autor | správa | |||
modelarPO modelár Príspevkov: 484 Moje modely Poslať správu |
No, chcel by som to najprv co najviac minimalizovat a potom by sa to dalo lietat lahko aj bez mixu, zaletim aj teraz ale to si uz neuzijem.
Dakujem. |
|||
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
No, môžem potvrdiť, videl som na vlasné oči. modelarPO je dobrý pilot a prvý Jak letel v nožáku krásne rovno, čo si pamätám a tento ide za podvozkom, ale dosť brutálne - keď to nekoriguje. Pri iných letových režimoch nemá problém, na chrbte letí sám, bez riadenia. Zase starý Jak mu išiel ťažšie do visu a tento visí skoro sám. |
|||
modelarPO modelár Príspevkov: 484 Moje modely Poslať správu |
No, vyosil som motor, trosku upravil tazisko a leti to o dost lepsie, takze sa uz da zaletiet. Takto to uz necham. Skusam som kolmo hore, dole s plynom aj bez, vzdy pekne sam rovno, takze toto je OK. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Takže v zalietavaní ešte máš medzery. Kolmo dole sa lieta bez plynu práve kôli eliminácii pôsobenia momentov od vrtule. Motor sa vyosuje podľa chovania kolmo hore pod plynom. Vtedy sú zase eliminované veci ako ťažisko, vyváženie či vztlak nosných plôch a model prakticky reaguje iba na motor. Takže pokial si vytrimuješ voľný pád, potom vo vertikále zistíš kam vyosiť motor. Treba to opakovať veľa krát aby si vylúčil omyl spôsobený nerovným naletením do vertikály a pod. Stačí zmeniť inú vrtuľu a môžeš ísť na nový zálet... Samozrejme pri 3D to je nepodstatné. Pri presnej na tom ale záleží. |
|||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Lacko uz zase to budeme pocuvat. Pochop, ze kvalitne tride je ako kvalitna presna. A takisto existuju menej dobry piloti klasickej / podla tvojho slovniku presnej / akrobacie. Co sa tyka zalietavania samozrejme suhlasim, model treba zalietat co najlepsie v ramci moznosti. |
|||
modelarPO modelár Príspevkov: 484 Moje modely Poslať správu |
No, neviem ako si cital, ale ked si to uz z mojho prispevku vytiahol, tak si to asi precital ale nepochopil- pisal som ze som skusal aj s plynom aj bez, hore sa jasneze lepsie leti s plynom, aby tu nebol dalsi zbytocny koment . A dalej bolo pisane, ze hore z plynom lieta rovno, dole bez leti tiez rovno, takze neviem naco bol ten komentar, lebo to bolo len opakovanie. |
|||
modelarPO modelár Príspevkov: 484 Moje modely Poslať správu |
To je pravda, aj to ze aj v 3D je dost prvkov klasickej akrobacie, takze model musi byt dobre zaleteny aj pri 3D aj pri klasike. |
|||
Dano modelár Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
a čo si ako zmenil? |
|||
modelarPO modelár Príspevkov: 484 Moje modely Poslať správu |
Motor som vyosil hore, teraz nie je uplne v rovine ale asi 0,5-1 stupen hore, a tazisko mierne dozadu. |
|||
maxim modelár Príspevkov: 333 Moje modely Poslať správu |
Aky vplyv ma mierne posunutie taziska dozadu na tahanie modelu za podvozkom v nozovom lete? |
|||
modelarPO modelár Príspevkov: 484 Moje modely Poslať správu |
Na tahanie som upravil motor, ako som pisal o vyoseni hore, tazisko bolo kvoli rovnemu a kolmemu letu, o ktorom sme sa bavili vyssie. |
|||
maxim modelár Príspevkov: 333 Moje modely Poslať správu |
Ak vyosis na zalietanom modeli motor hore a posunies tazisko dozadu, tak model aby rovno letel v rovine /horizontalne/-musis vyskovku potlacit-alebo sa mylim? |
|||
modelarPO modelár Príspevkov: 484 Moje modely Poslať správu |
Ked som model kupoval, mal za sebou cca 3 lety, a zalietany velmi dobre nebol, ako som pisal. A ako hovorim, tieto upravy tomu dost pomohli, tak je teraz vsetko OK. Mna nezaujima ako je model zvnutra urobeny (myslim kde je zatisko alebo vyosenie motora) ale ako dobre model lieta. |
|||
Dano modelár Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Ťažisko - predpokladám, že je v návode uvedené od - do. Teraz ho máš kde? Napr. 1cm za zadnou hranicou? |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ťažisko je (býva) síce v návode, ale skutočné sa zisťuje pri zálete. A to má každý inak. Ja napríklad používam ťažisko dosť vzadu a model mi neklesá ani vo vodorovnom lete ani na chrbáte... Niekto rád ťahá (tlačí) v oboch pozíciách. |