Výrobca: | Stavba z výrezov od Juraja. | Rozpätie: | 1960 mm | Hmotnosť: | 5500 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 1900 mm | Materiál: | Preglejka, balza, laminát |
Motor: | AXI 5325/16 +Hobbywing Platinum 100A V3 + PT 22x10 |
ID Modelu: AM7039 | Zobrazenia: 6792 | Pridané: 6. 5. 2016 o 23:04 | Autor: macil
Autor | Správa |
Juraj modelár Príspevkov: 147 Moje modely Poslať správu |
Zdar, máš to na jedničku. Aj zalietané? |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Vďaka, ale má to pár chýb. Niektoré veci by som teraz spravil inak. Zalietané ešte nie je. EDIT: Tak dnes bolo vo vzduchu. Paráda. V porovnaní s menšími modelmi, na aké som zvyknutý, je to také pomalé, komótne. Ani som nemusel trimovať, len v nožáku, pravom, aj ľavom, uteká za výškovkou, na potlačeno. |
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
klasika, sprav mix S-V |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Spravil som s ním ešte len tri lety, tak uvidím, čo mi napadne, ale asi mi nič iné neostane. |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Tak napokon, po niekoľkých skúšobných letoch, som trochu vyosil motor smerom hore. Zlepšilo sa to, ale zrejme by to ešte jednu podložku chcelo. Len tým pádom sa mi prestáva páčiť vystredenie kužeľa v stredovom otvore motorového krytu. Včera som prvýkrát použil aj SFG. Bez nich som nebol schopný udržať Akroma v stabilnom harieri, neskutočne sa to kývalo. Neveril som, že SFG môžu mať na to taký vplyv, ale po ich montáži to sedí ako pribité. Len podotýkam, že nie som nejaký excelentný pilot. |
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Akrom drzi harrier aj bez sfg staci tazisko dozadu. A bez sfg lieta ostrejsie skus uvidis. |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Ťažisko mám na spojovacej trubke. Myslíš, ešte viac vzadu? |
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Ja mám na zadnej hrane trubky ale mal som už aj viac zadšie a bolo to stále ok. Každému vyhovuje niečo iné. Mne to kývanie strašne vadilo. |
marekh modelár Príspevkov: 151 Moje modely Poslať správu |
Tak tak správne nastavené ťažisko ti vyrieši kopu problémov. A nemusíš nič montovať na ero. Modelári často robia chybu že ak to lieta zhruba podľa ich predstáv tak už neexperimentujú s posúvanim ťažiska do zadu a práve tam niekde sa skrýva ten bod "G" |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Ja s ním experimentujem stále, ale je nezmysel dávať ťažisko do miesta, kde bude model lietať stabilne harier, ale neudrží sa v priamom lete. Ideálny je kompromis. Okrem toho, mám pocit, že po montáži SFG sa zostrila reakcia na krídelká. Ono, keď nad tým tak spätne uvažujem, tak možno monáž SFG spôsobila posun ťažiska dozadu. |
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Myslím, že bez SFG sú obraty v pozdĺžnej osi rýchlejšie. SFG ťažisko neposunie /ale asi dosť mení prúdenie okolo koncov krídla/. Vylaď si ťažisko tak aby si si nemusel pomáhať SFGčkami a bude to lietať ako väčší plackolet. Hlavne dávaj pozor na pristávanie pri posune ťažiska dozadu !!! |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Nepochopili sme sa. Ak je väčšina hmoty SFG namontovaných na krídlo za priečnou osou prechádzajúcou ťažiskom, tak sa po ich montáži na krídlo ťažisko posunie rovnako, ako keby si pridal akúkoľvek inú hmotu za túto os. Aerodynamický vplyv je zas o inom. Pokiaľ ide o to pristávanie, aj to som mal na mysli, keď som písal o kompromise ohľadom chovania modelu. Už so stávajúcou polohou ťažiska, ak vo vodorovnom lete uberiem plyn na nulu, model vytratí rýchlosť, ale neklesá. Na pristátie ho musím tlačiť. Len pre úplnosť, na chrbte sa chová rovnako. Mám pocit, že pri ďalšom posúvaní ťažiska, sa model začne správať ako padajúci list. Ale možno to ešte skúsim. Posun ťažiska je tá najjednoduhšia úprava. |
marekh modelár Príspevkov: 151 Moje modely Poslať správu |
To že musíš model potlačať na pristatie znamená že už si na hrane s ťažiskom respektíve za. Ak nejde zaletieť nejaky obrat alebo ako harier v tvojom prípade tak všetci hľadáme problém v modely alebo niečo vymyšľame ako model upraviť aby sme to zaletali. Ale po čase prídeme na to ako vždy že problém je ako vždy LEN A LEN V NAŠICH RUKÁCH Nato aby sme obrat zaleteli pomôže len a len tréning lebo ono to nejde z večera do rána |
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
No už si nepamätám, ale SFG vážili skoro nič, takže ich prítomnosť ťažisko neovplyvní vôbec, na aerodynamické posúdenie sú tu odborníci. Akrom na ako prvý model naučil poriadne pristávať na plyne tak ako sa má, chcel som len pripomenúť, že model pristáva s iným ťažiskom inak, lebo mňa to prvýkrát prekvapilo až pri Akrome. Toť môj názor. |
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Marekh, nie všetko je len v rukách. Inak by som sa nemusel hrať s vyosením motora. V prvom rade musí byť model správne zalietaný, resp. podľa predstáv pilota a každý sme iný a preferujeme iné letové vlastnosti, no a môj Akrom je ešte stále v štádiu zalietavania a hľadaní toho správneho nastavenia, ktoré mi bude vyhovovať. Dnes som motor ešte trochu vyosil dohora a dá sa povedať, že teraz je to tak, ako to má byť. Skúsil som aj ťažisko posunúť viac dozadu, chovanie v harieri sa zlepšilo, aj v ustálenom lete je chovanie pre mňa akceptovateľné, ale po pridaní SFG je to zas ešte lepšie. Predovšetkým sa po ich pridaní rozšíri uhol pod akým je možné letieť stabilne v harieri. Vysvetľujem si to usmernením prúdenia okolo koncov krídiel. Zajtra sa asi pohrám ešte s výchylkami krídelok. S pristávaním som mal problém už s predchádzjúcou Funtanou. Tiež sa jej dole veľmi nechce, ale jej správanie je, vďaka vyššej plošnej hmotnosti a rozmerom, trochu iné, ako u Akroma. |