Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

  • Facebook
  • Reklama

BETA 1400 (prvé dojmy po vybalení)

Pridané: 11. 11. 2010 o 09:56 | ID článku: CLA44 | Zobrazenia: 81430x | Komentárov: 175 | Autor: Y@N

BETA 1400 – EPP model od RCM Pelikan


Vlastním EasyStar-a (ES) od Multiplexu a ako asi väčšina majiteľov ES, uvažoval som o jeho tuningu = krídelká + striedavý motor. Keďže však môj ES už toho dosť „preskákal“ (moje prvé lietadlo), rozhodol som sa, že si kúpim nového a toho takto „vylepším. Keďže rád staviam, rozhodol som sa, že si zaobstarám len nový KIT a postavím ho od základu s novým vybavením aj s tuningom. Práve v čase návštevy modelárskeho obchodu som sa dozvedel o novinke:

13.10.2010 sa objavil v ponuke RCM PELIKÁN model BETA 1400.

Rovnako ako ES aj BETA je vyrobená z EPP a už na prvý pohľad bolo jasné, že tvorcovia tohto modelu vychádzali z koncepcie EasyStar-a, no ponúkli hneď aj krídelká + striedavý motor. Rozhodol som sa teda, že moje ďalšie lietadlo nebude nový ES, ale skúsim BETU.

Keďže zrejme patrím medzi prvých, ktorí sa k nemu už dostali (v ruke som ho mal už 22.10.2010), prispejem svojou „troškou do mlyna“ s prvými dojmami a poznatkami (na Youtube sa už objavujú aj prvé videá z lietania).

Upresňujem, že model ešte nemám zložený, takže bude to skutočne článok len o jednotlivých dieloch, nie o stavbe a lietaní. Priložím aj fotky a porovnania s ES. Diely na fotkách sú síce spolu, no sú nelepené.

Úvod:

Model BETA 1400 sa predáva v 3 základných verziách:

RC set – kompletne osadený model + 2,4 GHz súprava
o model
o striedavý motor CD 2622 (outrunner)
o vrtuľa 5x4“ (pevná)
o regulátor 20A
o 4x 9g mikroservo
o Y-kábel pre servá (to, že ho balenie obsahuje, je uvedené v návode)
o AKU LiPol 3S1P 1300mAh (20C)
o RC súprava 2.4GHz 4CH (CADET 4 FHSS)

ARF (PNP bez Tx, Rx, AKU)
o model
o striedavý motor CD 2622 (outrunner)
o vrtuľa 5x4“ (pevná)
o regulátor 20A
o 4x 9g mikroservo
o Y-kábel pre servá (to, že ho balenie obsahuje, je uvedené v návode)

KIT (v Návode je používané označenie Rychlostavebnice)
o model
o striedavý motor CD 2622 (outrunner)
o vrtuľa 5x4“ (pevná)

Túto ponuku považujem za dosť širokú na to, aby si dokázal každý vybrať. Ako som spomenul vyššie, ja som si vybral KIT.

Krabica

Ako prvé som si všimol, že na krabici sú uvedené iné rozmery, ako sú na web stránke RCM Pelikán i v Návode na obsluhu:


Údaje na krabici



Údaje v Návode

Ja som rozmery zmeral ručne a sedia s oficiálnymi údajmi výrobcu (1420 mm resp. 940 mm).

POZN: Rozmery na krabici sú totožné s rozmermi EasyStar-a. Žeby ktosi zabudol opraviť údaje pri prepisovaní ... ?

V krabici sa nachádza aj "Návod na obsluhu" (ja by som ho skôr nazval Návod na stavbu a zalietanie). Je veľmi dobre napísaný, podrobný – pre mňa uspokojivý (aj keď chybičky sa nájdu - už na prvej strane je RC Set označený ako "BETA 1500").

Diely



Povrch dielov je veľmi hladký (na prvý omak hladší, ako u ES). Všetky diely boli v poriadku, nič nebolo poškodené, ani deformované.

Diely sú už olepené samolepkami. Chýbajú len na spodnej strane krídel (pretože tam sa ešte budú umiestňovať servá pre krídelká). Čo sa týka prednej časti trupu (nos) tak tam to olepenie nie je veľmi kvalitné. Vyplýva to zo zakrivení nosa a z toho, že samolepky sú vyhotovené z dosť tvrdej fólie – tá má tendenciu narovnávať sa resp. vlniť. Osobne to však nepovažujem za tragédiu a dokážem si s tým poradiť (a isto aj niekto iný, komu to olepenie bude vadiť).


1. Trup

Skladá sa z 2 polovíc, ktoré do seba dobre zapadajú (majú pár výstupkov + dier). V trupe sú už vlepené 2 bowdeny (pre VOP + SOP) v zložení: oceľová struna (drôt) + plastová trubka. Oproti bowdenom v ES je to „jednoduchšie“ prevedenie – ES má zloženie: oceľová struna (drôt) + plastová trubka vnútorná 1,5 mm + plastová trubka vonkajšia 3 mm.

Oproti ES sa mi zdá trup „menej vystužený“ – je proste dutý. Toto považujem za nedostatok. ES má trup vystužený priečkami (zvislými) a v zadnej časti šikmými.



BETA 1400



EasyStar

Ten kto pozná ES, tak vie, že servá sa do trupu vlepujú zvonku.
Tvorca BETY sa rozhodol pre umiestnenie serv zvnútra. Podľa môjho názoru je toto riešenie elegantnejšie, no „menej vhodné“. Tí, ktorí už museli po nejakej poruche meniť servo, vedia, o čom hovorím. Vyňatie serva (nech už je vlepené lepidlom, alebo obojstrannou páskou) vnútri v kabíne z EPP považujem za problém. Ak už bude trup zlepený, tak bežnému modelárovi (s bežnou veľkosťou ruky) do kabíny ruka nevojde. A ešte je potrebná nejaká sila na „vyňatie“.

Ja osobne plánujem dať servá zvonku a naviac chcem použiť pre montáž serv plastové krabičky s krytmi (servo mount), ktoré sa síce väčšinou používajú do krídel, ale nič nebráni tomu, aby som ich použil aj do trupu (láka ma hlavne to, že servá sú v nich na skrutky).

POZN.: Výrobca odporúča servá HS 55, no otvory pre servá vyhovujú servám HXT 900 (môj prípad).

Na obrázku prednej časti otvoreného trupu je vidieť pár kovových krúžkov, ktoré sú do nosa vlepené tavným lepidlom ako závažie. A ja zaboha neviem prísť na to, že načo. Je jasné, že to má byť dováženie nosa, ale ako výrobca môže dopredu predpokladať hmotnosť elektrovýzbroje, hlavne batérie u každého z nás?
Výrobca odporúča použiť „pohonný akumulátor Li-poly 11.1 V 1300-2200 mAh“ a to je sakra široký rozptyl hmotností.
Mám za to, že neskúsený modelár, ktorý by sa dal na stavbu tohto modelu (bez rozmyslu) a takto zlepil trup, by sa dostal do prekérnej situácie. Ak by neskôr zistil, že mu to závažie nesedí, mal by čo robiť, aby tie krúžky zo zlepeného trupu vybral (takže ako 1. krok pri začatí stavby trupu odporúčam tieto opatrne vybrať).

Na spodnej strane trupu (v oboch poloviciach) je žliabok pre vlepenie Ø 3 mm plastovej trubky, do ktorej 40 a 35 MHz-oví modelári umiestňujú anténu. Ja nemusím (ja som 2,4 GHz-ový), no viem presne, na čo tento žliabok využijem.
Už pri ES ma mrzelo, že som „nebol pri jeho stavbe“ (nemohol som byť – kúpil som ho z druhej ruky), pretože na RC fórach som stále nachádzal fotografie, na ktorých prvým krokom pri stavbe bolo vlepenie nejakého uhlíkového profilu po celej dĺžke do trupu. Ja to v ES nemám a zo začiatku (keď moje pristátia neboli ako „do perín“) som tým dosť trpel. Podarilo sa mi ES postupne 3x priečne zlomiť (hlavne v časti kabíny), ale zlepil som to celkom úspešne (podľa môjho skromného názoru).
Teraz už moje pristátia nie sú také „dramatické“, ale prečo to neurobiť pri BETE, keď môžem.
Kúpil som si laminátovú trubku Ø 3 mm a tú plánujem vlepiť pod celý trup. Od nosa (budem musieť žliabok potiahnuť až tam) až po chvost. Následne spodok trupu prelepím lepiacou páskou a verím, že po rokoch nebude BETA vyzerať tak „zmačkaná“ ako teraz môj ES.

POZN.: Trubku treba použiť laminátovú (nie uhlíkovú – tá sa nedá ohnúť), pretože spodok BETY (rovnako aj ES) nie je rovný. Trubku treba lepiť trochu do oblúka.




2. Kabína

Mne osobne je veľmi sympatické, že v prednej časti kabíny je „nos“, ktorý pridŕža kabínu spredu. Na ES pri tvrdších pristátiach kabína často odpadávala. Na RC fórach odporúčajú modelári dolepiť kus plastu na jej pridŕžanie. Ja som to na ES dorobil. Tu už nemusím.



Kabína je na magnety. Pre tých, ktorí tvrdšie pristávajú (aj mne sa stáva) toto nebude dlho fungovať. O lietadlách z EPP sa tvrdí, že sú „takmer nezničiteľné“ – to však celkom nezodpovedá skutočnosti. Pri páde lietadla na nos tento trpí deformáciami (stláča sa ako harmonika). Tie deformácie majú za následok, že otvor kabíny sa začne „zmenšovať“ a kabína po čase neprilieha (a magnety kabínu nedotiahnu).


3. Krídla

Už som spomenul, že v krídlach sú pripravené krídelká. Sú kratšie, ako sa odporúča na RC fórach pre ES, zato sú umiestnené ďalej od trupu.



POZOR: Ku krídlam dodáva výrobca výstuhu = trubku Ø 6 mm. Aj keď je to UHLÍK, je to extrémne krehká trubka (tenkostenná) !!! Pre použitie ako výstuha absolútne nevhodná !!! Ani neskúšať !!! Odporúčam hneď kúpiť hrubostennú uhlíkovú trubku 6x4x1000 mm a osadiť tú.

POZN.: Ja som to vyskúšal s tou dodanou a hneď pri 2. lete (žiadna akrobacia, iba kľudný len na zalietanie a dotrimovanie) sa mi krídla zdvihli do "V-čka". Našťastie to bolo vo výške len cca 10 m a dokázal som s tým pristáť bez škrabanca. Trubka bola v strede prelomená = "rozstrapkaná na vlákna".

Zámok pre spojenie 2 polovíc krídel je podľa mňa lepší ako u ES. Toto je však len prvý dojem, keď som zasunul krídla do seba „na stole“. Kvalita zámku sa prejaví až keď sa budú krídla zasúvať do zlepeného trupu (priliehanie) a u mňa ešte viac pri viacnásobnom rozoberaní lietadla (kvôli transportu).



Zo spodnej strany sú otvory pre servá (veľkosť otvorov je rovnaká, ako v trupe – tzn., že ja opäť použijem HXT 900), ktorých prívodné káble budú ťahané pod krytkami výstuhy.



Vec, ktorá mi tu vadí je to, že výstuž krídel končí pri otvore pre servo. Síce len časťou priemeru, ale predsa. Toto zväčšuje riziko lomu práve v tomto mieste. Pôvodne som chcel výstuž vymeniť za dlhšiu (predĺžiť aj otvor v krídlach), no asi od toho upustím – predĺžený otvor by zasahoval do uchytenia serva.



POZN.: Káble od serv nebudú postačovať až k Rx. Bude treba dokúpiť predlžovačky. Výrobca odporúča celkovú dĺžku káblov 50 – 60 cm. A taktiež odporúča pri vsúvaní krídel do trupu pripraviť si háčik z drôtu – treba najprv vtiahnuť kábliky od serv až do kabíny (v mieste spájania krídel je pripravený otvor pre kábliky - na obrázku v strede otvoru krídel).



Pár fotiek pre porovnanie krídel a trupu BETY a ES (ešte raz pripomínam, že BETA má rozpätie 1420 mm a ES 1370 mm – z fotiek to klamlivo vychádza v neprospech BETY).










Ťažisko: Výrobca udáva 62 – 68 mm od nábežnej hrany krídla.


4. Výškovka (VOP) + smerovka (SOP)






5. Motor + vrtuľa

Oficiálny údaj výrobcu o použitom striedavom motore je len jeho označenie CD2622 a informácia, že sa jedná o motor s rotačným plášťom (outrunner). Nech som sa snažil akokoľvek (aj s ujom Google-om) o tomto motore som viac údajov nezistil. Takže neviem nič o kV, W, prosto nič.





Po vybalení som zistil len to, že má Ø 22 mm. Upevňuje sa zadnou montážou (9 drevených preglejkových podložiek priskrutkovaných k zadnej časti motora 2 skrutkami). Montáž sa zasunie a fixuje (lepidlom?) do otvoru nad krídlami. V otvore sú vylisované rebrá, ktoré po zasunutí montáže určujú uhol osi motora + vrtule.


Uhol som nameral 8,5° (±)

Stále mám nutkanie nenamontovať tento „neidentifikovateľný“ motor do BETY.
Pohrávam sa s myšlienkou dať tam iný striedavý motor, o ktorom budem vedieť, čo je zač. Určite by to bol outrunner, pretože tie majú lepšie chladenie a nepotrebujú taký veľký regulátor (ja predpokladám tiež 20A – taký odporúča aj výrobca pre tento CD2622), ako inrunnery. Problémom však je, že pre výber motora mám obmedzené možnosti, keďže sa jedná o model s tlačnou vrtuľou. Original vrtuľa je 5x4“. Je možné ju zmeniť na max. 6x4“. Ale to je všetko. No a pre toto obmedzenie z titulu veľkosti vrtule musím hľadať motory, ktoré majú min. 1500 kV. Ale tie už majú dosť veľké hmotnosti a ako isto nemusím pripomínať, každý gram navyše skracuje čas motorového lietania (hovorím o motorovom lietaní, nie o plachtení bez motora, ktoré ES aj BETA umožňujú).

Rovnako výrobcom navrhnutá zadná montáž motora mi príde ako „jednorázová“. V prípade, že by som chcel motor v budúcnosti vymeniť, určite to nepôjde „bezbolestne“. K zadným skrutkám sa nedostanem (vidieť ich síce spredu cez chladiaci otvor, ale nedajú sa odskrutkovať – uhol skrutiek to neumožňuje). Tzn., že ak montáž fixovať do otvoru pre motor, tak len „zľahka a s rozumom“.


6. Príslušenstvo serv

Ako som už spomenul, trup obsahuje už osadené bowdeny pre servá VOP a SOP. V krabici som našiel aj drobnú bižutériu k servám (páky, drobné skrutky pre fixovanie oceľového drôtu k pákam VOP a SOP, krátke tiahla + vidličky pre krídelkové servá).



V balení sú aj suché zipsy, niektoré sú už nalepené v kabíne. Ja osobne suché zipsy nepoužívam – neverím im. Keďže AKU na suchom zipse musí byť neustále odlepovaný a prilepovaný (buď kvôli nabíjaniu resp. kvôli výmene – ak používam viaceré AKU), po čase zips nedrží „na fest“. No a pohyb AKU v letiacom modeli (hlavne pri loopingu) je nežiadúci (zmena ťažiska).
Rovnako neumiestňujem v kabíne „niečo“ na ľavú stranu a „niečo“ na pravú – mám rád všetko „v osi“ (vyvážene).


7. Hmotnosti

Trup (2 polovice aj so závažím v nose) ................ 144 g
Kabína .................................................................................... 9 g
Krídla (vrátane krytov výstuhy) ................................ 162 g
Výstuha (uhlíková trubka) ............................................ 10 g
VOP ....................................................................................... 22 g
SOP ....................................................................................... 10 g
Motor (holý len s káblikmi) ......................................... 59 g
Montáž (9 preglejok + 2 skrutky s podložkami) ... 8 g
Vrtuľa ..................................................................................... 2 g
Bižutéria (príslušenstvo serv + suché zipsy) ........... 9 g
Nenalepené samolepky ............................................... 12 g

SPOLU ........................................................................ 447 g

POZN.: Len pre porovnanie: môj plne osadený EasyStar (vrátane LI-Pol 11,1V/2200 mAh) váži 766 g.

Záver:

Model sa mi „nezhnusil“ ani po vybalení. Odkladám si jeho stavbu na „dlhé zimné večery“. Teraz sa ešte dá lietať, tak prečo sedieť v dielni. Po jeho stavbe a prvých letoch sem určite doplním svoje skúsenosti.

Prílohy:
Návod na obsluhu.

LETU ZDAR

Y@N

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Autor Správa
Korfik7
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 6. 2011 o 16:29 | odkaz na príspevok
takze sme sa dozvedely ze este kity pedavaju
Bydlisko: Poprad
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 6. 2011 o 17:08 | odkaz na príspevok
Odkiaľ bola vlastne tá informácia ohľadom zrušenia predaja verzie KIT, skylark?
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 6. 2011 o 18:14 | odkaz na príspevok
Mne to hovorili v košickom obchode, že tie Kit verzie sa už nebudú predávať. Možno v Žiline ešte majú staršie zásoby, ale nie je to jedno? Tak sa predávajú.... mne išlo len o to, že HK má presne to isté lietadlo, to je celé.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 6. 2011 o 20:16 | odkaz na príspevok
Mňa skôr prekvapilo, čo viedlo Pelikána od odstúpenia predaja verzie KIT a ostatné verzie si bude veselo predávať ďalej, ale je to v podstate jedno. Inak skylark, Beta nehavarovala? Občas na ňu myslím, je to veľmi vďačné lietadlo.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 6. 2011 o 20:29 | odkaz na príspevok
No, neviem, či je to pravda, že sa nebude predávať, možno ma len chcel odhovoriť od Kit verzie, lebo ja som sa práve vtedy informoval o tom modeli a tak sme kecali. Možno chcel, aby som radšej kúpil ARF... fakt neviem, bolo to už dávno, niekedy na jeseň.

Beta lieta v pohode, mala síce jednu čumákovku, ale do dosť vysokej trávy, takže len malá prasklina v prednej časti trupu. Otec má už skoro 70, takže radšej lieta už len s kopilotom, ale ide mu to čím ďalej tým lepšie. Chystám sa s Betou natočiť nejake FPV video, tak potom dám... (Easy Glidera som predal, tak si občas na tieto účely požičiam Betu)
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
GeminiRacing
modelár

Príspevkov: 41

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 6. 2011 o 08:50 | odkaz na príspevok
vcera som sa stal stastnym majitelom Bety 1400, nenasiel som ziadne chyby, akurat niektore nalepky boli neaerodynamicky nalepene, tak som ich dal dole.....inac super, tesim sa na prve lety a pady
Bydlisko: TN - Tr. Stankovce - BA
Korfik7
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 6. 2011 o 13:48 | odkaz na príspevok
drzim palce a prajem vela zabavy
Bydlisko: Poprad
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2011 o 05:39 | odkaz na príspevok
Gratulujem GeminiRacing, dobre si sa rozhodol. Je to vďačný model a dá sa s ním veľmi dobre polietať.

skylark - už je HK Bixler aj v EU sklade za$44.92, čo je s poštovným na Slovensko približne 49,20€. Je to síce iba kit, ale bez motora. Práve ten jačiaci motor tam nebude, čo je len dobré.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18214
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2011 o 08:55 | odkaz na príspevok
DaggyMAC:
skylark - už je HK Bixler aj v EU sklade za$44.92, čo je s poštovným na Slovensko približne 49,20€. Je to síce iba kit, ale bez motora. Práve ten jačiaci motor tam nebude, čo je len dobré.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18214


To je celkom dobrá cena, keď to kúpiš ako náhradný diel alebo keď si to chceš osadiť vlastnou elektronikou. Toľko by si u nás zaplatil len za krídlo a trup ako náhradný diel, a tak by si mal všetko, vrátanie bižutérie.

Inak, prýkrát som nasadil vrtuľu opačne a preto to pišťalo ešte viac. Keď som ju dal tak ako má byť, tak to nie je až taký hrozný zvuk, a samozrejme aj lepšie ťahá...
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
jaro.m
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2011 o 13:25 | odkaz na príspevok
Ak by to niekoho zaujimalo, dal som na vimeo video z lietania s Betou 1400 pri Oravskej priehrade. Skusal som nove umiestnenie kamery (GoPro) uplne vpredu, aby nebolo vidiet cumak lietadla na videu. Trochu citit tu vahu kamery, bez nej je to lietanie o kus prijemnejsie, ale pohlad zhora mi za to stoji

http://vimeo.com/24711719
Bydlisko: Piešťany
johny163
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2011 o 13:48 | odkaz na príspevok
a dalo by sa to poriesit aj tak ze na toho bixlera by som dal 25 A ESC
2200 mh 3S li-po
6x4 APC vrtulu ?
alebo by to motor neuniesol ?
Bydlisko: Malacky
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2011 o 14:47 | odkaz na príspevok
jaro.m:
Ak by to niekoho zaujimalo, dal som na vimeo video z lietania s Betou 1400 pri Oravskej priehrade. Skusal som nove umiestnenie kamery (GoPro) uplne vpredu, aby nebolo vidiet cumak lietadla na videu. Trochu citit tu vahu kamery, bez nej je to lietanie o kus prijemnejsie, ale pohlad zhora mi za to stoji
http://vimeo.com/24711719

Parada, ja som si prave objednal kameru Oregon Scientific ATC9K High Definition, tak budem mat podobnu kvalitku videa...

johny163:
a dalo by sa to poriesit aj tak ze na toho bixlera by som dal 25 A ESC
2200 mh 3S li-po
6x4 APC vrtulu ?
alebo by to motor neuniesol ?

Dalo, ja to tak mam, akurat reglo je len 20A a bezi to.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
jaro.m
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2011 o 15:20 | odkaz na príspevok
skylark> ta kamera tiez vyzera super. GoPro je myslim viac sirokouhle, ale myslim ze to je chvilami az na skodu. Mal som trochu problem ho umiestnit na lietadlo tak, aby nezavadzal kus trupu. GoPro ma myslim az 170 stupnov FOV, takze som ju nakoniec dal az uplne na spicku. Kedze s vodotesnym obalom ma snad 200g, je to potom citit.
Paci sa mi, ze aj ta tvoja kamera je vyuzitelna aj mimo modelov, ale zasa sa za to plati hmotnostou... Budes ju mat aj s tymi GPS a akcelerometrom?
Bydlisko: Piešťany
skylark
modelár

Príspevkov: 1454

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2011 o 15:27 | odkaz na príspevok
Ja som ju vyberal dost dlho a velmi som zvazoval GoPro, ale kvalita videa je podobna, FOV je len 130°, takze obraz ma sice mensi zaber, ale zase 170 sa mi zda uz trocha moc. Display je uz v cene, na GoPro stoji dalsich 90 euro. Takisto vodotesnost je uz tiez v cene. Vraj uchyty su naprd, ale to sa stazuju motorkari a tak, takze toto mi nevadi. GPS sa dokupuje osobitne a akcelerometer by mal byt v zakladnej verzii, ja som zatial GPS neobjednal, mozno v buducnosti.

Chcel som aj s displayom, aby som ju vyuzil aj na "civilnejsie" pouzitie, napr. kupanie deti v mori a pod., prip. potapanie aj na bezne tocenie, cize toto sa mi zdalo ako dobra volba. Dalsia kamera s displayom je napr. Drift, ale ta ma display na boku, co je na bezne tocenie nanic, taksito najlacnejsia verzia je FlyCamOne HD, ale ta ma zase len 720p a ja som chcel Full HD.

Kazda z tychto kamier ma nejake pre a proti, GoPro je vraj lepsia, ale zase vraj ma ovladanie oproti ATC9K ovela horsie a aj ma menej features.... asi neexistuje idealne riesenie.

Inak na GoPro HD existuju specialne sosovky, aby to odstranovalo ten efekt rybieho oka, myslim, ze sa volaju Sunnex, skus pogooglit.
Bydlisko: Prešov ( 54 rokov )
jaro.m
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2011 o 16:06 | odkaz na príspevok
Presne, tazko vyberat, najma ked sa to ma pouzivat na viac ucelov. Tie sosovky som uz pozeral, ale je to dost brutal zasah do kamery a to si necham na neskor, ked tak. Ono to rybie oko je super (je to zaujimave aj pri RC modeloch, ale ovela zaujimavejsie pri sportoch, dava to tomu taky zvlastny nadych), len to ma svoje obmedzenia. Skusal som robit nejake fotky zo vzduchu, kameru som nalepil na kridlo, takze pozerala kolmo dolu. Zmestilo sa tam toho vazne dost, ale tam je uz ten efekt velmi viditelny. Urcite by neslo (lahko) viacero fotiek spojit dokopy.
Bydlisko: Piešťany
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 780 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 26 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: