Výrobca: | Ja | Rozpätie: | 1195 mm | Hmotnosť: | 980 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | Balzam,preglejka,uhlík,folia |
Motor: | OS oma 3508 |
ID Modelu: AM8266 | Zobrazenia: 14607 | Pridané: 10. 8. 2017 o 21:11 | Autor: lucik
Autor | Správa | |
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Zdravím Peter túto vašu metódu lepenia kabín sekundakom a aktivatorom som už niekde čítal,len zatiaľ som sa to ešte (bál) vyskúšať.Som rád že ste sa pripojili k téme. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
lepenia kabín sekundakom a aktivatorom som už niekde čítal ... napr: http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=35749 veka |
|
JaroP modelár Príspevkov: 68 Moje modely Poslať správu |
Ri/Si_ rasplova alebo smirglova interpolacia...suhlas. A to este mozeme komplikovat toto duchovne cvicenie takymi poznamkami ako touto metodou riadene geometricke skrutenie kridla/negativ/ spolu so zmenou profilu smerom ku koncu...v kazdom pripade to aj tak nejako lietat bude .Urcite Majkovi doporucujem v prvom samostatnom kroku kridlo typu doska profik koren= koniec. Lepenie ka bin_ano.je toho plny web a plno metod. Ovsem hlavna nevyhoda sekundaku= krehkost. Pri vibraciach, starnutim ,...degraduje...Mne okna na Heliokurierovi lepenom touto sekudakovou metodou na laminat odpadli po dvoch rokoch.preto som hladal nieco co je pruznejsie. Ale kazdy ma svoje preferencie. . |
|
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
No ja som doma na kabínu našiel toto, síce 4 roky po záruke ale v originálnom balení. Práve to testujem na odrezkoch pet flaše ale aj kombinácia z pet flaše na balzu. Vyzerá to sľubne. Je to transparentný tmel na sklo, ako taký tvrdý silikón. Lepia sa tým ale aj akvária do 300 litrov. Tak píše výrobca. Lepšia fotka, fotím v dielni mobilom. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... naprosty suhlas. Moj realny pohlad .... vlakno je o metrovom modelu s elektromotorom. Tak mi nenaskocila asociacia, ze je potreba riesit nadmerne vibracie ci hmotovu zotrvacnost obrovskeho prekrytu kabiny( napr u velkych bezinakov) , kde by sa krehkost sekundaku negativne prejavila. No uz asi starnem a riesim len aktualne veci , nie co by bolo,keby.... atd. Krehkost sekundaku je mozne minimalizovat tym, ze sa vobec nepouzije aktivator ( tomu musi zodpovedat konstrukcne prevedenie a licovanie spoja). Alebo pouzit dvojite lepenie ... kde to ide ( napr lepenie dreva) ,kyanoakrylat pouzit na zakladnu fixaciu a spoj poistit disperziou, apod. Je rozumne dodrzat to, co som pisal v odkazoch ... ziadne dodatocne postriekanie spoja mlhovinou z rozprasovaca, ale naniest najprv tekuty aktivator na jednu cast spoja a nechat dostatocne odvetrat ( min 5min , pripadne i niekolko dni) a az potom lepit! Potom to funguje tak, ako to bolo chemicky navrhnute, tj. bez prekotnej termickej reakcie a zbytocneho skrehnutia spoja. Pozn. som kabinarsky žabař, bohuzial na mojich elektroletoch kabiny lepene sekundakom drzia uz viac nez 15rokov ( uz barevne zdegradoval material kabiny , ale na laminate ,svina furt drzi) . Benziny nemam a na metylaku mam najstarsiu kabinu z roku 1996. Vtedy som ju prilepil nejakym ,na kabiny doporucovanym sajrajtom od Bohusa Rejcharda. Ked sa na slnku parkrat odlepila (naposledy v 1997 na ME vo Spanielsku ,viz foto), tak som sa rozculil, oskrabal zbytky toho sajrajtu ,kabinu usadil znovu na trup, podlial sekundakom ,chvilu som pockal a letel ....no a chudera kabina z PET flasky drzi do dnesnych dni . Ten eroplan nalietal viac ako 1500 stratov , nez som ho vymenil za elektricky . veka |
|
JaroP modelár Príspevkov: 68 Moje modely Poslať správu |
Ved vyssie pisem ze sa diskusia k Cesne kamsi zatulala . Vyroba rebier,lepenie kabin....ja som tiez kabinarsky zabar . Takze moj posledny prispevok sem na temu kabiny.. Aj ja na mojich elektrach lepim KABINKY stale sekundakom... Ero-benzinak 80cm3.Takto vyzera durofol po dvoch rokoch z predneho _ celneho skla...neustale ofukovanie ,zmeny teploty... lepeny prstolepom=sekundakom,. Uz si nepamatam ci som si pomahal aktivatorom....Vsetko lepene zvnutra, tj. pristup hoci velky stroj otrasny- aj pre zalievanie ihlou, /stekanie, prilepene prsty..../ Ako vidno, do priezracnosti oknu uz cosi chyba, po obvode to bolo predpisovo zdrsnene, aj laminat. Ono cela laminatova konstrukcia trupu zakonite vibruje a na nejakej frekvencii-rezime motoru vibruje, zda sa ze aj rezonancne . Odbornikom vyssie uvedeny terminus technikus " hmotova zotrvacnost " potesil.. postupny odchod kabiny dalej od motora som sa snazil najprv rychlo a efektne liecit sekundakom, ale potom som si povedal dost.... Uvidim kolko vydrzi tento novodoby utrejch T-rex.... Nadejam sa ze viac. len pre ilustraciu- Nizsie jedno a dvojica predných okien-polozenych pre ilustraciu na A4( to prave uz som pouzil na nejake pokusy s lepidlom-preto je zapatlane). Takych okien je tam 8....nervy. (Celkom pekna ofukovaná plocha hruba 0,8mm Durofol od vrule, že? Ps. Keby niekdo chcel vidiet napríklad co robi štítové plexisklo na ozajstnom stroji, mam inštruktážne video z letu Z-326 /lietam ju/ Krasne sa vlní...vzdy pri zmene rezimu motora je to krasne vidiet. , |
|
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
||
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
||
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
||
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
Peter wau pekne si ho urobil skoro ako ozajstný, a u koho si tlačil na 4D tlačiarni? |
|
lucik modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Nikde Milanko,len moja ľavá a pravá ruka.Vdaka |
|
watson220 modelár Príspevkov: 1153 Moje modely Poslať správu |
Aha ták už som pochopil . Ale naoko z fotky sa to zdalo ako tlačené. |
|
Fasciman modelár Príspevkov: 914 Moje modely Poslať správu |
Vyzerá super. |
|
mojco modelár Príspevkov: 431 Moje modely Poslať správu |
||
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Peťo paráda.Vidím že tá "dovolenka" Ti prospela.Urobil si kus peknej práce. |