autor | správa | |
matus141 modelár ![]() Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
Zdravim vas! prestaval som cessnicku no nie a nie ju zaletiet... vzdy ked vzlietne, vezme to lavotocivou spiralou dolu na zem... vsetko som skontroloval - vychylky (vsetky v neutrale), tazisko, stranove vyvazenie... vsetko bolo v poriadku na oba pokusy... vysledok - dve zlomene vrtule a strata chuti experimentovat na letisku... takze ked som prisiel domov ma napadla este jedna vec - moze to byt sposobene zlym vyosenim motora? rovno sa priznam - vobec som ho nevyosoval ani nekontroloval vyosenie (som zaciatocnik a zabudol som na to)... Dakujem za odpovede ![]() |
|
ludicek modelár ![]() Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal ten istý problém - prekontroluj či máš presne v strede pripevnené krídlo a hlavne či sú polovice krídla rovnako ťažké. Ja som mal rozdiel až 15gramov a tam bol zakopaný pes. |
|
celadnik modelár ![]() Príspevkov: 1166 Moje modely Poslať správu |
skúš dať prípadne aj foto, ako vyzerá po prestavbe, čo si prerábal.........či ti niečo nevytvára brzdu na jednej strane..... |
|
matus141 modelár ![]() Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
prerabal som len motorovu prepazku a na kridla som pridal klapky, brzdu nemalo co tvorit... pri druhom nepodarenom starte sa zlomili aj kridla, takze skusim nahodit druhe ( ale to asi az buduci tyzden) a uvidime... teoreticky by to mohlo byt aj tym tazsim kridlom v kombinacii s nevyosenim motora... moze nevyosenie motora sposobit az taketo spravanie? |
|
veka modelár ![]() Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Ano, nevhodne vyosený motor ovplyvní letové vlastnosti , ale v rozmedzí 1-3 stupne to nemusí byť až tak kritické. Prečítaj si celé toto vlákno : https://www.rcportal.sk/minimag-divny-start-ft7588-1 ... Na stranke 2 (v úvode mojho prvého príspevku) je uvedená veľmi pravdepodobná príčina takého chovania lietadla. Jednoducho hrubou manipuláciou s kormidlami,pri relativne malej rýchlosti dosiahneš stavu, ked sa nesymetricky utrhne prúdenie na krídle a ... zbytok si videl na vlastné oči. veka |
|
celadnik modelár ![]() Príspevkov: 1166 Moje modely Poslať správu |
veka, až na taký rozdiel, že u mňa to nakoniec bolo ťažiskom ![]() ![]() |
|
veka modelár ![]() Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
celadník... moja poznámka bola smerovaná k tomu, že neskúsený pilot nepozná z chovania lietadla v čom je problém. A je jedno či je to sposobené nevhodnou polohou tažiska, velkými výchylkami , alebo hrubým páčkovaním. Preto ti moc pomohlo kamarátenie sa s Pksoo kom. Myslím že si ty pravice potriasť skutočne možete. ![]() veka |
|
matus141 modelár ![]() Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
veka - nebola to mala rychlost, ani relativne mala... lietadlo som startoval druhy krat z ruky a vodorovne, takze som to urcite nepretiahol na malej rychlosti do padu... skor si myslim to co napisal ludicek + nevyosenie motora... ked som ju skusal naprazdno doma a bez kridiel tak po pradani plynu sa dost skrutil cely trup dolava (rovnako ako aj vo vzduchu - spirala dolava a finito)... lietadla som startoval aj zo zeme, aj z ruky, viem co je pretiahnutie na malej rychlosti, toto nebolo ono... ![]() |
|
veka modelár ![]() Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
no dobre ,ked pripustíme že motor nebol vyosený tak , predpokladáme že bol v nule = kompenzovať takýto stav bezproblémovo zvládne i relativne malé kormidlo. Dokonca to fungovalo i u jednokanálového riadenie s kmitajúcim kormidlom ( magnet, alebo elektromotor s navíjaním nite) kde smerovka nikdy nemala neutrálnu plohu.. furt kmitala. Tak... ,teraz daj dalši info, alebo mi zavolaj na Skype ( vekamodel) . veka |
|
ludicek modelár ![]() Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Myslím, že málo vylietaní letci nemajú šancu prehnať páčkovanie tesne po štarte, lebo ešte nedokážu rýchlo dať ruky na vysielač a rýchlo zhodnotiť situáciu, nieto ešte rýchlo zapáčkovať, takže moment štartu je na samotnom vyladení modelu. A cessna 480 nemá problém s padaním po krídle na malej rýchlosti ani po štarte z ruky, ani ja som s 200g vyššou hmotnosťou problém nemal. Ešte môže mať aj nakrivo, asymetricky pripevnené krídlo na trupe - treba premerať presný stred krídla - či sedí so značkou. |
|
simonic80 modelár ![]() Príspevkov: 609 Moje modely Poslať správu |
Myslim ze to bude v prstoch ![]() |
|
veka modelár ![]() Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
le
... hmm, ale to pokladanie rúk na vysielač po odhodení i zalietanéno modelu ( chytanie páčky ) može byť niekedy osudné. Mám to osobne overené a na niektorých, trochu rýchlejších modeloch i orazítkované ![]() Ps. zatial vychádzam z tvrdenia zakladatela vlákna : " Zdravim vas! prestaval som cessnicku no nie a nie ju zaletiet... vzdy ked vzlietne, vezme to lavotocivou spiralou dolu na zem... vsetko som skontroloval - vychylky (vsetky v neutrale), tazisko, stranove vyvazenie... vsetko bolo v poriadku na oba pokusy..." ... ja to chápem tak, že nič nebolo nakrivo a lietadlo bolo vyvážené vo všetkých rovinách. Nemám dovod mu neveriť a vzal som to ako výchozí predpoklad, pre moju prvú odpoveď v tomto vlákne ![]() veka |
|
matus141 modelár ![]() Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
taaaakze... ![]() ![]() ![]() |
|
veka modelár ![]() Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Matušu 141,....čítal si ten príbeh o celadníkovi?? Možno by ti stačil kopírák, nie? Pozn. v preklade do jazyka tvojho kmeňa to znamená .... najdi niekoho v blízkom okolí, čo sa skutočne v problematike vyzná a pomože ti na mieste činu = najefektivnejšie vyriešenie problému. veka |
|
celadnik modelár ![]() Príspevkov: 1166 Moje modely Poslať správu |
že príbeh ![]() ![]() |