Výrobca: | ready2fly.com | Rozpätie: | 1500 mm | Hmotnosť: | 3411 g |
Kategória: | Lietadla - turbíny, EDF | Dĺžka: | 1100 mm | Materiál: | EPO |
Motor: | TURNIGY 3659-1900kv + RC LANDER 90mm EDF |
ID Modelu: AM4947 | Zobrazenia: 22489 | Pridané: 10. 11. 2014 o 22:30 | Autor: pajlotmato
Autor | Správa | |
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
môže byť, ale vyzerá to tak, že výrobcovia napíšu 30C a v skutočnosti to má možno 15-20C, a keď si motorček potiahne 80-90A, tak to je ozaj slabučké |
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Skús si prečítať toto: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=154&n=ake-su-skutocne-cecka-predavanych-lipoliek |
|
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Tento pohon bude mať v špičke odber 115A na 6S a 70-85 A priemer pri svižnejšom lietaní " mám to vyskúšané, kedysi som ho vlastnil je to namerané na Castle " a na baterke 5000/6S/60C bude lietať krásnych 5-6 min. na 20-30 % zostatok kapacity, regler odporúčam nastaviť na jemný rozbeh a zostatkovú kapacitu bateriek čo najviac ako sa dá " mne keď poklesne pod 3,7 na článok pri zaťažení tak idem sadať" a nastaviť na vysielačke mierny voľnobeh motora nakoľko najväčšia spotreba je pri rozbehu motora. Ak nedodržíš zostatkovú kapacitu Lipoliek na 20-30% rsp. na 3,7V článok tak nenávratne ničíš baterky a vydržia ledva 10-20 cyklov na požadovanú tvrdosť " teda C " keď niečo pozisťuješ o Lipol baterkách tak pochopíš že ich technológia neodporúča podbíjanie pod 3,7V výkonových, ale všetci s obľubou podbíjame baterky výkonovo aj pod 3,2 rsp. pod 2,8 V " veď to ešte ide " len potom zistíme že sak do 4000 baterky aj nabijem 3900 a je nová ledva 10x nabitá a lietam na ňu ledva 1 min. " čo je aj tvoj prípad a prípad tvojich bateriek " ! Odporúčam ti tieto baterky používať do menej náročných aplikácii, tam ti ešte poslúžia. Baterky z HK majú cca presne polovičné C ako sa prezentuje, ja nakupujem a lietam len 90-120 C a tie krásne držia " pri dodržaní predošlého " aj špičkový odber 135A pri výkone 4,5kW a držia do 90% životnosti tak 40-50 cyklov potom to už aj s nimi ide dolu vodou " každé nabitie cca -1% životnosti ". EDF pohon je najnáročnejší pohon na výkon baterky, je to killer bateriek k porovnaniu napr k vrtulníku je to 1/2. Maťo krásne to čačkáš nech sa ti darí. PS.: ak vám vnútorný odpor pri nabíjaní baterky 2C narastie viac ako 4-5 ohm. na článok tak už je poškodená a blíži sa jej koniec ??? |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Ak sa tieto merania daju brat ako hodnoverne prave baterky z hk su na tom s ceckom najlepsie http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=154&n=ake-su-skutocne-cecka-predavanych-lipoliek |
|
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Merania bez zaťaženia sú naprd ! |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
ale aj tak nie je to trosku malo vybijat ich iba do 3,7V ved naplno nabita ma na clanku 4,1Vto znamena ze lietat iba 0,4V to stiahnem cac lietania z 10 minut na polovicu |
|
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Plne nabitá má 4,2V a ten čas nie je pravda lebo pokles výkonu keď je lipolka pod 3,7V na článok pri zaťažení je enormný a skoro nič ti nepridá na lietaní, ale podotýkam toto hlavne platí pri extrémnych výkon pri EDF napr. vrtulník rsp. akrobat mám nastavený na 3,4V na článok a trénera dokonca len na 3,2V na článok. Treba si uvedomiť že lipolka má nelineárne vybíjanie tj. najväčší výkon dáva zhruba len do 2/3 kapacity. Odporúčam pri lietaní používať telemetriu Quanum z HK tá merá každý článok zvlášť až do 6S. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
takze ked mam nastaveny LIPO alarm na 3,3V a hned ako zacne pipat idem pristat je to v poriadku? lietam Twinstar II a Cesna 182 400 class |
|
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Ano pokiaľ sadneš na prvý krát a nevytáčaš motor. Proste zásada je keď lietam tak napätie pri záťaži nesmie klesnúť pod 3,2V na článok inak sa lipolka nenávratne ničí a podľa mojej praxe každé takéto podbitie znamená cca -7% životnosti. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
lietam iba na pol plynu a vecsinou to dam dole hned v cesne je 400 motor a twinstar na 2x400 |
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Mne to s tým novým motorom na automatické časovanie toľko nežerie, ešte to odmeriam s novou tvrdou baterkou ale cez 80A určite nepôjdem... |
|
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
Andrej, počúvaj, ja som tie baterky nepodbil ani raz pod 3,69V, na to si dávam fakt pozor, pípač mám nastavený na 3,8V a pokial som pristál bolo tých cca. 3,7V, používam ich v helirexovi 600, tam sú baterky v pohode a motor ťahá cca. 60A, takže neviem kde je chyba... no ale baterie sú len 30C.. a ja som to mal tiež ten motor s edf odmerané a ťahalo to na plný plyn cca. 85A, |
|
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Kvetoslav tak je potom jednoducho mäkká čiže má nizske C, skús zmerať vnútorný odpor na jednotlivých článkoch počas záťaže pri vybíjaní cca 2-3C ak má viac ako 4-5 ohm tak sú už veľmi mäké a pri záťaži už nepúšťajú výkon. |
|
kvetoslav modelár Príspevkov: 470 Moje modely Poslať správu |
nemám to ako odmerať, ale asi to bude tak, budem ich ďalej používať len v heli a na edf pohon budem musieť urobiť druhú zásobu, pozeral som tieto, možno by aj stačili - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__63423__ZIPPY_Compact_5000mAh_3s_60c_Lipo_Pack.html |
|
andrejlednicky modelár Príspevkov: 216 Moje modely Poslať správu |
Ja používam tieto a sú celkom fajn, ani sa nezahrejú aj pri 130A. špičke http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19153__Turnigy_nano_tech_5000mah_3S_65_130C_Lipo_Pack.html tieto sú tak v reale 35-40 C |