Výrobca: | Advanced Scale Models | Rozpätie: | 2540 mm | Hmotnosť: | 9340 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 1900 mm | Materiál: | preglejka, balza, fólia, plast |
Motor: | 4 x elektromotor triedy 3548 Kv=790 |
ID Modelu: AM9970 | Zobrazenia: 6635 | Pridané: 21. 9. 2020 o 18:08 | Autor: Janko-O
Autor | Správa | |
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, fakt pekné lietadlo. Pozrel som aj video, veľmi realistické polietania, ako skutočné. prajem pekný večer Marián Macek |
|
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Ahoj. Keď sme v júli boli na Zlete modelov vojenských lietadiel v Gôtovanoch, tak ešte predtým, aby som bol v obraze, som si prelustroval prihlásených účastníkov. A bol si tam prihlásený aj ty a zistil som, že si podobná krvná skupina ako my. Mám na mysli aj môjho brata Miroslava - mior-a. Pýtal som sa na teba aj Miška Hrnčiara, ale vraj ti do toho niečo prišlo. Škoda, možno nabudúce, prípadne možno na inej akcii. à propos: ďakujeme(e) za pochvalu. à propos, à propos: Vidím, že máš aj model bombardéra B-24 Liberator. V nedeľu sme boli takého 2,8-metrového drobčeka zalietávať. Máme aj dáke video. Liberátora tu Miroslav zavesí možno o pár dní. Nech sa ti darí, maj sa. Janko Oravec |
|
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, na tú akciu som sa veľmi tešil. Ale mal som smolu, lebo sa mi pokazila vysielačka a bola v oprave. Určite sa stretneme na nejakej akcii. Podobná akcia bola aj v Čechách. S Mišom sme tam boli. Tento rok určite nebude..... Možno nabudúce. prajem pekný deň Marián Macek |
|
donemilio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
Tento model ma celkom zaujal. Zda sa mi byt dost zlozity a niektorym veciam dost nerozumiem. V popise je toho dost malo, ze patri medzi lietadla elektricke a ze ma 4 elektro motory. |
|
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Ja sa ospravedlňujem, ale akýmsi nedopatrením som z popisu modelu omylom zmazal odkaz na článok, v ktorého závere je viacero technických špecifikácií modelu. Skúsim to napraviť a špecifikácie vložím priamo do popisu modelu, aby nebolo nutné odskakovať do článkov mimo RC portál. Neviem aký pokročilý modelár si, ale predpokladám, že spomínané technické údaje by ti mohli stačiť. Ak by ťa zaujímalo niečo navyše, ozvi sa, skúsim konkretizovať. |
|
donemilio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
Vidim ze je este zlozitejsi ako som si prv myslel. Ale aj tak sa spytam, mozno blbo ale spytam sa. Mne nic nehovori, ze motory su triedy 3548 a ze kv sa rovna 790, to uz mi nehovori vobec nic. To su nejake jednosmerne motory? Stacil by mi na ich ovladanie jeden regulator? |
|
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Oni to su v podstate jednosmerne motory, ibaze nemaju mechanicke ale elektronicke komutovanie, takze kazdy motor potrebuje svoj regulator, ktory zabezpeci "prepinanie" cievok v ten spravny okamzik. |
|
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Až mám zlý pocit z toho, že zase budem nesúhlasiť. Ale nedá sa nechať to tak. Ono totiž hádky o to, či tzv. striedavý motor je naozaj striedavý, alebo je to len "zamaskovaný" jednosmerný, sú horšie ako hádky o to, či je pre rekreačného modelára lepší spaľovací motor alebo elektropohon (viď "diskusia" k modelu Extra 260). Upresnime si jedno: pojmom striedavý motor mám na mysli LEN motor (bez regulátora), čo je ten valček s tromi vývodmi. Tak sa predáva v obchodoch, tak sa o ňom píše v katalógoch a na internete, tak sa tam aj zobrazuje ..... Pri takejto príležitosti zvyknem svojho proti-diskutéra vyzvať, aby mi ukázal čokoľvek jednosmerné, čo je možné na ňom namerať - či už prúd alebo napätie. Modelársky striedavý motor je SYNCHRÓNNY STRIEDAVÝ 3-FÁZOVÝ MOTOR. Na jeho vývodoch je (síce nesínusové, ale predsa len) striedavé napätie, pričom medzi jednotlivými fázami je posun 120 stupňov. A jeho cievkami preteká striedavý prúd, pričom medzi jednotlivými fázami je posun 120 stupňov. Na takom motore NIE JE NIČ JEDNOSMERNÉ! A na záver zvyknem šokovať vyhlásením, že aj cievkami klasického jednosmerného motora preteká striedavý prúd! ........................................................................... Aby sme sa tu o tom ďalej nepretláčali, odkazujem všetkých na vlákno s názvom Ako funguje striedavý regulátor? tu na RC portáli: https://www.rcportal.sk/ako-funguje-striedavy-regulator--ft12265-1 |
|
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
To číslo 3548 hovorí niečo o rozmeroch motora. Teda to, že jeho priemer je 35mm a dĺžka 48mm. Z tých 35-milimetrových je to zrejme najväčší motor s výkonom bežne okolo 800W aj viac. Tie v Beluge dávajú, so spomínanými vrtuľami, pri plom plyne asi 600W, pretože letové záznamy hovoria, že príkon všetkých štyroch pohonných jednotiek je špičkovo asi 2400W. Vyzerá to, že v oblasti elektropohonov sa ešte veľmi neorientuješ a tak problematiku tzv. napäťovej konštanty - Kv zatiaľ nerieš. Ber to tak, že ak chceš, aby nejaká vrtuľa mala požadovaný ťah, tak musí mať nejaké otáčky. A aby mala tie požadované otáčky, tak pri danom napájacom napätí pohonných batérií musia mať motory vhodnú napäťovú konštantu Kv - otáčky na Volt. Podrobnejšie možno neskôr . Motory použité v Beluge sú striedavé. Každý striedavý motor má svoj vlastný regulátor. Tu sú použité 60A regulátory. Na rozdiel od striedavých motorov, niekoľko jednosmerných motorov môže byť ovládaných jedným regulátorom. Ak by som nechcel reguláciu otáčok, tak by stačil len spínač a motory by buď stáli alebo išli naplno. U striedavých motorov to nie je možné, ako už bolo spomenuté - každý motor potrebuje svoj regulátor. Hoci aj tu môžu byť výnimky, ale to sú špeciálne prípady, netypické pre modelárske použitie! U Belugy je to ešte o to zložitejšie, že nie sú všetky štyri motory ovládané jedným signálom. Okrem plynovej páky sú otáčky motorov závislé ešte aj od toho, či model zatáča: ak zatáča doprava, ľavé motory mierne zvýšia otáčky. A samozrejme naopak. Efekt to má počas letu, ale aj pri pojazdoch na zemi. |
|
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Nie je mojim cieľom, aby sa táto diskusia stočila od modelu smerom k motorom či regulátorom. Ale aby tu následne nevznikali zvady, dám rovno odkaz na vlákna, kde sa to preberalo. Mnou odkazované vlákno Ako funguje striedavý regulátor? je viac-menej o motoroch, ale o tom, ako fungujú regulátory je podrobnejšie vo vlákne Problem z regulatorom (asi tak od 5. strany ďalej): https://www.rcportal.sk/problem-z-regulatorom-ft12261-5 |
|
donemilio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
V popise sa pise . napájanie: 4 paralelne zapojené LiPol 4S 2650 mAh To znamena ze pre kazdy motor je jedna baterija? V gondole motora? |
|
RedBaron modelár Príspevkov: 219 Moje modely Poslať správu |
To určite nie, paralelne zapojené batérie = 4 x 2650 = 10600 mAh - toto je výsledná kapacita. Ak by mal každý motor svoju baterku v gondole - nikdy by sa nedali zľadiť otáčky. Ja som mal tiež pred 5-timi rokmi podobnú dilemu, keď som si v tej dobe dal dokopy všetky pre a proti, zavrhol som elektrinu a pustil som sa do spaľovacích motorov - 4 x žhavík EVO . V roku 2018 som mal menšiu kolíziu a tak je teraz v generálke a model dostal nové 4 x benzínové NGH GT9 Pro a skúška ťahu dopadla veľmi dobre, a ten zvuk je výnimočný, žiadny zvukový modul ale čistý rev 4 benziňákov. |
|
donemilio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
Aky to je model ze ma 4 motory? |
|
RedBaron modelár Príspevkov: 219 Moje modely Poslať správu |
||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
To je fakt. Štyri plieskajúce benzínové jednovalce, to je presne ten výnimočný zvuk, čo sa dokonale hodí k C-130-ke. Ten zvuk sa do puntíku zhoduje so zvukom štyroch hvízdajúcich turbo-vrtuľových pohonov skutočného Herculesa. Kam sa na to hrabe nejaký zvukový modul s nahraným reálnym zvukom skutočného lietadla? |