Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: ja Rozpätie: 1490 mm Hmotnosť: 1500 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 1250 mm Materiál: PLA, kappa doska, karbón
Motor: RAY G3 C3536-1250
Popis

Anisoptera prototyp 1:14
Lietajúci model k diplomovej práci pod názvom "Aerotaxík budúcnosti", ktorá bola riešená ako dizajnérska vízia cestovania lietadlom v roku 2030.
Študent: Bc. Matúš Knap
Vedúca práce: Mgr. art. Michala Lipková, ArtD.
Ústav Dizajnu, Fakulta architektúry a dizajnu STU, 2022.

Plne elektrický model VTOL lietadla s konštrukciou z uhlíkových nosníkov a spojok vyrobených na 3D tlači z PLA. Nosné a stabilizačné plochy z kappa dosky hrúbky 3 a 5 mm. Trup: 3D tlač.

Pôvodný zámer sprostredkovať ovládanie výhradne cez systém Pixhawk nevyšiel.
Plne manuálne riadenie rozdelené na "koptéra" a "letún":
VTOL sprostredkovaný samostatným systémom s riadiacou doskou iFlight SucceX F7 + 4 x 45A regulátory a motory + vrtule z Dji Phantom 2 Vision+, vysielač Spektrum DX8.
Vodorovný let sprostredkovaný motorom RAY G3 C3536-1250 s 50A regulátorom a vrtuľou APC 8x6 v tlačnej konfigurácií. 4 ks 9g serv ovláda V-tail plochy a balančné krídelká. Vysielač: Spektrum DX6.
Spoločný akumulátor Dualsky Xpower 4S 14,8 V 2250 mAh pre let v trvaní cca 8 min.

O koncepte Anisoptera:
Projekt Anisoptera predstavuje víziu aerodopravy budúcnosti. Koncept medzimestskej mobility osôb pre rok 2030 v podobe hybridného lietadla so schopnosťou zvislého vzletu a pristátia (VTOL) je nezávislý od infraštruktúry letísk. Kombinuje pohodlie a dostupnosť helikoptéry s rýchlosťou a bezpečnosťou lietadla. Prepravná kapacita prostriedku je päť osôb a sto kilogramov batožiny.
Hornoplošník v konfigurácií pohonu lift+cruise(*), s obrátenými chvostovými plochami do tvaru písmena V má maximálnu vzletovú hmotnosť 4000 kg, cestovnú rýchlosť 400 km/h a dolet 1000 km.
Vodorovný let zabezpečuje turbovrtuľový motor s tlačnou trojlistovou vrtuľou. Pre vzlet a pristátie je určený pohon s ôsmymi elektrickými motormi a dvojlistovými vrtuľami v koaxiálnej konfigurácií.
Interiér pre štyroch pasažierov orientovaných vo dvojiciach oproti sebe poskytuje veľkorysý priestor, pohodlie a možnosť vzájomnej komunikácie.

*lift+cruise - nezávislý systém zdvihových motorov pre vzlet a pristátie a samostatný motor pre vodorovný let

Okrem množstva pracovných vývojových modelov vznikla aj výstavná nelietajúca maketa komplet realizovaná výrobou na FDM 3D tlačiarni z materiálu PLA, ktorej fotografie sú v galérií modelu. A samozrejme tiež vznikli vizualizácie reálneho prostriedku vrátane 3D modelu vytvoreného v programe Rhinoceros.

Viac informácií o projekte (v angličtine) čoskoro dostupných na : https://matusknap.com/projects/airtaxiofthefuture

ID Modelu: AM10395 | Zobrazenia: 871 | Pridané: 27. 6. 2022 o 21:28 | Autor: matusknap


Pred zaletom na konci zimy.…


Verzia s motormi a sklopnymi…


Overenie myslienky pouzitia…


Verzia so silnejsimi motormi…


Upgrade tiez tlacneho…


Prve uspesne lety vratane…


let este s motormi a vrtulami…


vybrusena a ciastocne…


maketa nastriekana tmelom v…


tmelenie


dodatocne tmelenie…


striekanie makety farbou v…


s cirym lesklym…


hotovo


referencia mierky, velkosti


modely a rozne prototypy z…


vizualizacia…


vizualizacia…


interier - kabina pre styroch…

Autor Správa
matusknap
modelár

Príspevkov: 88

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 6. 2022 o 21:53 | odkaz na príspevok
rcportal tusim nie je kamarat s .png obrazkami
som prilis lenivy na to upravovat galeriu modelu v zmysle otacania fotiek "na vysku" a hladat .jpg verzie vizualizacii.
Bydlisko: Piešťany ( 27 rokov )
BOravec
modelár

Príspevkov: 577

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 6. 2022 o 08:13 | odkaz na príspevok
Tie fotky z lietania vyzerajú fakt dobre.
Vidím, že to máš robené na 3D tlačiarni. Možno by bola ešte rezerva ak to vyrobíš vo formách a z kompozitu, zrejme by ešte klesla hmotnosť.
Samozrejme má to význam len pre finálnu verziu.
Bydlisko: Bratislava
matusknap
modelár

Príspevkov: 88

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 6. 2022 o 10:29 | odkaz na príspevok
BOravec:
Tie fotky z lietania vyzerajú fakt dobre.
Vidím, že to máš robené na 3D tlačiarni. Možno by bola ešte rezerva ak to vyrobíš vo formách a z kompozitu, zrejme by ešte klesla hmotnosť.
Samozrejme má to význam len pre finálnu verziu.

Ďakujem. Môj zámer je finálne verzie robiť ako kompozity do formy (pri tejto verzii by to bola mierka cca 1:7 aby to zvládlo uniesť aj nejaký payload), ale ešte mám niekoľko nápadov na prototypovanie VTOL strojov a optimalizáciu koncepcie samotnej.
Bydlisko: Piešťany ( 27 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 6. 2022 o 18:30 | odkaz na príspevok
Robíš konkrétny projekt aj na reálny stroj? Koľko by mal mať motorov?
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
matusknap
modelár

Príspevkov: 88

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 6. 2022 o 20:36 | odkaz na príspevok
marianr:
Robíš konkrétny projekt aj na reálny stroj? Koľko by mal mať motorov?

Áno, išlo o koncepčný dizajnérsky návrh reálneho stroja. Pre VTOL by bolo použitých osem elektrických motorov Emrax 348 v koaxiálnej konfigurácií. Tlačný motor pre vodorovný let pravdepodobne turboprop PT6.
Bydlisko: Piešťany ( 27 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 860 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: tamiya,