Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Lanyu Hobby Rozpätie: 2540 mm Hmotnosť: 1050 g
Kategória: Lietadla - vetrone Dĺžka: 1132 mm Materiál: EPO/Plaastic
Motor: 850kv Brushless Outrunner Motor
Popis

Originál ASW 28 je klzák štandardnej triedy s pätnásť metrovým rozpätím postavený z moderných vláknových kompozitov. Výrobca ASW-28 je Alexander Schleicher GmbH & Co. "W" označuje toto je návrh vplyvného a plodný nemeckého dizajnéra Gerhard Waibel. Sériová výroba bola zahájená v roku 2000.

Tento je z : https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__56811__ASW28_Electric_Sailplane_EPO_Plastic_2540mm_PNF_EU_Warehouse_.html

Prevedenie modelu ma celkom prekvapilo. Všetky kábliky boli na koncoch označené a dostatočne dlhé. Chýbalo jedno tiahlo asi niekto narátal namiesto šesť iba do päť. Zo skrutiek pribalili s každého druhu o jednu naviac. Všetky časti sedeli na chlp a nič som nemusel brúsiť ani orezávať.

Konce krídiel som lepil priloženým lepidlom tak uvidím ako budú držať.

Konečná hmotnosť s batériou zvážená na kuchynskej váhe 1278g.

Zobraziť pokračovanie

ID Modelu: AM5901 | Zobrazenia: 20602 | Pridané: 29. 6. 2015 o 07:38 | Autor: cipmunk


Krabica prišla…


Zbežná kontrola obsahu. Na…


Osadený prijímač Orange…


Zostavený trup zo smerovkou…


Je pekný


CG (center of…


Oblepil som okraj kabíny…


Kabína praskla po jednom…


Tak nakoniec aj slniečko…

1 2 3 4 5 6 7 8
Autor Správa
watson220
modelár

Príspevkov: 1153

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 7. 2015 o 16:50 | odkaz na príspevok
presne ako vravíš
Bydlisko: Topolcany ( 60 rokov )
cipmunk
modelár

Príspevkov: 249

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 7. 2015 o 19:45 | odkaz na príspevok
Video ako na to. Celkom fajn aspoň nemusím moc špekulovať.

odkaz na Youtube
Bydlisko: Bratislava - Dúbravka ( 55 rokov )
cipmunk
modelár

Príspevkov: 249

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 7. 2015 o 22:50 | odkaz na príspevok
Namontovaný prijímač, vyskúšané všetky servá, motor a namontovaná vrtuľa. To som dnes stihol.

Bydlisko: Bratislava - Dúbravka ( 55 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 10:01 | odkaz na príspevok
Sprav prosim ta fotku smerovky ja mam pocit ze ta moja je uz od narazov zohnuta a zle potom sedi vyskovka
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 19:56 | odkaz na príspevok
podla foto vyzera na rovnaky sklon ale mne to neleti neviem v com je chyba
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 21:43 | odkaz na príspevok
tomix:
podla foto vyzera na rovnaky sklon ale mne to neleti neviem v com je chyba

Nechápem ani ja. Však to je model, čo iba keď kuknem naň, tak už vidím ako pekne musí aj lietať. A čo vravel ten skúsený, ktorému sa to vzoplo do cca 10 metrov a následne zdrbalo na čumák. Ten kde vlastne identifikoval chybu ?


cipmunk:
Tak a je celé poskladané :


Vyzerá nádherne.

Príkon 190 W podľa videa, trojčlánok a max. prúdový odber cca 17 Amps. Je to dosť výkonu na tak veľké éro ?
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 22:03 | odkaz na príspevok
Pojdem s nim do Castej tam sa mi nan mrknu a snad ho naucia lietat ja mam pocit ze pokial si nastavim spodok kridla do vodorovnej polohy tak vyskovka nie je s nim v jednej rovine pokusil som sa to nakreslit nech vies o com kecam
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 22:29 | odkaz na príspevok
Ak je rozdiel medzi tetivou profilu krídla a tetivou profilu výškovky pri takomto vetroni cca 2 až 4 stupne, potom je to normálne nastavenie.

Vlastne ani nesmie byť "v jednej rovine".
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 22:36 | odkaz na príspevok
4 stupne to este hej nemeral som to v stupnoch ale predok vyskovky je oproti rovine kridla asi o1,5cm nizsie ako zadokto bude asi o trosku viac ako 4 stupne
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1034

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 22:45 | odkaz na príspevok
pred Prizrakom som ten model mal ja, a lietal mi v pohode, len horšie reagoval na krídelka.............ale nelietal som s ním veľa, potom osm ho vymenil s prizrakom. Ale to čo popisuje tomix mi nikdy nespravilo. Skor mi padalo do strany po kridle (nerovnaka vaha kridel). Žeby vadná rc súprava, tomix?
Bydlisko: Trnava
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 22:59 | odkaz na príspevok
Peterc prepac ale to je totalna somarina RC supravu pouzivam aj na ine modeli Alfa lieta v pohode fox lieta perfektne beta lietala tiez v pohode primac je z bety vymontovany potom ako som ju predal a ten som dal do asw je to rozpetie 2,6m je jasne ze bude horsie reagovat na kridelka ako model ktory ma 1 meter preto som kridelka zmixoval zo smerovkou ale tem model nereaguje hlavne na vyskovku k otoceniu som sa ani nedostal neviem ako bolo u teba ale teraz je tam vyskovka prilepena sekundovym na smerovku a smerovka je tiez prilepena na trup
Dovod ze je nafigu RC suprava je hlupost ano chcel som ju vymenit ale nie kvoli tomu ze by bola zla ale ma iba 3 mixi a ked som chcel na modeli nastavit brzdiace klapky z kridelok tam som potreboval vserky mixi a nevedel som uz mixovat kridelka zo smerovkou

https://www.youtube.com/watch?v=qfVJrOKRACQ&feature=youtu.be
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 7. 2015 o 23:38 | odkaz na príspevok
Fasciman:
Ak je rozdiel medzi tetivou profilu krídla a tetivou profilu výškovky pri takomto vetroni cca 2 až 4 stupne, potom je to normálne nastavenie.

Vlastne ani nesmie byť "v jednej rovine".

Ja mam vsetky vetrone v nule a vsetky lietaju perfektne. 4 stupne je neskutocne vela, zbytocny odpor, lietadlo vplvom rychlosti meni charakteristiku, bez motora velke opadanie. Chapem rozdielny uhol tetivy v motorovych modeloch, ale vo vetronoch ide predsa o klzavost, nie? A tu nedocielis brzdenim vyskovky a lietanim na minimalke.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1034

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 7. 2015 o 00:05 | odkaz na príspevok
tomix, u mna na vyskovku reagoval absolutne bez problemov, stupane bolo v pohode, aj celkovo ovladanie cez vyskovku. Ja som ju nemal lepenu ale na srob chytenu, ako je original riešená.
Ja som dal ťažisko podľa netu a lietalo to fajn, nebyť toho stáčania po krídle do strany............ ale to pokial viem prizrak vyriešil. A videl som aj jeho videa, lietalo mu to pekne. Používal som 2200 mAh 3S baterku li-po.
Bydlisko: Trnava
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 7. 2015 o 06:53 | odkaz na príspevok
DaggyMAC:
Ja mam vsetky vetrone v nule a vsetky lietaju perfektne. 4 stupne je neskutocne vela, zbytocny odpor, lietadlo vplvom rychlosti meni charakteristiku, bez motora velke opadanie. Chapem rozdielny uhol tetivy v motorovych modeloch, ale vo vetronoch ide predsa o klzavost, nie? A tu nedocielis brzdenim vyskovky a lietanim na minimalke.


Uznávam, že tie 4 stupne som trocha prehnal vo vyjadrení. Ale ten uhol tam obvykle určitý je a býva do maximálne 2 stupne. V podstate skoro každý klasický profil (okrem autostabilného alebo súmerného), teda profil krídla s ohnutou vrchnou stranou (a zhruba rovnou spodnou) generuje pri rôznych dopredných pohyboch krídla klopivý moment v zmysle "ťažký na čumák". Účelom uhla tohto nastavenia je ten klopivý moment eliminovať cez "protimoment" daný ramenom od aerodynamického stredu krídla po miesto pôsobenia sily na výškovke, tak aby bol celok v rovnováhe tých momentov v pozdĺžnom smere.

Toto je ale premenná hlavne tvarom profilu krídla. Napríklad pri plne súmernom profile (akrobat) môže byť ten uhol samozrejme "v nule", teda že nie je vôbec.

U tohto modelu predpokladám, že uhol existuje a je cca 1,5 až 2 stupne, vzhľadom ku koncepcii, k profilu krídla a účelu modelu to predpokladám. Má to zanedbateľný vplyv na parameter "kĺzavosť", ten je najviac daný zvoleným profilom a tvarom krídla.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 7. 2015 o 09:56 | odkaz na príspevok
Prave tento model ma na svoje rozpetie velmi malu vyskovku a este mensiu pohiblivu plochu na nej a pri takomto velkom uhle aky tam je momentalne to vyzera ze je vlastne cela v zakrite preto sa ani neda cudovat ze na nu lietadlo nereaguje preto som aj chcel od cipmunka fotku smerovky ale na nej to tiez vyzera ze ten uhol je velci ako spominane 4 stupne
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 397 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 13 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: MATHIAS, Deny,