Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Ja Rozpätie: 730 mm Hmotnosť: 802 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 1023 mm Materiál: 7mm depron, balza, uhlík
Motor: NTM 3530-1400kv + APC 7x5 E
Popis

Zase sa ma chytila silná stavebná horúčka tak som v mojej novej mini dielničke začal stavbu na ktorú som sa chystal už dlho, dosť sa mi už hromadili šuflíkové zásoby tak som vyčlenil pohon a servá na dva nové modely, prvý je F-18E SuperHornet v 100% veľkosti, tento plán som mal vytlačený už dávnejšie a je trošku upravený na použitie depronu hrúbky 7mm. Na modeli budú použité všetky vylepšenia, ktoré sa mi za tie roky stavby parkjetov nazbierali. Tentokrát lepím väčsinu spojov PUREXOM, na minimum spojov kontaktný UHUPOR a na pár pevnostných spojov 15 min. EPOXID. Pohon bude nový motor NTM 3530-1400 kv s vrtuľou APC 7x5 E, regulátor HK40A/4A SBEC a štvorčlánok lipol 2200 mAh 25-35C, servá som vybral a očistil z môjho staršieho havarovaného modelu, sú to Turnigy TGY-50090M s kovovými prevodmi na krídielká a nové Turnigy MG-14 s kovovými prevodmi na výškovke. Tá bude plávajúca. Postupne budem pridávať foto zo stavby.

Zobraziť pokračovanie

ID Modelu: AM3677 | Zobrazenia: 28959 | Pridané: 9. 12. 2013 o 08:13 | Autor: pajlotmato


Rozširujem hangár…


Zlepený upravený…


Pohon a…


Značkovanie…


Lepenie…


Bočnica...


Začínam…

1 2 3 4 5 6 7 8 9
Autor Správa
Milan-H
modelár

Príspevkov: 111

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 4. 2015 o 14:28 | odkaz na príspevok
Veľmi pekná práca, už ho len vidieť letieť
Bydlisko: Nemce ( 56 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 4. 2015 o 17:10 | odkaz na príspevok
No dnešný zálet to bola tragédia, ťažisko úplne zle a ako bonus k tomu veľké výchylky...Zase raz som zistil, že ťažisko na zálet určite medzi 15 až 20% MAC, týchto 25% to bolo moc...Brutálne ľahký na nos čo je ten horší prípad...Prvý let som šiel z opatrnosti na trojčlánok, model som hodil pekne smerom dole svahom mierne hore, fúkal jemný vetrík presne do protivky, ideálne podmienky, model spravil polvýkrut hneď po štarte vo výške asi 5-6m čo bolo dané asi tým krútiacim momentom vrtule a zlým ťažiskom a keď som na to zareagoval, zrovnal a chcel som stúpať tak po pritiahnutí sa postavil do kolmice, trochu som ubral a potlačil a prevrátil sa čumákom k zemi, to už som jemne ťahal ale opäť obrovská odozva, to už som si myslel, že ho odnesiem v igelitke, trochu som ubral a nejak sa mi podarilo ho milimetrovými pohybmi okolo stredu kniplu zrovnať a nabrať výšku a trimovať, odozvy hlavne na výškovku brutál a to mám výchylku plus mínus 12mm, prvý pokus o pristátie celé zle a model sa asi v metrovej výške vzpel a postavil do kolmice, spadol na výškovku a motor a bolo...Zlomená vrtuľa nie je problém, problém je, že mi zohlo zadnú montáž na motore a musím objednať z číny novú, trochu to vibruje. Väčší problém bol, že výškovka v polohe ako som chcel tú kolmicu potlačiť mi prerazila zboku trup a odtrhla celé uchytenie trubky na ktorej výškovka pláva na bočnici trupu zvnútra (viď foto). Doma som vydlabal stlačený depron, zvnútra som najprv na tenkom drôte naniesol sekunďák kvapku po kvapke pod preglejku a potom keď som to stlačil a ztuhlo to tak som znova 1,5mm drôtom zvnútra trupu "oblial" celé to usadenie epoxidom, drží to ako nové ale prvá bojová jazva mu ostala, ani neviem či to tmeliť, opravovať a pokaziť povrchovku...Nedalo mi a hriadeľ som skrátil ako sa dalo a dal som tam novú vrtuľu a len malú matku, vibrácie neboli až také hrozné tak som vyrazil znova tento krát už na 4s 2200 mAh s podstatne iným ťažiskom a zmenšenými výchylkami na fakt minimálne, model letel na prvý šup a stabilita sa nedala porovnať, trochu trimu do krídeliek a jeden alebo dva zuby do výškovky, baterka ešte pôjde dopredu cca o polcentimetra...V každom prípade je to DEPRONOVÁ RAKETA, môže za to asi aj ten hladký lakovaný povrch, rýchlosť letu, dynamika a stúpanie do neba sa nedá porovnať s MIG-29tkou, ktorú mám prerobenú tiež na 4s...Pristátie už v pohode len ešte musím trošku ubrať výchylky výškovky lebo pri poslednom podrovnaní je to stále citlivé ale inak je to paráda...Som rád, že pán boh tento model chce ďalej na nebi, inak neviem zdôvodniť ako zostal celý po tom prvom štarte Takýto zálet som ešte nezažil...

Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
babratenko
modelár

Príspevkov: 334

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 4. 2015 o 17:20 | odkaz na príspevok
Jáááj škoda by ho bola. S tvojim pilotným umením si to ,našťastie pre nás ktorí chcú F-18 vidieť na živo, dokázal. Po prečítaní úvodu som čakal horšie.
Škoda, že nieje video. Bol by som zvedavý ako si sa tváril počas úvodného letu.
Bydlisko: Očová ( 49 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 4. 2015 o 17:32 | odkaz na príspevok
Čo tváril ale ako sa mi triasli ruky po dlhej dobe

babratenko:
Jáááj škoda by ho bola. S tvojim pilotným umením si to ,našťastie pre nás ktorí chcú F-18 vidieť na živo, dokázal. Po prečítaní úvodu som čakal horšie.
Škoda, že nieje video. Bol by som zvedavý ako si sa tváril počas úvodného letu.
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
marianmacek
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 4. 2015 o 21:27 | odkaz na príspevok
Ahoj Maťo,

ako sa hovorí: " letieť môže, pristáť musí ." Gratulujem k záletu, keď pôjdeš na liečenie do Piešťan , určite ho prines.

prajem pekný večer

Marián Macek
Bydlisko: Piešťany ( 51 rokov )
misisko
modelár

Príspevkov: 536

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 5. 2015 o 06:26 | odkaz na príspevok
Mato gratulujem k zaletu. Aj ked to bol boj letelo a pristalo. To je hlavne. Ten sram nevadi. Hlavne ze sa horsie nestalo. Vela uspesnych letov prajem.
milosv
modelár

Príspevkov: 247

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 5. 2015 o 06:44 | odkaz na príspevok
Gratulujem k záletu.Hlavne že si ustál ten prvý boj z lietadlom. Trasenia rúk a adrenalinu nikdy nie je dosť. Ten odtlačok si ani nikto nevšimne ,kým mu o ňom nepovieš.
Bydlisko: Tekovská Breznica
LajkoBS
modelár

Príspevkov: 156

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 5. 2015 o 22:13 | odkaz na príspevok
Ahoj že sa Tebe triasli ruky? Tak že nezabudni ho doniesť na Ampér .Prajem veľa pekných letov .
Bydlisko: Banska Stiavnica ( 68 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 5. 2015 o 10:43 | odkaz na príspevok
A už vieme termín? Lebo 6.6 určite nemôžem tak tak plánujte...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 5. 2015 o 21:10 | odkaz na príspevok
Dnes prebehol opakovaný zálet horneta s novou zadnou montážou motora, aj s novou originál APC vrtuľou 7x5 E...upravené ťažisko, baterka ešte ďalší centimeter dopredu, upravené výchylka krídeliek a na záver tadááááááááááááááááááááá...teraz je to ten parkjet na ktorý som čakal...raketa, perfektne ovládateľná a sadá sa s tým ako do perinky...už sa teším na upravenú plochu na Iliju aby som ho mohol poriadne prevetrať...letový čas je 6 minút akrobačka, maximálna spokojnosť...raz darmo, hornet je hornet...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
babratenko
modelár

Príspevkov: 334

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 5. 2015 o 21:40 | odkaz na príspevok
No konečne dobré správy. Ako v rozprávke. Koniec dobrý , všetko dobré. A žili dlho až pokiaľ nezomreli a možno žijú až do teraz. Nech teda HORNET dlho krášli nebo. No a už by si mohol ukázať pokrok na L-39ke
Bydlisko: Očová ( 49 rokov )
Milan-H
modelár

Príspevkov: 111

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 4. 2016 o 08:47 | odkaz na príspevok
Takže sa chystať na Iliu...
Bydlisko: Nemce ( 56 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 4. 2016 o 12:31 | odkaz na príspevok
Model pravidelne prevetrávam po večeroch a má už aj nejaké prevádzkové šrámy na spodku lebo u nás pri tescu nie je vhodná plocha na pristátia, teraz keď je väčšia tráva je to vcelku OK ale tak depron je depron. Model dostal novú QUANUM carbon-ovú vrtuľu 8x5, dal som si čas a poriadne som ju vyvážil už na prípravku, odmenou je, že tie nepríjemné vibrácie a rapčanie za letu sa značne eliminovali, motor s touto vrtuľou žerie len 24 A merané s čerstvou 4s 2200 mAh 30C takže sa mi predĺžil letový čas cez 8 minút akrobačky a mám pocit, že je tam aj viac statického ťahu lebo tie vertikály sú rýchlejšie do väčšej výšky ako predtým, je to až neuveriteľné, že to lieta lepšie s menším odberom. Táto vrtuľa je ľahšia ako APC ale zase je krehká...

Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 757 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: