autor | správa | |
cucpo modelár Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
Pani pls nenajde sa niekto sikovny a ochotny co dokaze popisat nastavenie PID. Na dni dronov som pocuval panov ktori si radili ohladom PID "ak ti to driftuje po vetre tak pridaj I" Takato forma vysvetlenia alebo rad by mozno pomohla tym ktorym sa PID nedari naladit k spokojnosti. Jasne ze existuju klasicke nejake postupy ako zacat s P kym neosciluje potom ubrat pokracoavt s I a tak dalej, ale nie kazdemu toto vedie k uspechu mozno jednoduchym popisom by sa podarilo naladit PID aj tm ktory zatial nemaju uspech. |
|
Johny107 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
Ked nebudes mat Nazu riadiacu jednotku s Gps,tak mozes ladit kolko chces,vzdy to bude odfukovat po vetre. Pid je len na to aby ti vyrovnavalo kopteru do vodorovnej roviny na zaklade algoritmov..Na protivietor tam nic neni. |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Lenže presne takto sa to ladí. |
|
cucpo modelár Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
OK pani dik za info nemyslel som len odfukovat po vetre mal som na mysli nejake vseobecne popisy napr. ked ju prudko otocim tak ju mierne unasa az za chvilu zastavi cize myslim si ze dorovnanie do vodorovnej polohy trva dost dlho cize treba zvysit I aby pohyb do vodorovnej polohy bol co najrychlejsi. Ale asi nieje teda ina cesta ako to postupne ladenie jednotlivych PID parametrov. |
|
cucpo modelár Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
Ale tak aj na acro treba mat PID y dobre nastaveene nie ? |
|
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Ja to robim takto. Najprv si nastavis pid controler je od 0 po 5 kazdy je iny. Ja mam teraz 3. Mas tam nejake zakladne hodnoty. Zacinam P ckom na kridelka a na vyskovku. Postupne zdviham az sa zacne copta pri vise triast to je vrchna hodnota. Od nej sa odrazim a pomalicky uberam pri kazdom viseni zapumpujem kym to nejde perfektne bez trasenia. Tpa co je ubratie pri pridanom plyne mam na nule. Ak nastavis kridelka a vyskovku k spokojnosti tak zacnem nastavovat d to je vlastne ako rychlo alebo tlmeno ma byt pohyb do stran a do predu do zadu. Cim mensie hodnota tym rychlejsie bez tlmenia to ide az prides na spodnu hranicu tak pri pohybe na kridelka zakmita to je spodok ja mam rad rychle ak chces mat stabilitu tak zvysuj a bude to stlmovat. P je tak isto ked zvysujes tak je stabilnejsie viac roboticke. I to robim na konci ale o tom moc neviem len aby sa mi copta nikam nesunula ked ju zavesim. Nakoniec pri full plyne ak sa trasie tak dam tpa to je okolko ma pri pridani plynu znizovat pid hodnoty aby si vylucil vplyv pri prudkom pridani. Tiez sa stale iba ucim no takto to zatial robim ja. Rate su hodnoty rychlosti otacania ake chces mat. Ak pisem zle napravte ma snazim sa pomoct. Vela stastia. Este je tam TPA brake to je hodnota plynu odkial ma zacat zaberat to ubratie pid tpa. Na zaciatku si treba pocitat o jednotlivych pid controleroch kazdy je iny napr. Pri 1 nefunguje Tpa je dost stabilny a zmena hodnot sa moc neprejavuje. |
|
cucpo modelár Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
To Poison - diky za navod tomu sa da porozumiet vyskusam co to urobi DIKY |
|
triki modelár Príspevkov: 43 Moje modely Poslať správu |
toto ma caka v najblizsich dnoch... skusali ste niekto Autotune s Naze? Tu vyzera, ze mu to celkom pomohlo - avsak mam pocit, ze som cital, ze to skor neodporucaju ako odporucaju... odkaz na Youtube Controler som cital, ze vacsina lieta 1,2 a 5... |
|
Hunter88 modelár Príspevkov: 99 Moje modely Poslať správu |
JA som to robil s najťažšou baterkou a rozdiel trochu bol . . . ked som dal najlahšiu tak to malo zasa rezervu (ale v dobrom ) Momentalne lietam na PID-och ktoré má " ževraj " charpu . . . a celkom sa dá . . . len looptime mám znížený . . . |