Výrobca: | Hacker | Rozpätie: | 2030 mm | Hmotnosť: | 5000 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 1330 mm | Materiál: | balza |
Motor: | TGY Aerodrive SK3 50/55 430Kv |
ID Modelu: AM8685 | Zobrazenia: 5717 | Pridané: 15. 2. 2018 o 19:50 | Autor: laos
Autor | Správa | ||
laos modelár ![]() Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Dnes bol Decathlon aj zalietany, moj 1 postreh, dost nervozne sa hova pri malom rychlosti chce padat po kridle. Mam aj velky Decat 2700 a ten to vobec nerobi, niekto neaky napad? Pri vzlietnuti treba ho trosku rozbehnut a pri pristavani drzat rychlost s motorom inac pada na cumak /tazisko, vyosenie je spravne/. Mozno niekto spozna ten Decat. minuly rok bol dost znami tu na RC portali. |
||
jojo68 modelár ![]() Príspevkov: 213 Moje modely Poslať správu |
Od Vlada ? |
||
laos modelár ![]() Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Bingo uhadol si mozes ist na pivo ![]() |
||
palci72 modelár ![]() Príspevkov: 1057 Moje modely Poslať správu |
Môžeš to vzlietnutie troška lepšie popísať?????.......Potrebuješ na vzlet asi.....koľko metrov???....približne..... Mne sa toto dialo na Cessne.....nechcela sa pridvihnúť pri vzlete skoro celú dráhu letiska....../máme 100M letisko/.....Vyosil som motor viac do dola...... /správne vyosenie pomáha pridvyhovať za letu predok /krídlo/ lietadla.....vytvára lepší vztlak/......a mám trocha viac naložené v Cessne na predok.....Môj štart sa zlepšil na nejakých 10-15metrov......To padanie po krídle.......Hmmm....ja by som povedal že si už príliš spomalil a si pod hranicou pádovej rýchlosti.....je to predsa len motorák a nie vetroň......tieto lietadlá veľmi nechcú plachtiť....a ak sa ti zdá že na tvojom inom lietadle je to inak tak......by som to pripísal tomu že na inom lietadle máš ťažší predok a tak sa lietadlo nakloní za spomaleného letu viac do predu a má snáhu vytrácať rýchlosť a výšku prirodzenejším spôsobom.....Ono ak to máš /nožno/ trošíčka na tejto Belanke ťažšie na zadok tak pri spomalení ti začne mierne ovísať zadok /chvost/ lietadla a vtedy sa stáva o niečo ťažšie riaditelné a zároveň už nemá tú prirodzenú schopnosť mierneho vytrácania výšky a rýchlosti.....čiže príliš rýchlo straťí rýchlosť lebo hlavné krídlo sa naklápa proti vetru v smere letu a tak vytvára večšiu brzdiacu plochu /plachtu/ a následne sa otáča po krídle......Ak s ním neplánuješ nejakú ostrú akrobaciu tak potom sa nemusíš vôbec báť priložiť o niečo viac závažia do predu...... /ja lietam zo všetkými lietadlami viac zaťaženýmy v predu a môžem povedať že to funguje..../ |
||
laos modelár ![]() Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Na vzlietnutie potrebuje okolo 8-10m ale hlavne ide o ten rychlost ked ho skor podvihnem /pod istom rychlosti/ zacne sa do strany naklanat mozno v tom pomohol aj vietor lebo trosku fukalo. Na predok je tazsi trosicku musim potlacat s vyskovkou ale len trosicku aby letel rovno a drzi to aj v plnom plyne. To iste mi robil Piper 2230mm neznasal pomaly let ![]() som pomalsie a bac padol do vyvrtky /15m/ a bol dole pri malom vyske neni sanca sa zachranit. Ani prilis rychlo nestraca rychlost bez plynu kludne aj 200m preleti miernym klesanim a ked baterku posuniem o 2cm dopredu je horsie. Budem sa s tym laborovat ale to vyosenie na dol trosku viac vyskusam. |
||
VladoVrancik modelár ![]() Príspevkov: 1751 Moje modely Poslať správu |
Laci ta belanka ma sumerny profil kridla vravel som ti ze neplachti a bez motory ide k zemi a taktiez na zemi ho treba nechat rozbehnut,Zial nie je to telemasterk ktory vyskoci z travi. |
||
Fasciman modelár ![]() Príspevkov: 911 Moje modely Poslať správu |
Skús najprv len nastaviť cca 2-3 mm smerom hore neutrálnu polohu na oboch krídelkách. |
||
laos modelár ![]() Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Viem ze si ma zo vsetkym oboznamil a s modelom ziadny problem nie je. Len to iste mi robilo Piper a zatial nevedel som na to prist ze preco. To mi bolo povedane ze s piperom pri malej rychlosti sa otacat je riskantne. No ked uz z travy nevyskoci tak budem s tym lietat sviznejsie ![]() |
||
majsterko modelár ![]() Príspevkov: 694 Moje modely Poslať správu |
S modelom typu Piper,Cessna,Bellanca sa rozbieham po zemi 20-30 m,minimálne.Vyzerá to realistickejšie,ako zdvihnúť model do vzduchu po piatich metroch ![]() Najkrajšie štarty boli s Aslanom(od P.Bosáka),ktorý mal cez 2 m,hmotnosť do 2 kg,a mal som tam MVVS 2,5 ccm.Aby sa ten model odlepil od zeme,potreboval 50-70 metrov dráhy na vzlietnutie. |
||
laos modelár ![]() Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Mne //maketovost// nie je prvorady. Mne je dolezity aby lietal stabilne a reagoval na povely presne. Ako Vlado pisal ze moj Telemaster vyskoci z travy mal pravdu, ked trosku fuka tak staci nie 5m ale 50cm a ide hore a pritom aj stabilny. Nebolo to vzdy tak, aj u tohoto modelu som musel laborovat s uhlom nabehu kridla tak ako u ostatnych 3. U Piper a Decathlon je horsie lebo nie je moznost skusat uhol nabehu kridla bez zasahu do trupu. Teraz pri oprave Pipera som par veci zmenil //na vysledok som zvedavy//. Ale tak sa mi zda ze je suvislost medzi vahou, rozpatim a uhlom nabehu kridla, nie som letecky ing. aby som to vedel vypocitat tak mi zostane len skusanie. Ja nemozem dovolit 70m start letisko mame len 135m ![]() |
||
VladoVrancik modelár ![]() Príspevkov: 1751 Moje modely Poslať správu |
Toto bol moj uplne prvy let s tuto belankou.Baterku som mal turnigy 5S 3000mah inu som vtedy este nemal.Obe kridielka boly asi 1,5mm-2mm sklopene dolu potom som v kridlach menil serva a mozno som ich nastavil do 0 skus to zmenit mozno to pomoze. odkaz na Youtube |
||
laos modelár ![]() Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Naklon pri starte uz vyrieseny treba este skusat ze ci ozaj bude funkcny dlhodobo. Akonahle troska umudri pocasie idem a vyskusam ale v takom horucave sa mi nechce ![]() |
||
martin- modelár ![]() Príspevkov: 41 Moje modely Poslať správu |
Ako si vyriesil ten naklon? |
||
laos modelár ![]() Príspevkov: 113 Moje modely Poslať správu |
Dnes som bol zase laborovat s Decathlonom, a na chvost som dal 20g olovo tak je trosicku tazsi na zadok. Po 1 vzlietnutie hned bolo citit mierne zlepsenie, takto som lietal 4 x 7min aby som vedel porovnat dalsiu zmenu. Nasledovalo nastavenie kridielka hore okolo 3mm tak ako Pavol odporucal uz pri starte bolo citit neuveritelna zmena v stabilite a cuduj svetu zacal reagovat aj na kridielka, predtym skoro letel rovno teraz pekne sa otoci aj bez smerovky. Lepsie sa aj pristava ale padovu rychlost som nemal odvahu vyskusat ![]() Pavol este raz velka vdaka zase som nieco naucil //mne by v zivote nenapadlo tak vyskusat kridielka// keby som nebol vyskusal tak to neuverim co moze spravit taka mala zmena. |
||
destelant modelár ![]() Príspevkov: 916 Moje modely Poslať správu |
Moj skromny nazor je ze tym nastavenim znizujez vztlak kridla. Ake to ma dalsie dosledky - neviem, nie som moc aero odbornik ale tak nejako mi z toho vyplyva ze mozno by stalo za to skusit znizit uhol nastavenia kridla (cize zdvihnut odtokovku) - ak sa to da... A potom by si mohol mat kridelka v nule. Alebo to nahaj tak ako mas a spokojne lietaj... ![]() |