autor | správa | |
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Na regulátoroch mám štandardne nastavené pomalé vypínanie motora pri napätí 3,2V na článok. Ak vylietam hocijakú LiPolku (myslené počet článkov či kapacita) tak, že už nepohne vrtuľou - dobíjam MAX 60-70% kapacity. Čiže ACCU s kapacitou 5000mAh som v živote nedobíjal viac ako 3000mAh. Poznáte odpoveď ??? |
|
airacutie modelár Príspevkov: 266 Moje modely Poslať správu |
Ja lietam mini quady, taketo veci neriesim, baterky su lacnejsie nabijam vzdy na full, raz som do 1300mAh baterky narval 1500mAh Ale nejako som nepochopil, co je tvoja otazka? |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
No myslel som si, že ak má batéria kapacitu 5000mAh - tak po jej vybití - tak na 3,2V na článok - by som z nej mal dostať aspoň 4500mAh. Alebo to mám pomýlené? Tých 5000mAh je až po vybitie do 0,00??? |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
no ta kapacita nie je az tak umerna voltom. ono 7.4V baterku nabijas bezne na 8.4V a teda na tych +/- 5000mAh |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Nikdy neminies celkovu kapacitu baterky to by boly clanky 0,00V a dalsia vec nabijacka taktiez neukaze presne kolko si do nej natlacil je to iba orientacne (teda pokial nemas nabijacku za 150-200e). Ja by som ti skor odporucil nevybijat baterie pod 3,5V na clanok aby si zachoval ich dlhsiu zivotnost,Tych 0,3V mas stejne iba minimalny casovy rozdiel mozno 15 sekund. |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Mäkký akumulátor. |
|
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
Snáď pomôže: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=220 Ale ako píše macil je to o vnútornom odpore aku. Prepokladám že po pristátí nemajú články 3,2V ale viac. |
|
airacutie modelár Príspevkov: 266 Moje modely Poslať správu |
jj, pod 3,5V nevybijat ak si chces predlzit zivotnost baterky. a inak ja by som to normalne nabijal doplna. ak nepojdes pod 3,5V, tak z tej 5000mAh minies aj cez 4000mAh. |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Odpoveďou by mal byť tento graf, Myslím, že medzi vybitím akku na 3,0V a 0,0V je minimálny rozdiel v kapacite - graf ukazuje, že už 3V je 0%. Pokiaľ ide o napätie tak pred nabitím majú vraj LiPo minimálny rozdiel napätia avšak dosť energie sa do nej láduje. Myslím tým to, že úroveň napätia nie celkom zodpovedá zostávajúcej k apacite akku. |
|
tomas-guru modelár Príspevkov: 501 Moje modely Poslať správu |
myslím, že toto je blbosť, rukami mi prešlo niekoľko nabíjačiek a bateriek a vždy som ich dobil o niečo viac ako ich kapacita, jeden rok som jazdil s lipoalarmom na 3.3V, do 5000ky baterky som potom natlačil cca 5100mah.. momentálne použivam odpajanie na regulatory nastavene na 3.4V, potom do 5800ky nabijem cca 5880 mah. ako písal macil, mekka baterka, aj keď je stále napriklad ešte spolovice nabitá tak pod zatažou jej moc kelesne napetie, kludne aj pod tych tvojich nastavených 3.2V a odpojí ju aj keď teda ešte nie je vybitá |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Ani jeden akku či nabíjačka nemá 100% účinnosť. Do olovených by si natlačil možno i o 50% viac a vydal z nich menej ako je udávaná kapacita. LiPo sa oveľa viac blížia k ideálnym 100%. NiCD a NiMh sú niekde medzi. Môžem povedať, že i moja skúsenosť je radšej dobíjať k hornej hranici napätia a radšej neklesať pod 3,5 -3,7V (Merané bez záťaže). V zime naopak radšej netlačiť k hornej hranici. Samozrejme, že všetko je i o "C" a tvrdosti (vnútornom odpore). Možno sa budem opakovať, všetko sme to tu už niekde riešili ,- menší rozdiel medzi nabitím a vybitím (vydaná kapacita) predĺži životnosť (počet cyklov) LiPo. S tým článkom v linku vyššie plne súhlasím - potvrdzuje všeobecné grafy. |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 24. 8. 2017 o 12:27
| odkaz na príspevok
Díky chlapi - tak vyzerá to ozaj na mäkkú batériu. |