie za ziadnych okolnosti vypnut motor-regulator po poklese napatia ! U coptery musi byt funkcia ochrany bateria -low voltage battery off vypnuta..Ak by to takto bolo nastavene, tak aj ked je slaba baterka, tak koptera bude klesat ale udrzi si rovinu a dosadne vodorovne na zem nech je baterka akokolvek podbita a nebude robit kotrmelce vo vzduchu. Koptera ti bude lietatat resp bude klesat aj keby mala 9v ale dokazes s nou pristat a skody minimalne ziadne. Ja som zacinal copterami, tiez som si prezil svoje..pady na roly, velke mnozstvo polamanych vrtul, ramov ale to som nemal nazu riadiacu jednotku..u No nikdy som nepadol na podbitu baterku, vecsinou chybu pilotaze. Ked mi to uz islo, mal som prax a bezproblemovy stroj, tak som chodil na okraj sidliska lietat. A to je troska ine ako lietat nad zaparkovanymi autami v meste obzvlast ked si s tym lietal hadam 1 krat. A tamto by som si vydiskutoval s predajcom ci pozna funkciu protection voltage u regulatorov, ci aj jemu pravidelne padaju koptery pri polovicnom stave baterii..Ono moze byt aj nabita bateria, das plny plyn , napatia na baterii klesne v plyvom zatazenia z nejakych 4,15V na 3,75V na clanok a koptera ide k zemi. S tamtym nema nic spolocne co tvrdil ze vykrivace..Naza ked prestane chytat signal, mala by sa prepat do rezimu filsafe a mala by vediet autonomne pristat na miesto odkial startovala. Teda pokial si dobre ulozila GPS lock. |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Priklanam sa Johny107, taketo lietanie povazujem za velmi nezodpovedne. Ist lietat s kopterou k vykryvacu na strechu budovy a lietat ponad ulice v meste je velmi kratkozrake. Dufam, ze si sa z tohto incidentu poucil. Bez zachrannych systemov by som si nikdy v zivote netrufol lietat takto ludom ponad hlavy lebo v pripade vypadku to jednoducho spadne rovnako ako zemiak. Som zvedavy ako by si sa tvaril keby ta koptera sposobila nejaku skodu. Co sa tyka toho preco to asi spadlo na zem tak podla uvodu to vyzera, ze nebolo vtedy najteplejsie (obaja ste mali ciapky, pilot tusim aj rukavice). Tipujem to teda na studenu bateriu, ktora v zatazi nezvladla dat pozadovany prud a zle nastavena elektronika nasledkom toho vysadila. Nejednu kopteru som videl takto spadnut. A ako robit letecke zabery mesta? S takouto "hrackou" bez zachrany jedine zo stredu vacsieho prazdneho ihriska alebo ako pise Johny1074 z pola. |
|
chemistt modelár Príspevkov: 363 Moje modely Poslať správu |
Ja mam nervy z lietania FPV kridla uz aj s autopilotom... nahodou mu prepne....strati signal z GPS a poleti rovno ako raketa.....a niekoho zabije inak.....aky zachranny mechanizmus myslis? okrem safe modu ? Airbagy z auta ? |
|
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
To je priklad a poucenie, ze preco sa takto nema lietat. Ked uz v meste, tak mysliet vzdy na to, ze co ked spadne, lebo moze. Phantom ma low voltage prednastaveny z tovarne, v tom to nebude. Zrejme baterka je "too intelligent" a z nejakeho dovodu sa proste odpojila, toto nebola vec Nazy, ale baterka sa vypla. Preco? Netusim, mozno naozaj kvoli zime, ale pochybujem... Je jasne, ze baterka sa uplne odpojila, lebo ledky na prednych ramenach zhasli. Tu je taky isty pripad, tiez bez riesenia alebo odpovedi, tiez sa mu ledky vypli, cize baterka sa odpojila/vypla. https://youtu.be/F8swtUrrcUI?t=2m27s Toto je podobne, ale nevypol sa uplne, len vypadavali motory, ledky svietili, vyzera to tak akoby prudko kleslo napatie v baterke a nestacilo ani na pristatie, tuna zrejme regle vypinali motory. https://www.youtube.com/watch?v=0aMYYHSE4Z0
Nie, zacali sa vyrabat automaticke zachranne padaciky, aj pre take male quady ako phantom. Napada ma jedna vec: baterka ma hlavny aj pomocny konektor. Uz sa mi podarilo vlozit baterku tak, ze nebola dotlacena uplne a bola tam taka medzierka medzi baterkou a telom Phantoma. Samozerejme som si to vsimol, vytiahol som ju a zalozil znova tak, aby sadla uplne na doraz. No a teraz si predstavte, ze niekto si to nevsimne a odleti s tym. Od vibracii sa moze dalej povysunut a strati kontakt. Naza zahlasi "Invalid Battery". Podla mna je toto najpravdepodobnejsia pricina. Bud nedotlacena baterka, alebo "spinave" kontakty, kedze uz ma nieco odlietane. http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=26652028&postcount=5 b) The contact pins may encounter some failure when the Phantom 2 Vision is still in the air, which triggers the "Invalid Battery" warning. And since in this case, the autopilot fails to get the battery data via the contact pins, it gets a "0" battery level which triggers the failsafe of auto-landing due to low battery value. After both of Autopilot (v1.05) and Central Board (v.1.0.1.1 updates, even the contact pins fail the communication, the autopilot won't trigger the "Invalid Battery" warning if you are in the air, and it will not trigger the "autolanding". More importantly, the autopilot will still give you warnings if your battery's voltage is lower than 10.65V. (A little background info: autopilot knows the battery percentage via the contact pins, and it can know the battery's voltage without the contact pins). What's more ? if you are using iOS app v1.0.28, it will popup a message box to tell you that "there is a communication failure of the battery, be careful when flying and come back asap" and sth. like that. Dalsi https://youtu.be/1eP-uEqmqZY?t=3m12s |
|
Chrismail modelár Príspevkov: 5 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem všetkým za príspevky, baterka bola plne nabitá poriadne zasunutá do Phantoma to vždy skontrolujem Lábo som si aj ja nie raz všimol že sa tam dá zasunúť aj tak že nie je úplne zacvaknuta takze na to si dávam vždy pozor a Phantom aj batérie som mal doma a miesto z ktorého som letel je od môjho domu vzdialene 100 metrov v ten deň bolo vonku + 10 a na Tom istom mieste som už lietal a nič sa nestalo mám aj video a bol som aj nižšie nad vysielačmi.a nebola to chyba Naza ale určite sa samovoľne vypla batéria lebo som hneď stratil aj obraz a ten ma napájanie až keď aktivujete batériu a keď som prišiel po páde k nemu baterka bola vo Phantomovi poriadne zasunutá nebola mimo Phantoma. Kontakty na batérii sú úplne čiste nemám ich pohodené na povali v špine ale v kufriku aj Phantomovi a ten stroj ma 4 mesiace nie 5 rokov. |
|
tomiplus modelár Príspevkov: 30 Moje modely Poslať správu |
ked si potom nasiel Phantoma tak bol teda bez stavy? a skusal si vybrat baterku a znova zasunut ci nenabehne? ,ake napatie mala po pade baterka? baterka sa sama o sebe nevypne (nema ziadne ochrany) jedine moze rychlo klesnut napatie . najskor je probem v kabelazi (studeny spoj,alebo vadny napajaci konektor pripade kabel. Skoda ,ze naza nema logovanie bolo by to jednoduchsie. |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Ak to nebolo chladom tak to bude ako pisal skylark prilis inteligentnou bateriou. Pozrel som par videi a vyzera to tak, ze Dji ma problemy s tymi baterkami. Tych pripadov je viac kedy to ludom takto spadlo. Vyzera to na nejaky problem hlavne pri setovych baterkach. V komentaroch boli nazory, ze niekomu pomohlo dat najnovsi firmware ak bateria bola este dobra alebo nepomohlo nic len vymenit bateriu, ale neda sa vylucit ani ina chyba v elektronike. |
|
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Mne ten trend "inteligentnych" baterii dost vadi, tu elektroniku na sledovanie spotreby mohli dat na hlavnu dosku. Ale viem, ze to je o marketingu a o ziskoch, aby sme vsetci, co mame phantoma kupovali len ich predrazene baterky a nabijacky (politika Atari, Apple, ...). Mozno sa nikdy nedozvieme preco sa toto deje, mne sa to este nestalo, ale.... kto vie kedy to moze prist bez varovania...
Netvrdim, ze kvoli nevhodnemu skladovaniu, alebo tak, ale doporucuje sa pravidelne ich cistit. Pri pouzivani tam stale moze vojst nejaky prach a necistoty. Ten maly servisny konektor ani nie je zasuvaci ale len sa prilozia tie hroty na kontakty, pricom sa len opieraju a niekde som cital, ze niekedy sa ten zasuvny hrot zasekne, napriklad. Mne osobne sa to ich riesenie velmi nepaci, radsej tam mali spravit standartne konektory na kabloch, ktore su velmi spolahlive. Skontroluj aj, ci sa ta konektorova cast vnutri Phantoma neuvolnila, je to tam len nejako prilepene. Ak sa to ludom stava kvoli chybnemu FW v baterke alebo inej chybe v baterke, tak sa s tym asi nic neda robit. |
|
tomiplus modelár Príspevkov: 30 Moje modely Poslať správu |
Podla mna to mohla byt kludne kondenzacia vlhkosti v baterke , kedze ma v sebe elektroniku , pri kondenze mohla elektronika zle vyhodnotit hodnoty a Phantom sa vypol , kludne sa to moze poriesit aj s novym firmware ,mozu upravit cas reakcie elektroniky na nizke hodnoty. Predist sa da tomu aj tak ,ze sa hned nebude baterka pretazovat ,aby sa rychlo neohriala |
|
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Docital som sa, ze "smart battery" ma taku ochranu, ze ked velmi klesne napatie, tak sa vypne. Cize ak napr. kvoli zime alebo vadnemu clanku prudko klesne napatie, tak je mozne, ze baterka sa jednoducho vypne. If, however, the cell is so bad that it is at a dangerously low voltage then the battery itself will shut down to prevent a big undervoltage. Mohla to byt kombinacia obidvich veci, slabsi clanok a zima. Treba poziret v Assistentovi napatie jednotlivych clankov, ci niektory z nich nie je vyznamne slabsi, to sa moze stat s hociktorou LiPoly baterkou. Ja na iOSD vidim napatie baterky aj spotrebovanu energiu v percentach (resp. zostavajucu kapacitu). Skoda, ze nemas nahravku zo zeme, kde su udaje z iOSD, alebo nemas iOSD? V kazdom pripade by som skontroloval stav clankov, lebo ak su kontakty v poriadku, tak tipujem, ze baterka sa vypla, kvoli "ochrane". Takisto ma aj nadprudovu ochranu a ked nalozeny Phantom priliz tlacis na plno, moze sa stat, ze sa "smart" battery vypne. Cize lietat s tym jemnejsie a netlacit ho na doraz, hlavne ked je nalozeny gimbalom a kamerou. Kazdych 20 cyklov treba baterku takmer uplne vybit a potom nabit, aby sa udrziavala v kondicii. 3.It’s recommended to charge and discharge the battery thoroughly once every 20 charge/discharge cycles. Users should discharge the battery until there is less than 8% power left or until the battery can no longer be turned on. Users should then fully recharge the battery to maximum capacity. This power cycling procedure will ensure the battery is working at its optimal level. |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
To fakt DJI rieši takýmto spôsobom ochranu baterky, ktorá poháňa lietajúci aparát? Nechce sa mi veriť, ale ak je to tak, tak je to do neba volajúca hlúposť. |
|
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
No, ved si to vyhladaj. Podvibitie moze sposobit poziar baterky, lebo moze vzniknut nevratna exotermicka reakcia. Nadmerny odber prudu tak isto moze sposobit poskodenie baterky. Na ich mieste by som to riesil obmedzenim prudu, nie vypnutim napajania. Mozno ten novsi FW to riesi... |