Stavebnica obsahujúca takmer hotový model lietadla CESSNA 182 z EPP o rozpätie 1400mm so striedavým motorom s regulátorom a osadenými 6 servami. Ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka. Presklená kabína, funkčné navigačné svetlá.
Rovnako ako je Piper Cub neodmysliteľným symbolom športového lietadla 30. a 40. rokov, od 50. rokov do súčasnosti, sú ikonou všeobecného a športové letectvo lietadlá značky Cessna. Od roku 1956 už bolo vyrobených viac než 24 000 rôznych verzií stroje s tradičným názvom Skylane. Počas celej tej dlhej doby sa menili motory, vnútorné vybavenie aj konštrukcie, ale charakteristické rodové rysy hornoplošník s trojkolesovými podvozkom, rozmernú a bohato presklenou kabínou a plochým motorom v prove, zostávajú stále na prvý pohľad ľahko rozpoznateľné.
Naše nové vylepšené prevedenie Cessna 182 ide zase o kus ďalej v posúvaní limitov modelov zhotovených z penového EPP. Dnes už rozpätie 1400 mm neprekvapí, ale tentoraz sme si dali naozaj záležať na maketovom vzhľadu. Máme tu elegantné kabínu s dymovými sklami, prepracovaný podvozok, krídlo s ovládanými krídelkami a klapkami a funkčné osvetlenie s navigačnými svetlami a antikolíznym majákom. Veľké rozmery, atraktívny vzhľad, maketové detaily, príjemné letové vlastnosti - proste ideálne rekreačné model pre každého, kto už zvládol pilotáž školských modelov, ako sú Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500 ...
Trup modelu z penového EPP je dodávaný s namontovaným striedavým motorom s rotačným plášťom (triedy AXI 2814 alebo RAY C3536), s osadeným striedavým regulátorom a servami smerovky a výškovky. V spodnej časti trupu sa nachádza priestor pre akumulátory ľahko prístupný vďaka odnímateľné plastové krytke. Cessna budete potrebovať Li-poly tříčlánky aspon 1800 mAh sa zaťažiteľnosťou 20C, ale "uvezie" aj väčšie tříčlánky 2000-3300 mAh, s ktorými sa doba letu náležite predĺži. Motorový kryt z EPP je snímateľný, upevnený dvojicou magnetov po stranách.
Chvostové plochy z EPP sa upevňujú vlepením do vylisovaných výrezov a drážok v trupe pomocou kontaktného lepidla dodávaného v stavebnici alebo strednom sekundovým lepidlom. Serva smerovky a výškovky sú prístupná po odstránení krytky s magnetickým uzáverom na spodnej strane trupu za kabínou.
Krídlo takisto z penového EPP s polosúmerným profilom je dvojdielne, spájané trubkové uhlíkovú spojkou. K trupu sa upevňuje vpredu 2 kolíky a vzadu 2 skrutky. Krídelká aj klapky sú ovládané vždy dvoma servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Pred pripojením tiahel doporučujeme kormidla "rozpohybovať" opakovaným opatrným vychyľovaním hore a dole resp. vľavo a vpravo.
Trojkolesový čeleň podvozok s ovládanou prednou nohou je drôtový, s elegantnými plastovými krytmi ("topánočkami"
. Ovládaná sú krídelká, klapky, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom šesťkanálovú, ale radšej sedemkanálový RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie serv krídielok i klapiek. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídielok; pre začiatok odporúčame 10-20% - tj výchylka krídelká dole je trochu menšie v porovnaní s výchylku hore. Týmto spôsobom sa spríjemnia ovládanie modelu, ktorý bude mať menšiu tendenciu vyplavávat zo zákruty. Podobného účinku môžete dosiahnuť aj pomocou mixu krídelká-smerovka. Svetla nevyžadujú žiadny osobitný kanál pre ovládanie, pre napájanie sa zapájajú sa do voľného kanálu prijímača, alebo pomocou Y-kábla napr do kanála smerovky.
Cessna 182 je určená pre mierne pokročilých modelárov. Model, ako polomaketa športového "bednovitého" hornoplošník, vás zoznámi s niektorými vlastnosťami, ktoré sú pre podobné stroje typické - bude po vás požadované správne koordinované ovládanie modelu smerovkou, krídelkami aj výškovku. Túto skúsenosť "ako keď nájdete" najneskôr hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo (polo) maketou akéhokoľvek druhu. Pekne si zvykajte, že kniple na vysielači nie sú pre ozdobu, ale na to, aby sa správnym spôsobom av správnu chvíľu používali. Je to od nás kruté, ale neskôr nám za to budete vďační. Jej doménou je samozrejme pokojné poletovania, ktoré dá vám aj kolegom na letisku dosť času na vychutnanie jej ladné tvary, ale po menšom "rozbehnutí" spoľahlivo zvláda premet, souvratové zákruty a sudový výkrut. Proste športové hornoplošník, ako má byť!
ARF stavebnica obsahuje: hotový model so striedavým motorom, třílistou vrtuľou s kužeľom, regulátorom otáčok a 6 servami, sada drobného príslušenstva a predlžovacích káblov, kontaktné lepidlo na EPP a návod.
Rozpätie [mm] 1400
Dĺžka [mm] 1100
Hmotnosť [g] 1500
Plocha krídla [dm 2] 27
Ovládané funkcie S, V, K (2), M, F (2)
Stavebné náročnosť S1
Náročnosť pilotáže P2
Pohon a RC vybavenie:
ARF stavebnice
Motor * C3536-KV900
Regulátor * Striedavý 30A
Vrtuľa * 11x9 "třílistá
Akumulátor RAY G3 11,1 V 2200 mAh
Serva * 6x mikro
RC súprava min. 6 kanálov, radšej 7
*) Súčasť ARF stavebnice