Výrobca: | ready2fly.com | Rozpätie: | 1500 mm | Hmotnosť: | 3411 g |
Kategória: | Lietadla - turbíny, EDF | Dĺžka: | 1100 mm | Materiál: | EPO |
Motor: | TURNIGY 3659-1900kv + RC LANDER 90mm EDF |
ID Modelu: AM4947 | Zobrazenia: 22630 | Pridané: 10. 11. 2014 o 22:30 | Autor: pajlotmato
Autor | Správa | |
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
no tie som aj ja pozeral, kua, ale je toto drahý koníček, keď to tak vezmeš, že dáš 100euri za 4-5 min. EDF letu, no ale vetrone ma nebavia |
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Mne zas tieto nafuklo po 20 cykloch a tahalo z nich 17C...ale mensia kapacita tak neviem... |
|
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
ale tieto moje baterky nie sú nafuknuté, sú ako nové |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
kvetoslav tazko radit ked to ani nevies premerat mozno je poskodeny iba jedn clanok a ostatne su dobre to sa stava |
|
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
tomix, jednoducho všetky tieto baterky stoja za prd, aj keď majú 30C, články majú 4,19 - 4,20V, na ten edf pohon nestíhajú, mám 6ks a robia to všetky, tak ich už viac nebudem zaťažovať a budem ďalej používať len vo vrtulníku, |
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
To bola reakcia na Andrejove odporucanie...
|
|
misisko modelár Príspevkov: 536 Moje modely Poslať správu |
Chlapi ja lietam zo Zippy 6S 35-40C a taham z nich do 90A. Kazda ma 30cyklov a nebadat na nich absolutne ziadnu zmenu. Clanky zrovnane na stotinu voltu vybijam ich cca do 3,5 V na clanok. Po.4 min dobijam okolo 4600mAh. Vzdy po lietani davam do store režimu a skladujem v chlade. Podobne skusenosti mam z turnigy nanotech.35c 4500mAh. Tq ma uz cez 70 cyklov a je ako nová. Loetam na nu 7 min pri odbere 60-80A. Naopak z Hyperionmi nemam dobre skusenosti. Mql som ich asi 6 roznych kapacit a kazda sla do prd.... Ostqla mi jedna 1100mAh. Ma asi 30 cyklov pri odbere do 25A a ledva do nej dostanem 800 mAh. Lietat sa na nu da ledva 4minuty. Mam dobre skusenosti aj z malo znamou znackou Kypom. V Habu som mal 4S 4500mAh 35-50C a mala hodne cez 70 cyklov. Bral som s nej 70A spickovo. Keby som ju nerozderavil pri nechcenom pristati ja chrbát plnym plynom urcite by fungovala dodnes. Takze netreba zatracovat cinske znacky. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Storage rezim je na uskladnenie co to znamena?a preco skladovat v chladnicke?a potom ked ides lietat ich este dobijas normalne?a plati to pre vsetky kapacity ci iba 5000 a hore?vela otazok v jednej vete no som zvedavi nerad by som tu moju 2200 poslal do neba |
|
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Ono treba baterky vyberať podľa toho do čoho idú a dodržiavať zásady správneho používania, nabíjania a skladovania selktro setupom to treba poriadne premyslieť a určite nevyberať len motor, regulátor ale k tomu vhodné aj batérie " verte keď budete používať pohony vo výkonoch okolo 4-4,5 kW pre 8-10S tak tie baterky budú odchádzať ako hrom a potom je to sakra drahé "preto ja som teraz prešiel na 90mm EDF pre 12 lopatiek na výkon cca 3-3,5 kW pre 7S " cca 29V " tam to zhruba ťahá 100A a tam potom držia aj bežné baterky so skutočným 35-40C. Ono každý z nás má preferencie na niečo iné. ja som poskúšal aj drahé baterky aj lacné baterky a mám dojem že je to na jedno kopito so životnosťou, pri výkone to už je iná pesnička, Je naozaj veľký rozdiel medzi kvalitnou baterkou s vysokým C. Moje odporúčanie znie, keď ísť nad výkon 3 kW tak už sa viac oplatí ísť na turbínu spalovaciu |
|
misisko modelár Príspevkov: 536 Moje modely Poslať správu |
Takto. Storage rezimsa odporuca pre vsetky lipo ked ich odkladas na dlhsiu dobu ja tak robim vzdy ked viem ze najblizsi den dva nejdem lietat. V store rezime je kazdy clanok nabitý na 3,80V co je stav kedy lipo je po chemickej.stranke na odpocinku a dochadza k minimalnym neziaducim zmenam a chlad k tomuto pozitivne prispieva tiez,nie vsak mraz a minusove teploty idealne je medzi.10-15 stupnov. Skladovanie plne nabitych lipo je pre ne ista smrt a takisto u vybitych. Pred letovym dnom vzdy rano vytiahnem lipo z chladnicky nech sa zohreje a nabijem normalne 1C. Potom uz na letisku ladujem rychlonabijanim aj 8A a raz za cas vybalancujem. Zatial mi lipolky sluzia k spokojnosti. Andrej: z tymy baterkami to je tak ze ako sa o nu staras tak sluzi. Je fakt ze ajedzi znackovymi sa najdu chybne kusy a naopak.číňan sa niekedy vydari tak ze skrije aj Hyperionku do vrecka. Treba mat fakt rozumne navrhnuty pohon aby netahal viac ako 100A a pripadne ak je moznost a model to uvezie zapojit dve baterky paralelne. Tym sa da znacne redukovat zatazenie lipoliek. Potom vydrzia hodne cyklov. Andrej z tou turbinov mas.pravdu. Do vacsich modelov a vykonoch nad 3-4 kW je uzz rozumnejsia turbina len keby tie ceny.boli ludovejsie. Ked si predstavim ze dam 1200€ za turbinu a náhodou sa cosi pose... A ostane mi s nej oskvarok tak si to hodne rozmyslim. Naviac jety je dost hakliva kategoria co sa tyka zlozitosti a cien komponentov a v pripade crashu je u kerosinu mizive percento ze.nieco ostane funkcne. U EDF je podla mna vysia spolahlivost. Turbina ti moze zhasnúť a mas o nudzak postarane zatial co u EDF sa to nemoze stat. Pokial mas samozrejme dobry motor ktory ti nezhori. Vsetko ma svoje pre a proti |
|
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
misisko, prosím ťa, čo to vybalancovanie vlastne je a či je to nutné?? ja som doteraz nič také s baterkami nerobil |
|
misisko modelár Príspevkov: 536 Moje modely Poslať správu |
Na to ti staci sem tam nabit lipo.zo zapojenym balancnym konektorom do nabijacky a nabijat mensim prudom ako 1C. Ak mas lepsiu nabijacku mas tam urcite rezim balance. Ten ti obmedzuje napatie na silnejsich clankoch aby ich tie slabsie nabite dohnali. U dobrej bterky by nemala byt odchylka medzi clankami viac ako desatina voltu. Vtedy treba balancovat a ak treba aj viac krát. Ine je ked ju nabijes a keby si ju meral na jednotavych clankoch a zacne sa rozchadzat napatie. Vtedy vlastne vadny alebo slabsi clanok zacne vybijat tie plne nabite a tym padom oslabuje cely pak. Podla toho sa da rozoznat v akei kondicii je baterka. Cim je viac rozhodena tym blizsie ma k smrti. Pokial z lipolkou zaobchadzas dobre tak ti vydrzi hodne cyklov. Pozri web realisticke rc modely a tam sq o problematike lipoliek docitas velmi vela. Ja som kedisy davno zacal zaobchádzať z lipolami podla ich rad a fakt to znacne predlzi zivotnost. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Podla tvojich slov ked si clovek kupi hociaky model RTF tak balancer ktory k tomu dostane moze rovno zahodit a kupit si novu nabijacku,mimochodom vzdy som si myslel ze balancer iba vo vysokej frekvencii dobija clanky lebo ak su napriklad dva alebo viac clankov v jednej baterke kazdy sa nabija samostatne |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Kua chlapi keď dávate do kopy pohony prečo nejdete do vyššieho napätia ,nižšie prúdy menšie regle a aj baterky sa Vám poďakujú |
|
misisko modelár Príspevkov: 536 Moje modely Poslať správu |
Nevravim ze zahodit. Ale je zbytocne balancovat stále. Dobra lipolka sa rovnomerne nabije aj bez zapojeneho balancneho konektora. |