Výrobca: | http://www.rtgmodel.sk | Rozpätie: | 1500 mm | Hmotnosť: | 243 g |
Kategória: | Lietadla - vetrone | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | rohacel, uhlik, kevlar |
Motor: | ruka |
ID Modelu: AM8103 | Zobrazenia: 12912 | Pridané: 7. 6. 2017 o 20:49 | Autor: PeePo
Autor | Správa |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
V priebehu predošlých dvoch týždňov som opravoval a nastavoval káčka. Najskôr som opravil nalomené krídlo po súťaži. Najskôr som to skúšal sekundákom ale nebolo to dobré, tak som si potom namiešal laminovací epoxid ktorý som pomocou striekačky a ihly natlačil do praskliny. Kedže som to dofušoval predtým sekundákom tak to neni moc pekné, chcelo by to prestreknúť. Pre istotu som ešte narezal drážky pokrajoch nosníku a vložil uhlíkové stojiny. Potom keď fúkalo tak som bol skúšal balasty a ladil som ťažisko do vetra. Všetko išlo dobre, model letel dobre, prenikal ako mal, ťažisko som trafil dobre. No ale čo sa stalo potom som nečakal. Prišiel ma kamarát pozrieť, tak som pristál a rozprával som sa s ním. Káčko som držal za kolík a druhú stranu krídla som mal opretú o zem. V tom prišiel silný náraz vetra, krídlo mi zdvihlo do vzduchu a v zápätí mi s ním tresklo o zem. Ozvala sa hrozná rana (v trupe som mal 80 gramov balastu). Srdce sa mi zastavilo a dúfal som že len povolilo lepené miesto. Ale nie, krídlo prasklo na hádzacej strane kúsok od serv. Prasklina bola z jednej strany a podobná ako predtým, ale naštastie nosník prežil. Tak som išiel domov. Poučený z predošlej opravy som si spravil kontrolné dierky a z jednej strany som tlačil epoxid pokiaľ mi nezačal vytekať cez dierky. Prstami som vytlačil prebytočný epoxid a dal som krídlo zaťažiť na dosku. Na druhý deň som vlepil uhlíkové stojiny. Krídlo som jemne prebrúsil v mieste praskliny a prelaminoval biaxom. Dúfam, že to vydrží aj silné hody. Fotka je ešte z nezačisteného krídla po laminovaní. No a kedže som mal epoxidu dosť zarobeného tak som kevlarom prelaminoval aj utrhnuté pánty na starom káčku. Fotkaje ešte pred zarezaním pántov. Takže modely sú nachystané na najbližšie súťaže na Vysočine, Zielonej Góre a v Zlíne. Dúfam, že sa nebudem vracať odtiaľ s ďalšími zlomeninami Minulý rok som v Poľsku zavesil jedno káčko na strom a druhé pleskol o betón |
StanleyP modelár Príspevkov: 304 Moje modely Poslať správu |
Ja som opravoval krídlo pri koreni po pristátí na strom tiež tak isto ako ty. kontrolne dierky som narobil špendlíkom a tlačil epoxid striekačkou. Potom vytlačil prebytočný epoxid. nacapil som na miesto igelit a stiahol sverkami medzi molitán. Po cca 6h kým bol ešte epoxid mäkký ale už držal tvar som to všetko dal preč a zvonku sa dalo krídlo ešte očistiť od prebytočného vytlačeného epoxidu acetónom. |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
V sobotu 12.5. sa konala súťaž v Novom meste na Morave, Vysočinské F3K. Chvalabohu meteorológom nevyšla predpoveď a nepršalo nám počas súťaže. Súťaž som odlietal s 260 gramovým Alatýrom. Podmienky na lietanie boli ťažšie, pre stupáky som si veľa krát musel odletiet po vetre dosť ďaleko, vytočiť čo najviac a vrátiť sa späť. Ale aj tak som napríklad pri úlohe posledný a predposledný let (2x4 minúty) v druhom lete nedoletel do štvorca. Chýbal mi cca meter aby som sa dotkol modelu a mal čas započítaný. Ďalšie kolo som vletel do slnka a počas chvíľky ako som nevidel model som sa šuchol o iný model a ten mi smerovku utrhol Tie prvé dve kolá som bol dosť nervózny, lebo po 15 rokoch som odložil pult z vysielačky a držal som ju v rukách. Povedal som si že na tréningu to išlo tak už nebudem vymýšlať a budem lietať ďalej bez pultu. Povedal som si, že to musím dať a nakoniec som to dotiahol na bedňu Vylietal som tretie miesto s Alatýrom. S modelom som veľmi spokojný, hádže sa dobre, prenikavosť proti vetru je vynikajúca a pri správnych klapkách stúpa ako po schodoch v termike a prestúpavam ostatné modely. |
StanleyP modelár Príspevkov: 304 Moje modely Poslať správu |
Gratulujem Peter. |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Tento víkend som bol na súťaži VI World Cup F3K v Zielonej Góre v Poľsku. Išiel ako jediný slovák a nechcelo sa mi ísť takú diaľku sám, tak som sa dohodol s chalanmi z Poľska z Bielska a išli sme spolu. V piatok ráno som vyrazil z domu okolo 6tej ráno a na letisko sme prišli okolo 4tej poobede. Trošku som ešte potrénoval a večer sme už len debatili pri pivku. V sobotu sme odlietali 7 úloh. Hneď prvé kolo sa mi nezadarilo keď sa mi pri 4tom hode v úlohe malý rebrík poškodil model a nestihol som vymeniť druhý model, aby som stihol odlietať posledné dve minúty. Asi 2 sekundy mi chýbali. V tom zhone som si ani neuvedomil, že som zobral do ruky model, na ktorom som nemal zapojené krídelká a smerovku Naštastie som len výškovkou korigoval veľkosť lopingov aby som netrafil nejaké auto alebo stan, za ktorý by som dostal penalizáciu 100 bodov. Naštastie sa modelu nestalo nič. Prvý poškodený model som opravil a odlietal som s ním celú súťaž. V sobotu som lietal o váhe 240 gramov. V nedelu už bol silnejší vietor ale chodili pravidelne silné termiky tak som naložil model na 300 gramov aby som sa vedel vrátiť na plochu. Odlietali sme ďalšie 4 kolá, v ktorých sa mi docela darilo. Tento rok som chvalabohu nezavesil model na stromy ako minulí rok a domov som prišiel s celými modelmi. Na súťaž som išiel s tým, že sa chcem umiestniť v prvej 10tke, to sa mi aj podarilo a skončil som na 10tom mieste. Súťaž bola veľmi ťažká, zložité poveternostné podmienky, veľa pilotov na ploche a tak isto aj modelov na oblohe, ale netrafil som sa so žiadnym, konečne Naučil som sa nové veci, posunul som svoje hranice v lietaní vo veľkej diaľke a výške, plánovanie stratégie letu, sledovanie počasia a pilotov. Dúfam, že skúsenosti zužitkujem na ďalšej súťaži v Zlíne. Český tím si ma adoptoval na fotku A chcem im veľmi poďakovať za pomoc a rady. Slovenská vlajka iba pre mňa Výsledková listina |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Na súťaži v Zlíne sa mi moc nedarilo. Zo začiatku som bol na treťom mieste ale potom sa to začalo kaziť. Rozbil som jeden model a hneď v tom kole som rozbil aj druhý model. Súťaž som odlietal s najstarším modelom, ktorý bol ťažký na tie podmienky aké boli. No a nakoniec som rozbil aj ten model v poslednom kole. Myslel som si, že som to porozbíjal na moje chyby, že som prepol zlý režim na vysielačke pri hode alebo som si drgol do výškovkového kniplu. Tak som prišiel domov s tromi modelmi v igelitke. Po súťaži sa mi podarilo zložiť z tích troch modelov jeden funkčný. Išiel som na letisko aby som ho zalietal a skontroloval geometriu modelu po oprave. Všetko vyzeralo v poriadku. Potom sme si začali mobilom natáčať spomalené videá hodov a stalo sa zase to isté ako na súťaži odkaz na Youtube Teraz som už videl na videu, že moja chyba to nebola, že som spravil všetko ako som mal. Tak som doma ešte zapojil servá na iný prijímač čo som mal a zatočil som trošku vysielačkou okolo seba a čo sa nestalo? Servo na výškovkovom kanáli sa vychýlilo. Chytil som pevne knipel či to robí on a zas som zatočil, no a servo sa zase vychýlilo. Tak som otvoril vysielačku a plošák na ktorom je priletovaný potenciometer na výškovkový knipel bol povolený a hýbal sa. Tak som dúfal, že to je tá závada a nie ešte dačo iné lebo ma doma čakali tri nové modely, ktoré som minulý týžden ešte pred súťažou v Klačanoch osadil a potreboval zalietať a hlavne nerozbiť do ME v Martine. Na súťaži som nič nerozbil naštastie a nemal som žiadne problémi pri hodoch. Tak závada bola asi len v tom poťáku. A nakoniec som vylietal s Alatýrom prvé miesto. Teraz ma už len čaká dorobiť tretí model a doladiť drobnosti a len trénovať na ME. |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Tak som už kompletne pripravený na Majstrovstvá Európy, ktoré sa konajú v Martine. Žltý je ľahký model do kľudu bez možnosti dovazovania (váha 230g) Červený je stredný model do miernejsieho vetra s možnosťou dovazovania(váha 240g) Ružový je pevný model do silného vetra s možnosťou dovazenia ťažkými balastami (váha 260g) |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Od Majstrovstiev Európy som sa neozval, tak to idem napraviť. Modely sú zatiaľ celé, žiadne nové problémy s elektronikou už neboli. 21.-22.7.2018 som bol v Lomnici nad Popelkou na MČR kde som si vylietal 5. miesto. 4.-5.8.2018 bola súťaž v Přibyslavi. Po prvom dni som bol na prvom mieste, ale na druhý deň sa zmenilo počasie a na jedno kolo som zobral ľahký model a nedoletel som do štvorca a ďalšie kolá sa mi už nedarili. Musím viac vo vetre trénovať. Tak v celkovom hodnotení som skončil na 5. mieste. 18.8.2018 bola jednodňová súťaž v Chotěboři. Tu to to bolo podobné ako v Přibyslavi. Najskôr prvý a potom prišli dve kolá, kedy som spravil zlé rozhonutia a tak som padol na 6. miesto. Poslednú súťaž sezóny som organizoval ja v Trenčíne. Prišlo 17 pilotov z Čiech a Slovenska. Keby bola priaznivejšia predpoveď počasia tak by asi prišlo viac ludí. Ale nakoniec sa predpoveď úplne nenaplnila a mohli sme lietať. Ja som si odlietal 3. miesto a kedže toto bola posledná súťaž v seriály Majstrovstiev Slovenska tak po sčítaní bodov som sa stal Majstrov Slovenska F3K. |
destelant modelár Príspevkov: 918 Moje modely Poslať správu |
Gratulujem majstrovi Slovenska v F3K k peknym vysledkom! |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Menšia rekapitulácia výsledkov zo zimnej ligy v Budapešti s modelom Alatyr: 19.1.2019 - F3K 2. Tél Kupa 2019 1. miesto - Peter Malák 3. miesto - Matej Smyčka 16.2.2019 - F3K 3. Tél Kupa 2019 1. miesto - Matej Smyčka 2. miesto - Peter Malák 23.3.2019 - F3K GÖDÖR KUPA 2. miesto - Peter Malák 3. miesto - Matej Smyčka |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
|
aviatik modelár Príspevkov: 114 Moje modely Poslať správu |
Čo to znamená? Pred tým bola aká verzia? Aké sú rozdiely? |
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
F3K modely sa vyrábajú vačšinou v troch verziach: -light: na výrobu krídla použité tkaniny o nižšej gramáže (okolo 30g/m2), takže menšia pevnosť. Model sa používa len do úplného kludu (skoro ráno a večer). -standart: krídla zo strednej gramáže tkaniny (okolo 40g/m2), možnosť dováženia modelu do vetra (napríklad do +80g), takže model do rôznych podmienok -strong: krídla z pevnej tkaniny alebo s Dboxom (okolo 50g/m2), možnosť dováženie nad 100g balast. model určený do ťažkých podmienok, kedže v trupe je ťažký balast tak aj pevnosť krídel tomu musí odpovedať |