Autor | Správa | |
Lukacs-Koloman modelár Príspevkov: 187 Moje modely Poslať správu |
S dovolením! Skúsenosti s pristávaním na asfalt? |
|
Lukacs-Koloman modelár Príspevkov: 187 Moje modely Poslať správu |
Objednaný! Už sa teším! |
|
Lukacs-Koloman modelár Príspevkov: 187 Moje modely Poslať správu |
Už je teda zložený, ale nič moc kvalita, musel som nejaké veci dorobiť, aby to fungovalo ako tak.Pre začiatočníka to určite nie je. Neviem si predstaviť, že by sa mu podarilo uspokojivo zostaviť a pripraviť na let.Napr. uhlíková tyč bola o 23 mm dlhšia, ako je potrebné, servá krídielok sú horšia kvalita, upevnenie koncovky tiahla je velmi primitívna až nebezpečná.Musel som použiť mikroskrutkovač, s ktorým sa napevno nedá dotiahnúť červík!Zložil som ho, ale než s ním pôjdem na letisko, určite si to ešte párkrát overím na zemi! Tak pred chvilkou som sa vrátil z letiska a nie som spokojný, musel som silno trimovať krídelká, lebo malo to snahu ťahať naľavo, zrejme nedokonalé vyváženie a vyztuženie krídel.Pri vypnutom motore to s lipo 3S, 1350 mAh lieta usporiadane, nehúpe sa tj. vyváženie na nos je dobré, po vytrimovaní a plachtení som pristál na asfaltovú plochu letiska ako so skutočným vetroňom, chalanom sa to páčilo. |
|
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
skontroluj si vyvazenie kridel - podloz lietadlo pod smerovkou aby sa mohlo otacat do stran a zdvihni ho do rovnakej vysky ako je podlozene za vrtulu |
|
Lukacs-Koloman modelár Príspevkov: 187 Moje modely Poslať správu |
Ano, a riešenie? Zavážiť pravé krídlo? |
|
erycP modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Na asfalt jedine s namontovanym podvozkom (vyzera to viac maketovo), ale ja radsej bez podvozku a do travy/ruky. Kedze je to EPP, bez podvozku na asfalt clovek sadne zoparkrat a uz ten polystren nevyzera pekne Tocenie do jednej strany som mal tiez, trim na kridelka to zrovnal. A ano, uhlikovu tyc treba skratit |
|
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
nuz ano, zistis tak ktore kridlo je lahsie a tazsie (z letovej skusky si zistil ze lave je tazsie, takze ano zavazis prave), dovazis az kym budu pri zdvihnuti v rovnovahe. ak mas toto ok, tak to mas asi skrutene. |
|
Lukacs-Koloman modelár Príspevkov: 187 Moje modely Poslať správu |
Zistil som deformáciu pravého krídla, odtoková hrana je nižšie, ako ľavého tým pádom ho vzduch ženie nahoru a model točí do ľava. Krídla majú rovnakú hmotnosť, tam problém nie je. Riešil som to zatiaľ mechanickým trimom, aby som ho mal na vysielačke vyvážené. Ďakujem za pomoc |
|
charon modelár Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Asi pred 30 rokmi predával Graupner vetroňa s pomocným spalovacím motorom umiestnením v tlačnom usporiadaní v odtokovke jedného krídla.Druhé krídlo nebolo nijako vyvážené!!! Napriek tomu to fungovalo. |
|
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
staci si postavit papierove lietadlo s 1 kridlom o par mm dlhsim ako druhym. bude tocit ako dive. ale ked zavesime dymovnicu 3m lietadlu na 1 kridlo a na druhe nie, tak si to ani nevsimneme. co chcem povedat je, ze velkemu tazkemu lietadlu nevadi rozvazenie tak ako malemu. ano toto asw je dost tazke a velke na to aby ho zopar gramov rozhadzalo, to, ze to asi bude najskor skrutene ma napadlo az potom. |