Výrobca: | MST CFX-W | Rozpätie: | 240 mm | Hmotnosť: | 3150 g |
Kategória: | Autá - elektrické | Dĺžka: | 425 mm | Materiál: | Komatex |
Motor: | 540 35T |
ID Modelu: AM7739 | Zobrazenia: 50789 | Pridané: 19. 1. 2017 o 08:20 | Autor: Icozv
Autor | Správa |
Icozv modelár Príspevkov: 301 Moje modely Poslať správu |
Ja som kupoval baterky podľa výkonu keď mi to predošlé dosť žralo, no teraz to vyzerá na malú spotrebu takže by boli už aj takéto menšie, to by sa dali potom dat už pekne na origo držiak, na prednú horu prídem v sobotu, tak ak by ta to neobtazovalo zober kolá a prirovname co by mi sedelo najlepšie |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ok.... zoberiem..len nesmiem zabudnúť.... |
Icozv modelár Príspevkov: 301 Moje modely Poslať správu |
85g na koleso bude veľa, čo myslíte? |
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
zalezi kolko ma komplet kolo, ja som mal v kole aj 120g |
Icozv modelár Príspevkov: 301 Moje modely Poslať správu |
220g ma komplet, dal som 17 5g závaží (dve rady na seba) Nemám beadlocky a nechcem to ešte lepiť tak preto sa pýtam ci to není vela |
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
podla mna v pohode, sprav skusobne jazdy nech vies ako sa to sprava cim nizsie tazisko tym neskor sa prevrati pri naklonoch |
Icozv modelár Príspevkov: 301 Moje modely Poslať správu |
Ok, tak sa mi snáď zajtra podarí niekam vyskúšať Ďakujem |
Jacob306 modelár Príspevkov: 273 Moje modely Poslať správu |
Ja som oblepil disk dookola zavažiami z pneuservisu. Tuším by to malo byť 75g na disk. Moc to ale nepreháňaj lebo tu váhu treba roztočiť aj zabrzdiť a budú sa robiť pomaly vôle. Na vaterre som dal zavážia do predného naraznika napríklad |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
teda neviem... ale podľa mňa či je váha v kolesách alebo v celom aute... to rovnako zaťažuje prevody pri rozbehu alebo brzdení, myslím..... nie? teda, aspoň pri expe prevádzke...... zato poloha tej váhy má vplyv na ťažisko a to teda na jazdných vlastnostiach v teréne poznať podstatne.... a samozrejme... mať auto trojkilové alebo šesťkilové ako ja....... to má podstatný vplyv na životnosť celého mechanizmu |
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
tak tuto debatu asi tak. najvacsi problem je idealne rozlozit vahu tak, aby auto bolo vyvazene a zaroven vydrzalo. vseobecne plati, ze vaha by mala byt najnizsie, kvoli tazisku. teraz si povieme nieco o prenasani posobenia vahy( sily ): 1. )ak dame vahu do kolies, co sa stane? Co sa tyka rozlozenia vahy, tak dostaneme ako na Lavej, tak na Pravej strane rovnaku protivahu a takisto to plati aj hore a dole voci stredu klolesa. Samotnu vahu musi pneumatika a vypln odfiltrovat, cize vo vacsine pripadov sa pridavanim vahy zmensuje pruzenie pneumatiky kvoli objemu ( olovo je neekologicke ). Auto pri pohynani si musi poradit rozhybat tu vahu tak ci onak a so zvysujucou rychlostou sa zvysuje aj zotrvacna sila v smere pohybu ( zakazdym ). Os kolesa trpi pod posobiacou vahou, ale zavazia v kolesach tuto kolmu odstredivu silu umocnuju. lenze koleso je okruhle a ak pocitame, ze sme idealne rozmiestnili vahu po celom obvode disku, cize sa ucinky sily anuluju ( ak nie, je tu efekt nevyvazeneho kolesa, cize vybracie kolesa a nasledne unava materialu ). to ale zase nie tak celkom plati, ked vybocime kolesa,lebo vtedy dochaza k vyoseniu kolesa od kolmej polohy,vtedy posobi odstrediva sila nie kolmo ale priecne pod uhlom v jednom smere ku osy kolesa a vtedy to namaha poloos a vsetko na nej ( samouvolnovanie matice je klasicky priklad odstedivej sily posobiacej paralelne s osou, pocit G pri prejazde zakrutou, deformovanie a opotrebovanie pneu sposobene zabacanim - ojazdene kraje pneu a takzvane vyzuvanie pneu z disku.. ). 2.) ak vaha je stacionarna na vozidle, cize posobi gravitacna sila a nie odstrediva sila, tak stale posobi smerom dole, cize namaha vsetko, co sa nachadza pod ohniskom sily ( zaciatok vektoru ), cize +/- pod taziskom objektu, ci uz je to karoseria, ram .... otocne casti su zatazene rovnako, kedze sa tocia, ale staticke su stale len jednym smerom. ( tlmice, linky, ram ) dufam, ze som vas dost unudil a nezamotal sa, je predsa neskoro. Ak niekomu netreba pruzenie pneu a mu je jedno ako sa pneu deformuje, nech si da vahu do kolies, kde je najnizsie a nezavadza. Ak niekto chce mat pekne fungujuce pneu, tak nieco do pneu a nieco na ram ale kedze ram +/- vyssie ako os kolies, tak pozor na pridavanie vahy, lebo v istych naklonoch to pomaha prevratit vozidlo vzhladom na ohnisko posobiacej gravitacnej sily vzhladom na stred vozidla. |
Icozv modelár Príspevkov: 301 Moje modely Poslať správu |
Nooo Pera si mi dal,,,, ale, dnes som zistil ze som tam dal veľa, pneu sa pri bočnom naklone veľmi vysuva a je oslabená bočnica pretože okolo závažia už není vložka musím jedno poschodie vybrať, bez závažia to bolo super, ale pri strmom výjazde auto začalo poskakovat, tak som to prikladal slabé u záberu kolies, myslel som ze to vyriešim závažím v kolesách, ach jaj, ja to asi nikdy nevyvazim tak ako by som chcel |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Ak sa ti posúva vložka po závaží, stačí závažie oblepiť chlpatou lepiacou páskou a pena už potom postojí na mieste a neuteká do strany. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
odstredivá sila pôsobiaca paralelne s osou otáčania??? a sakra.... tak také u nás nemáme....u nás každá odstredivá sila pôsobí kolmo na os otáčania .... len kolmo.... ico, neber to moc tragicky... a ano.... nebezpečie nevyváženia tu je... ale..... nik nedá závažie na jednu stranu a pokiaĺ ho nalepíš po obvode, tak to nevyváženie nemôže byť veľké vzhľadom na otáčky kolesa expedičky...... samozrejme, iné je to na okruhových autách..... ale trial či expedička jazdí na iných otáčkach.... nízkych..kde sa to tak tragicky neprejavuje.... a ano.... pri záťaží v pneu sa zmenší možnosť deformácie pneu.... ale .... nik nepoužíva nízkoprofilové gumy na expedičke, takže to nie je taká tragédia....stále ostáva dostatočný priestor na deformáciu pneu...... samozrejme, to že koľko pracujú pneumatiky tak to aj tak musím doladiť k celkovej váhe auta, lebo pneumatike je srdečne jedno kde tá váha je, ona ju musí tak či tak preniesť.... ale nechcem nikoho presvedčovať....každý si predsa môže postaviť, naladiť a nastaviť autíčko podľa seba..... niekomu sa páči to a inému ono..... mne sa proste páči keď koleso pekne kopíruje terén...... keď neposkakuje..... keď má proste vláčny pohyb ako ozajstné autá ..... a to nedosiahnete ináč ako celkovou hmotnosťou.... a keď nechcem zhoršovať jazdné vlastnosti tak hmotnosť musí isť čím nižšie..... no a nedá sa isť nižšie bez obmedzenia prejazdnosti než na os kolies..... |
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
odstredivá sila pôsobiaca paralelne s osou otáčania??? no ano, ako v centrifuge napriklad. Podla mna si mal vyrezat drazku do peny a tak to nasadit, by ti ostala aj pena po bokoch a ani by sa ti to neposuvalo |
Icozv modelár Príspevkov: 301 Moje modely Poslať správu |
Nechal som tam 8ks 5g závaží, to je jedno poschodie, ostatné dovážim na podvozku aby boli tlmiče vsunute v polovici pracovnej dĺžky, potom by mohlo koleso pekne chodiť aj smerom dolu do jamy |