Autor | Správa |
PeePo modelár ![]() Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Páky pre výškovku, smerovku a flaperony. ![]() ![]() Príprava výškovky a smerovky ![]() ![]() ![]() ![]() Lepenie pák ![]() ![]() ![]() ![]() Pružinky pre výškovku a smerovku z drôtu 0,3mm ![]() ![]() Upravené servopáky pre smerovku a výškovku ![]() Servotray ![]() Lepenie servotray v trupe ![]() ![]() ![]() ![]() Diera v trupe pre lanko pre smerovku ![]() Prebrúsené servo držiaky do krídla ![]() Frézovanie diery pre konektor ![]() ![]() Prevŕtanie dier pre servo kábliky ![]() ![]() ![]() ![]() Frézovanie drážky pre tiahlo ![]() ![]() ![]() ![]() Tiahlo 1,2mm a servo páky ![]() ![]() ![]() Osadenie kolíku do krídla ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aviatik modelár ![]() Príspevkov: 114 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Peter, len teraz som začal sledovať dianie okolo F3K, ja som dotaraz mal predstavu, že hádzadlo je niečo okrajové, jednoduché, pre začiatočníkov možno. A omyl vidím, že je to užasná kategória, aj technicky blížiaca sa k dokonalosti. Keď pozerám Tvoje zábery z montáže a podobné modely je to všetko takmer rovnaké. Len výrobcovia sú rozdielny. A tu moja otázka prečo Ty Alatyr, ďalší Maia, Fireblade. Keď pozerám zahraničie tak je to Vortex, CX5, Snipe.. Dokonca som našiel aj slovenského výrobcu modelu Colibri. Aké su rozdiely a ktoré sú aké. Alebo je to hlavne móda tak ako inde. Vo Vašej komunite je to predpokladám jasné, ale mňa ako pozorovateľa a možno aj ostatných takých by zaujímal názor ako je to. |
PeePo modelár ![]() Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Jednoduché pre začiatočníka to moc nie je, lebo musím vedieť model dobre vyhodiť, lietať a potom aj pekne pristáť, najlepšie do ruky. Búchanie o zem to moc rado nemá ![]() Ohľadom montáže sú tie modely podobné. Rozdiely máš v uchytení smerovky, lepení kozlíku na výškovku a potom osadenie krídla a trupu. Niektoré modely majú všetky servá v trupe napríklad. V poslednej dobe je dosť rozšírené používanie 3D tlačených rámikov na servá. Uľahčuje to stavbu a výmenu poškodeného serva. Prečo ja Alatýr? Je to slovenský model a aj som ho testoval a nastavoval na začiatku. Lieta sa mi s ním dobre a nemám problém nan zohnať náhradné diely a hlavne je cenovo prijateľnejší ako tie čo sa viac v zahraničí lietajú. Treba hlavne aby si sa s modelom zlietal, aby si vedel čo si môžeš dovoliť a poznať ako sa model chová. Myslím si, že keby som kúpil teraz iný model tak mi to dlho potrvá aby som sa s ním tak zlietal ako s Alatýrom. Tie modely sú tvarovo podobné ale každé inak lieta, rôzne profily, rôzne plochy krídel, tvary trupov atď. Z toho vyplývajúce iné rýchlosti, iné klapkovanie, jeden lieta lepšie vo vetre alebo v klude ako druhý, ale je to dosť závislé od pilota ako má model nastavený. A jasné, je to aj móda, modely ktoré vyhrávajú súťaže sa predávajú najviac ![]() |
aviatik modelár ![]() Príspevkov: 114 Moje modely Poslať správu |
Pochopil som, ďakujem pekne za vysvetlenie. Kategória sa lieta po celom svete, zrejme vďaka tomu ako to je vymyslené, počet lietajúcich a aj súťažiacich ako som postrehol sa neustále zväčšuje. Budem Vám držať palce aj sledovať na MS a prajem čo najlepšie výsledky! |