autor | správa | |
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
Zdravim vas! prestaval som cessnicku no nie a nie ju zaletiet... vzdy ked vzlietne, vezme to lavotocivou spiralou dolu na zem... vsetko som skontroloval - vychylky (vsetky v neutrale), tazisko, stranove vyvazenie... vsetko bolo v poriadku na oba pokusy... vysledok - dve zlomene vrtule a strata chuti experimentovat na letisku... takze ked som prisiel domov ma napadla este jedna vec - moze to byt sposobene zlym vyosenim motora? rovno sa priznam - vobec som ho nevyosoval ani nekontroloval vyosenie (som zaciatocnik a zabudol som na to)... Dakujem za odpovede |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal ten istý problém - prekontroluj či máš presne v strede pripevnené krídlo a hlavne či sú polovice krídla rovnako ťažké. Ja som mal rozdiel až 15gramov a tam bol zakopaný pes. |
|
celadnik modelár Príspevkov: 1166 Moje modely Poslať správu |
skúš dať prípadne aj foto, ako vyzerá po prestavbe, čo si prerábal.........či ti niečo nevytvára brzdu na jednej strane..... |
|
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
prerabal som len motorovu prepazku a na kridla som pridal klapky, brzdu nemalo co tvorit... pri druhom nepodarenom starte sa zlomili aj kridla, takze skusim nahodit druhe ( ale to asi az buduci tyzden) a uvidime... teoreticky by to mohlo byt aj tym tazsim kridlom v kombinacii s nevyosenim motora... moze nevyosenie motora sposobit az taketo spravanie? |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Ano, nevhodne vyosený motor ovplyvní letové vlastnosti , ale v rozmedzí 1-3 stupne to nemusí byť až tak kritické. Prečítaj si celé toto vlákno : https://www.rcportal.sk/minimag-divny-start-ft7588-1 ... Na stranke 2 (v úvode mojho prvého príspevku) je uvedená veľmi pravdepodobná príčina takého chovania lietadla. Jednoducho hrubou manipuláciou s kormidlami,pri relativne malej rýchlosti dosiahneš stavu, ked sa nesymetricky utrhne prúdenie na krídle a ... zbytok si videl na vlastné oči. veka |
|
celadnik modelár Príspevkov: 1166 Moje modely Poslať správu |
veka, až na taký rozdiel, že u mňa to nakoniec bolo ťažiskom a nie tým že by som príliš skoro hýbal pákami. Po pridaní závažia dopredu (ťažisko bolo nakoniec trochu inde, skúsenejší modelár PKsoo z TT to poznal, ten problém tých modelov) to už lieta super. Takže neviem či si môžme podať ruky |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
celadník... moja poznámka bola smerovaná k tomu, že neskúsený pilot nepozná z chovania lietadla v čom je problém. A je jedno či je to sposobené nevhodnou polohou tažiska, velkými výchylkami , alebo hrubým páčkovaním. Preto ti moc pomohlo kamarátenie sa s Pksoo kom. Myslím že si ty pravice potriasť skutočne možete. veka |
|
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
veka - nebola to mala rychlost, ani relativne mala... lietadlo som startoval druhy krat z ruky a vodorovne, takze som to urcite nepretiahol na malej rychlosti do padu... skor si myslim to co napisal ludicek + nevyosenie motora... ked som ju skusal naprazdno doma a bez kridiel tak po pradani plynu sa dost skrutil cely trup dolava (rovnako ako aj vo vzduchu - spirala dolava a finito)... lietadla som startoval aj zo zeme, aj z ruky, viem co je pretiahnutie na malej rychlosti, toto nebolo ono... |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
no dobre ,ked pripustíme že motor nebol vyosený tak , predpokladáme že bol v nule = kompenzovať takýto stav bezproblémovo zvládne i relativne malé kormidlo. Dokonca to fungovalo i u jednokanálového riadenie s kmitajúcim kormidlom ( magnet, alebo elektromotor s navíjaním nite) kde smerovka nikdy nemala neutrálnu plohu.. furt kmitala. Tak... ,teraz daj dalši info, alebo mi zavolaj na Skype ( vekamodel) . veka |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Myslím, že málo vylietaní letci nemajú šancu prehnať páčkovanie tesne po štarte, lebo ešte nedokážu rýchlo dať ruky na vysielač a rýchlo zhodnotiť situáciu, nieto ešte rýchlo zapáčkovať, takže moment štartu je na samotnom vyladení modelu. A cessna 480 nemá problém s padaním po krídle na malej rýchlosti ani po štarte z ruky, ani ja som s 200g vyššou hmotnosťou problém nemal. Ešte môže mať aj nakrivo, asymetricky pripevnené krídlo na trupe - treba premerať presný stred krídla - či sedí so značkou. |
|
simonic80 modelár Príspevkov: 610 Moje modely Poslať správu |
Myslim ze to bude v prstoch Ja som lietal s uplne nevyosenim modelom a startoval normalne,ale v lufte to uz poznat bolo,ale zvladnut sa to dalo.Mozno sa mylim ale cessna ma uz tusim trup alebo prepazku vyosenu od vyroby. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
le
... hmm, ale to pokladanie rúk na vysielač po odhodení i zalietanéno modelu ( chytanie páčky ) može byť niekedy osudné. Mám to osobne overené a na niektorých, trochu rýchlejších modeloch i orazítkované . Ps. zatial vychádzam z tvrdenia zakladatela vlákna : " Zdravim vas! prestaval som cessnicku no nie a nie ju zaletiet... vzdy ked vzlietne, vezme to lavotocivou spiralou dolu na zem... vsetko som skontroloval - vychylky (vsetky v neutrale), tazisko, stranove vyvazenie... vsetko bolo v poriadku na oba pokusy..." ... ja to chápem tak, že nič nebolo nakrivo a lietadlo bolo vyvážené vo všetkých rovinách. Nemám dovod mu neveriť a vzal som to ako výchozí predpoklad, pre moju prvú odpoveď v tomto vlákne veka |
|
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
taaaakze... ked startujem model z ruky, mam este pred pustenim lietadla chytene kridelka a vyskovku (vpravo)... mozno este nemam take reflexy ze by som to vedel hned vyrovnat, ale toto sa mi fakt este nestalo... no nevadi, skusim zlepit a vystuzit kridla (pri druhom pade zamavali a zlomila sa aj smrekova vystuha) a znovu to cele premerat na vyvazenie a aj ako bolo spomenute - ci je stred kridla ozaj v strede... Potom dam vediet, ale dakujem za reakcie... v prestavbe takychto modelov som totalny zaciatocnik (cize prerabam prve lietadlo) cize kopa veci mi dojde az ked je neskoro... teda aj to vyosenie, pri prvom pade som nemal ani tazisko skontrolovane a dalsi modelar co tam bol mi povedal ze to bolo preto ze som nestartoval uplne presne proti vetru. ale pri druhom starte bolo komplet bezvetrie, mal som skontrolovane aj taziska... tak neviem, kazdopadne, zlepim, vystuzim, premeriam, vyosim, skusim, uvidim je to pre mna dost deprimujuce, ale tak clovek sa najlepsie nauci na vlastnych chybach |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Matušu 141,....čítal si ten príbeh o celadníkovi?? Možno by ti stačil kopírák, nie? Pozn. v preklade do jazyka tvojho kmeňa to znamená .... najdi niekoho v blízkom okolí, čo sa skutočne v problematike vyzná a pomože ti na mieste činu = najefektivnejšie vyriešenie problému. veka |
|
celadnik modelár Príspevkov: 1166 Moje modely Poslať správu |
že príbeh |