autor | správa | |
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
na jeden konektor pripojis baterku a na druhom musis kontakty spojit dokopi, cim viac C ma bateria tym lepsie C je maximálny odoberany prud |
|
bender modelár Príspevkov: 170 Moje modely Poslať správu |
Čím viac C, tým viac ampérov dokáže bat. dodať. Takže v pohode aj 100C, motoru to neuškodí, ten si stále vezme len toľko ampérov, koľko ho zaťažíš, rozumej pridáš plyn. Nakrátko znamená, že jeden konektor zapojíš do bat. a na druhom prepojíš kontakty, aby si uzavrel obvod. Alebo prerobíš napájanie reglu na jeden konektor. |
|
JurajD modelár Príspevkov: 868 Moje modely Poslať správu |
Nakratko - spojis konektory na nezapojenom kabli. K tomu C je to skor naopak, cim vyssie tym lepsie - aby motor neuskodil baterii. C oznacuje aky max. prud znesie bateria. Pri 5000mAh a 20C je to 5000x20=10000mAh -> 10amp. Ak jej nalozis viac nez na kolko je stavana tak ju mozes znicit, pripadne ti znici komplet model. K LiPo sa treba spravat velmi zodpovedne, ziadna sranda ak to exploduje alebo zacne horiet. Edit: aha tak neskoro, som si nevsimol ze uz mas odpovede Este k tym bateriam: Oznacenie S - kolko clankov ma bateria, cim viac clankov tym vacie napatie. Jeden plne nabity clanok ma 4,2V. 2S bateria teda 8,4V, 3S 12,6V atd... cim vacie napatie, tym viac stavy pre motor. Samozrejme neprekrocit max povolenu hranicu ktoru motor alebo regler zvladne. Baterie neprebijat a nepodpijat inak hrozi ich znicenie. Bezpecne vybitie pre LiPo je 3.7V pod 3.5V hranicu by som nesiel. C oznacenie mas napisane vyssie. Pre nabijanie LiPo plati, ze by si mal nabijat max 1C t.j. ak mas 5000mAh bat tak nabijat max 5A prudom, pri 2200mAh nabijat max 2.2A atd.... mAh - kapacita baterie, cim viac - tym viac jazdis, ale bateria je aj vacsia a tazsia. Prave preto ti tam pisu 2x 2S aby si mal rovnomerne rozlozenu hmotnost a 4S bateria sa ti tam nemusi ani zmestit. |
|
Binatron modelár Príspevkov: 157 Moje modely Poslať správu |
Asi si sa sekol o nulu: 5Ah x 20C = 100A A S znamena kolko je clankov v serii. Bateria moze byt aj napr 3S2P. Vtedy ma v serii 3 paralerne kombinacie po 2 clankoch. (Spolu 6 clankov) |
|
JurajD modelár Príspevkov: 868 Moje modely Poslať správu |
Spravne vravis, dik za opravu Ale k poslednemu to bude asi dve kombinacie po tri clanky, ci? |
|
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
Tak potom daj vedieť keď budeš mať auto doma. |
|
Binatron modelár Príspevkov: 157 Moje modely Poslať správu |
3 x par |
|
DAVE1979 modelár Príspevkov: 129 Moje modely Poslať správu |
[quote=JurajD] Nakratko - spojis konektory na nezapojenom kabli. K tomu C je to skor naopak, cim vyssie tym lepsie - aby motor neuskodil baterii. C oznacuje aky max. prud znesie bateria. Pri 5000mAh a 20C je to 5000x20=10000mAh -> 10amp. Ak jej nalozis viac nez na kolko je stavana tak ju mozes znicit, pripadne ti znici komplet model. K LiPo sa treba spravat velmi zodpovedne, ziadna sranda ak to exploduje alebo zacne horiet. takže by som nemal tu moju bateriu čo mam objednanu radšej ani použit ? lebo samozrejme že nebudem model šetriť.Takže bol by som rád keby ste mi poradili ako to poriešim s baterkami vtom aute.Mal by som dat teda rajšej jednu 4s,alebo 2x2s.A ked teda áno tak ake presne a kolko C.Budem rad za nejake linky a konkretne tipy s akými mate dobre skusenosti.dík |
|
JurajD modelár Príspevkov: 868 Moje modely Poslať správu |
V aute by mal byt 100A ESC, teda 5000mAh 20C bateria je akurat na hrane, nemyslim ze cely cas pojdes na 100% plynu, bateria to zvladne. Ale aj tak by som dal radsej 2x2S uz len kvoli tazisku. Edit: beteria je na jednej strane, neviem preco som myslel ze ich ma na oboch stranach. Potom je jedno co pouzijes. Bateria vsak musi byt schopna dodat vacsi prud ako je odber motora. Podla toho zvolis C |
|
DAVE1979 modelár Príspevkov: 129 Moje modely Poslať správu |
no ked už druhu baterku tak poriadnu )) čo táto? https://prislusensto-k-rc-modelom.heureka.sk/lrp-6600-1-8-4s-p5-110c-55c-14_8v-lipo-1-10-competition-car-line-hardcase/specifikace/#section |
|
bender modelár Príspevkov: 170 Moje modely Poslať správu |
Môže byť, alebo môžeš aj niečo lacnejšie, napr. https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/1-1-Li-Po-BATERIE/55-2-BH-Power/5/1007-BH-Power-5200-mah-4S-35C-70C , mám takú prerobenú zo 6S na 5S a vydrží cca 20 až 30min. svižného jazdenia. |
|
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
Ja ti poradím takto,keď budeš mať auto tak potom kúp lipolky aby sa ti vošli rozmerovo.Ak chceš použiť jednu lipolku budeš musieť prepajkovat káble od esc pokiaľ je to teda na dva akumulatori.Pises že auto nebudeš šetriť tak si zisti náhradné diely lebo čo ja viem tak na to dané auto sa zháňajú ťažšie. Ja mám Lrp lipolky už asi 3 roky a zatiaľ spokojnost ale sú drahsie no tieto nové lrpecka že sa nafukuju čo som čítal na fórach tak neviem. Hlavné sa neuponahli kúpou lebo sám nevieš či sa ti 4sko zmestí rozmerovo! |
|
DAVE1979 modelár Príspevkov: 129 Moje modely Poslať správu |
no myslím že tam musi vojst každa štandartná lipo 4s alebo aj 6S (ale to je len moj odhad ) ved to auto ma dost velký rozmer na baterie,kedze sa tam vojdu 2x2s.no viem ale jak pišeš že každa baterka ma iný rozmer ale jak som kukal,nenašiel som presne rozmery baterkoveho priestoru auta na nete.Ale tak stoho španielska mi to tak skoro nedorazí kedže zasielka ani nebola este odovzdana gls.Tak mam čas do vtedy si prichystať veci a ked to pride tak nech mam doma baterku čo tam má byt,lebo ako poznám,tak pri mojej smole by sa mi stoho na 20c zadymilo a zas by som mal oči pre plač To jakože fakt musim aj pajkovat? sakra (( a ake kable presne budem potrebovat to su ake tie ecs? aj konektory treba nejake kupiť,alebo redukciu? Náhradne diely som už pozeral a také hlavne veci čo sa možu ulomit (ale toto auto vydrží dost vela podla recenzií) napríklad ramená predne a zadne maju v čechách,a tyčky riadenia atd,pneumatyky,kolá neni problem so zahraničia da sa tam najst dost vecí.A este jednu vec by som chcel vedietAk by som kupil 2x2s baterie nejake kvalitné tak by auto išlo tak isto ako na 1x4s baterii? vpodstate by to malo byt jedno či? a ake by som potreboval keby som išiel do 2x2 ? tie mAh by som bral ako sučet spolu dokopy..napriklad 2x 4000mah 35c by bolo vpohode? tie su pomerne lacne pozeram ale na videach to ide o dost lepšie na 4s a všade pišu že na 2s to ide slabo,lebo toto auto nieje zrovna rýchlik. netreba nič letovať ako vidím..kukni si na 7:32 )) https://www.youtube.com/watch?v=mN-QICl8VJI |
|
Binatron modelár Príspevkov: 157 Moje modely Poslať správu |
Pri seriovom radeni sa kapacita nescitava, skor naopak: ostavas s kapacitou slabsej baterky. Navise musia byt uplne rovnake, lebo by si jednolu vybijal viac ako druhu |
|
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
Ok náhradné diely máš poriesene,fajn, a k tým lipolkam teraz,je lepšie mať jednu lipolku ako dve lebo čo som pozeral tak sú vlastne na jednej strane a môžeš použiť stvorclankovu alebo šesť článkovu,(budeš asi teda musieť použiť redukciu ak to nebudeš chcieť prepajkovat na jednu lipolku) no ja by som šiel do 4S lipolky už len kôli cene a výkon ti bude stačiť. |