autor | správa | |||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Táto tvoja "rigo-hrozná práca" je plná myšlienkových skvostov: poukážem len na niektoré, nemôžem vystrieľať všetku muníciu hneď teraz, však ešte máme pár voľných dní pred sebou (víkend, prázdniny) . Je ich viac, ale niektoré ma fakt zaujali: - KV (otacky na Volt) hodnota je porovnavaci parameter..vsimnite si ze zavisi od poctu zavitov (dalo by sa povedat programovany sklz). ... Spájať Kv motora a sklz, to je fakt odvaha. Obzvlášť ak tieto naše modelárske (tzv. striedavé) motory žiadny sklz nemajú. Okrem toho: Kv motora závisí napr. aj od "sily" magnetov - čím silnejšie magnety, tým nižšie Kv. - frekvencne menice 3F na riadenie asynchronnych motorov maju uplne iny princip aj funkciu (to je na dlhy članok). ... Nechceš nejaký stvoriť a detailne nám ukázať tie priepastné rozdiely? - niekoľkokrát spomínaš BEMF (ako základ funkcie BLDC motorov), ale existujú (aj modelárske) tzv. striedavé motory, ktorým je nejaké spätné EMF ukradnuté. Nepotrebujú ho! - aj BLDC motor bez elektroniky bude jednosmerny a nefunkcny ale nie striedavy (magneticke pole je totiz vytvorene permanentnymi magnetmi a tie nemenia svoju polaritu, iba su usporiadane tak aby vysledny vektor silovych ucinkov magn. pola bol dosiahnuty). ... Pekne nezrozumiteľne si to zašmodrchal (z čoho je zrejmé, že ani tebe samému to nie je zrozumiteľné). ...................................................................................................................................................................................................................... Páči sa mi, ako si to vygradoval, lebo na záver si "zabil" skvost všetkých skvostov: P.S. na sluchatkach(reproduktore) je tiez len jednosmerny prud a spetny pohyb membrany(zaporny impulz) okolo neutralneho stavu je vytvoreny mechanicky t.j.vlastnostou materialu zavesenia akustickej membrany (na reproduktoroch byvalo ozn. plus a minus na svorkach). preco asi? ............................................................... Tu niet čo dodať. Myslím, že teraz už všetci vedia, s kým máme do činenia. |
|||
macko modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
Ach jaj .... No čo uz , taky myslitel ako Atto a jemu podobny by mali začat rozmyslat kym niečo napisu, alebo ukazat svoj patent na ich vynajdeny elektromotor aj s naslednym vyhotovenim a pripadne doplnit princip ... Skoda debaty ,,, Este raz : EP2828960A1 European Patent Office Other languagesGermanFrench Inventor Victor SHLAKHETSKI Alexander Mostovoy Sergey ZATSARININ Simen SHOIKHEDBROD Current Assignee INTELLITECH PTY LTD Worldwide applications 2012 IL 2013 US EP SG AU EA CA CN JP KR NZ WO KR MX UA 2014 NZ PH IL CO 2015 HK ZA 2016 HK 2020 IL Application EP13764925.7A events 2012-03-20 Priority to IL218743A 2013-03-19 Application filed by Vastech-Holdings Ltd 2013-03-19 Priority to PCT/IL2013/050253 2015-01-28 Publication of EP2828960A1 2016-06-22 Publication of EP2828960A4 2019-11-06 Application granted 2019-11-06 Publication of EP2828960B1 Status Active 2033-03-19 Anticipated expiration InfoPatent citations (13) Cited by (13) Legal events Similar documents Priority and Related ApplicationsExternal linksEspacenetEPO GPIEP RegisterGlobal DossierDiscuss toz to je ta rigorozna praca , ty myslienkovy gigante |
|||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Vyhral si. Priznávam porážku. Si lepší. Ja fakt nedokážem tak rýchlo stláčať Ctrl+C a Ctrl+V. |
|||
donemilio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
k motorom sa nebudem vyjadrovat to prenecham skusenejsim ale k reproduktorom to si trufnem. ale aby to nevyzeralo ze je to len moj nazor tak aj ja nieco skopirujem Menovitá impedancia Pretože je reproduktor napájaný striedavým prúdom, zaujíma nás impedancia jeho cievky. Popis činnosti Ak sa priloží na prívodné svorky reproduktora striedavé napätie, prechádza vinutím cievky, ktorá je v homogénnom magnetickom poli kolmom na smer vinutia cievky, prúd nepriamo úmerný impedancii vinutia. Prúd prechádzajúci cievkou vytvára ďalšie magnetické pole, ktoré sa sčíta alebo odčíta s magnetickým poľom trvalého magnetu a tým vzniká premenná sila pôsobiaca na cievku, ktorá sústavu axiálne vychyľuje z rovnovážnej polohy na jednu alebo druhú stranu, podľa okamžitej polarity striedavého prúdu. Smer výchylky závisí na smere vinutia, smere magnetických siločiar a okamžitej polarite striedavého prúdu. Cievky dvoch reproduktorov kmitajú pri paralelnom prepojení vo fáze, ak je smer vinutia obidvoch cievok rovnaký a magnetické siločiary majú rovnaký smer. Z dôvodu fázovania dvoch alebo niekoľkých reproduktorov sú začiatky vinutia cievok označené na vývodoch reproduktorov farebnou značkou, v schémach bodkou. takze tych ktori si precitali tieto vety
upozornujem na to ze je to kolosalny nezmysel. |
|||
macko modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
OK, zle sa vyjadrujem ,a asi som zvolil zly sposob komunikacie Ja sa snazim podat popis cinnosti na zaklade fyzikalnych principov, a nie je to z mojej hlavy (bohuzial.....velmi rad by som bol drzitel patentu na reproduktor alebo BLDC motor). Ano priznavam ze kopirujem a vkladam sem myslienky inych mudrejsich ludi ako ja.Ked som sem nieco napisal vzdy som sa pytal inych ludi od fachu... No a k repro ...je to vraj zly priklad v tejto diskusii, lebo to nie je tocivy stroj, ano budeny je prechodom prudu vo vodici v magnetickom poli. Pre skusku pripojme malu bateriu k svorkam Rep v jedne polarite, a potom v opacnej... Zdroj je j.s. -bateria, vytvorenie striedaveho prudu z JS sa riesi pri napajani kondenzatorom(nabojova pumpa plus impedancne prisposobenie) alebo zapojenim do mostika(kondenzator,nabojova pumpa ja tu na napajani) preto najvyhodnejsi system je symetricke napajanie kde je zarucena symetria voci strednemu vodicu. Ano aj ja nazyvam modelarske motorceky *striedave* no a? Aj parny stroj je spalovaci motor (spaluje uhlie a drevo) a snad vsetci vieme co je pojem spalovaci motor...či ? Ale otazka na zaciatku bola o ESC, -Electronic speed control- a to vymyslel zase iny vymyselnik ( pre RC modely) a pracuje na principe 3nasobneho fazove riadeneho PWM s lichobeznikovym priebehom ktory je napajany jednosmernym napatim a riadeny mikroprocesorom. Zaroven su tam dva linearne regulatory, jeden pre Mproc a jeden pre napajanie periferii. Na privode je Low ESR kondenzator(napojova pumpa plus peak filter).Vykonovy stupen obvykle zapojeny do mostika. Kto je autorom ESC ??? ,bohuzial zas to nie je Slovak ani Cech,Madar,Poliak... Takze sa ospravedlnujem za pomylene nazory a tesim sa na kvitnucu ekonomiku ktoru budu rozvijat Slovenski vynalezcovia |
|||
donemilio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
bud sa nevies vyjadrovat alebo mas v hlave totalny gulas do jednej myslienky zamotas tocive stroje, reproduktor, nabojovu pumpu, parny stroj, uhlie, drevo, 3-nasobne PWM a neviem co este. snazne ta prosim. jasne a zrozumitelne sa teraz vyjadri k tym reproduktorom. stale trvas na tom ze funguju tak ako si povodne napisal?
motory budete riesit potom |
|||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Ja si myslím, že zbytočne očakávaš, že dotyčný otvorene prizná, že napísal blbosť. To skôr nás všetkých tu prehlási za idiotov, pošle do škôl doštudovať učivo (ktorému on sám evidentne nerozumie) a celé to zavŕši zoznamom kadejakých patentov. Ty si sa do debaty o "striedavých" motoroch a regulátoroch nezapojil. Ak si si nie istý v "kramflekoch", tak si urobil dobre. ............................................................................................................................................ Ešte v začiatkoch tohto vlákna sem dal Vever440 tento odkaz: http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=80057 Vrelo odporúčam každému, kto sa chce do debaty o spomínanej problematike zapojiť, aby si to prečítal. Je to síce pomerne dlhé, plné názorov a proti-názorov (rovnako ako tu), ale mnohé veci sa tam vyjasnili, ale hlavne ... Na záver činnosť striedavých regulátorov vysvetlil človek, ktorý pracuje vo firme, ktorá takéto regulátory navrhuje a vyrába. Keď si to prečítaš, tak budeš o striedavých regulátoroch aj o striedavých motoroch čo-to vedieť. A tiež ti bude jasné, že to čo tu Macko vo svojom prvom príspevku uviedol, je zmes právd a nezmyslov. ........................................................................................................................................... Našťastie svoj elaborát zavŕšil tým "povestným" odstavcom o činnosti reproduktorov a o označovaní ich vývodov, v ktorom však nie je ani jediný výrok pravdivý. A ešte to podal takým tým "tajomným" spôsobom (keď nám - neznalým analfabetom odhalil doteraz nepoznané a úplne nečakané a šokujúce zistenia), zavŕšeným rečníckou otázkou "Prečo asi?" Ty si však priniesol nespochybniteľný dôkaz o tom, že Mackovo tvrdenie o reproduktoroch je blud. Vlastne niekoľko bludov. Teda - samý blud. A na základe toho si môžeš urobiť názor aj pri hodnotení jeho ostatných názorov. |
|||
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Atto a ty vies preco tomu hovoris striedavy regulator a striedavy motor napriek tomu, ze to nie je pravda ? |
|||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Keď si prečítaš toto vlákno celé, teda od prvej strany, tak ti to bude jasnejšie. Ak by ti ani to nestačilo, tak si prečítaj aj toto: https://www.rcportal.sk/problem-z-regulatorom-ft12261-5#post308676 Máš to tam popísané z viacerých uhlov pohľadu, viacerými ľuďmi. |
|||
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Atto neodpovedal si mi na moju jednoduchu otazku, preto ty tomu hovoris striedavy rregulator a striedavy motor. Laskavo ma neodkazuj na vlakno. Napis sem svojimi slovami, preto ty tomu hovoris striedavy regulator a striedavy motor. Atto, ak sa ja mylim a ty a ostatni zastancovia tvrdenia, ze BLDC motor je vlastne striedavy 3-fazovy synchronny motor (ako mi to napisal Turnigy), tak potom regulator je v skutocnosti frekvencny 3-fazovy menic generujuci 3-fazovy sinusovy,alebo kvazisinusovy prud pre napajanie striedaveho 3-fazoveho synchronneho motoru. Atto a teraz dalsi argumment. Ak by BLDC motor a k nemu prisluchajuci regulator s elektonickou komutaciou, bol stiedavy motor a striedavy regulator (vo funkcii frekvencneho menica), tak by sa vsetky motory (male a velke) bez rozdielu poctu zavitov na cievke s rovnakym poctom polov, tocili rovnako rychlo bez rozdielu od napahacieho napatia, pretoze pri striedavom 3-fazovom synchronnom motore su otazky zavysle od frekvencie 3-fazpoveho stiedaveho prudu a nie od napajacieho napatia pohonnej baterie(ako je to u modelarskych motorcekov), tym padom by konstana KV nemala zmysel a vobec by sa neuvadzala, lebo by neexistovala. |
|||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Pozri sa, Jelyto. Ty to vieš, aj ja to viem. Ale ostatní to nevedia. Nie to, prečo tomu kto hovorí striedavý motor, alebo tomu hovorí inak. Ja teraz hovorím o inom: Viem, že si na moje príspevky "alergický". Takže nech napíšem čokoľvek, tak tebe to nebude dobré. A budeš vŕtať. A je jedno, či bude debata o regulátoroch, alebo o akrobatických modeloch:
Hľadal som kde, kedy a čím to začalo. A našiel som toto: (23.9.2020 o 20:17 - asi v polovici stránky) https://www.rcportal.sk/c-130-hercules-vo-farbach-us-coast-guard-am9970-1#komentare Takže je zrejmé, že aj teraz chceš len vyrývať. Ale aby si nepovedal: Cez to všetko (že som ťa nasmeroval, kde sa môžeš dočítať, prečo ja ich nazývam motormi striedavými) predpokladám, že budeš rýpať ďalej. Kľudne rýp ďalej. Aspoň bude jasné, kto tu chce koho nasierať, kto je otravný a mohol by prestať a dať pokoj. |
|||
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Atto, ale z toho co si podskrtol v tom cesky pisanom texte nie je nic o tom, ze sa jedna o striedavy 3 fazovy synchronny motor. A pre tvoju informaciu BLDC motor pouziva na vytvorenie rotujuceho magnetickeho pola (pre zapojenie do hviezdy) v jednom okamziku vzdy len 2 fazy, ale striedavy 3 fazovy motor potrebuje vsetky 3 fazy nato, aby mohol vytvorit rotujuce magneticke pole. Takze, to co je v tom cesky pisanom texte su len zhrnute fakty, ktore charakterizuju to ako ten motor funguje. A skutocne sa jedna o synchronny motor ale jednosmerny Atto stale si mi neodpovedal, preco ty povazujes BLDC motor za striedavy motor. Zatial si zase len pouzival copy-paste na kopirovanie casti inych prispevkov do svojho, ale ja ocakavam,ze to napises svojimi slovami a oddovodnis preco. Ak sa za nieco bijem, tak musim byt o tom presvedceny. |
|||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Ja som nevymyslel ani jednosmerný, ani žiadny zo striedavých a ani BLDC motor. Ja som si len pozorne prečítal, čo o tom píšu iní - tí čo tomu naozaj rozumejú. Takže ak ja niečo napíšem o striedavých motoroch, tak je to len "prerozprávanie" vlastnými slovami toho, čo o tom povedali či napísali iní - znalejší. Takže nechápem, prečo to nechceš "z prvej ruky", ale radšej "z druhej" od niekoho, kto tu (podľa teba) teoretizuje, vie o tom prd, nasiera ostatných ľudí, nepochopil že je otravný, nevie prestať a dať už konečne pokoj. Prepáč, len som ťa citoval. Z prvej ruky je aj ten obrázok, čo som sem zavesil (okrem toho, zvykne ti vadiť aj to, že postujem obrázky a grafy z internetu). Takže sa sám seba pýtam, čo vlastne chceš? Ale k tomu obrázku a textu, čo je na ňom: EC - znamená Electronicaly Comutated, čiže motory s elektronickou komutáciou. Ďalej sa tam spomínajú inrunery a outrunery. A hlavne: píše sa tam, že sa jedná o synchrónne striedavé 3-fázové motory. Môže to byť ešte jasnejšie? Okrem toho som to už skôr vyjadril aj vlastnými slovami, takže nevidím dôvod, prečo by som znovu vymýšľal vety o tom istom:
Ale písal som (vlastnými slovami) o tom aj inde: - vo vlákne: https://www.rcportal.sk/ako-funguje-striedavy-regulator--ft12265-2 24.12.2018 v čase 13:00 - v tom istom vlákne 27.12.2018 v čase 10:30 - v tom istom vlákne 28.12.2018 v čase 9:30 |
|||
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Atto, takze je to jasne, ty si prijal tvrdenie nejakeho suplikanta, ktory o sebe tvrdi, ze tomu rozumie a spokojil si sa s tvrdenim, ze je to tak a vobec si sa nenamahal dohladat informacie. Pritom stacilo zabruzgat na obycajnu wikipediu, kde mas celkom pekne a jednoducho a dokonca aj s obrazkami vysvetlene ako funguje striedavy 3-fazovy motor, ako funguje jednosmerny motor s mechanickou komutaciu a dokonca aj ako funguje BLDC motor s elektronickou komutaciou. Takze ti to zopakujem: u trojfazoveho striedaveho motora(synchronneho) sa rotacne magneticke pole vytvara posobenim trojfazoveho striedaveho prudu, pretekajuceho cez cievky motora. Toto magneticke pole rotuje kontinualne v case tak, ako sa menia jednotlive napetia/prudy vo fazach. Aby toto fungovalo, jedna sa o striedavy prud sinusoveho, alebo kvazi sinusoveho priebehu. Tak je znie specifikacia striedaveho motora. Naproti tomu u BLDC motora s elektronickou komutaciu sa magneticke pole posuva skokovo po 60stupnoch , a to preto, lebo pri komutacii sa pouzivaju vzdy len dve fazy a prepina sa jednosmerny prud. Ano je pravda, ze v istom okamziku sa na cievke objavuje aj jednosmerne napatie opacnej polarity, ale to je dosledok komutacie. Inak by sa ten motor netocil. Ale to, ze sa na cievke striedavo v istych casovych okazikoch objavuje napetie opacnej polatiny (jednosmerne) nie je definicia striedaveho prudu! Takze ak niekto nepochopil rozdiel medzi striedavym prudom a jednosmernym komutovanym prudom, je obycajny suplikant, ktory si ani nedal namahu si tieto informacie overit. A vyhlasit prepinanie jednosmerneho prudu za striedavy nesinusovy prud, tak to uz chce riadnu davku fantazie. A este na uplne na zaver. Mechanicke prevedenie striedaveho 3-fazoveho synchronneho motora s permanentnymi magnetami je velmi podoba mechanickemu prevedeniu BLDC motora, ale nie je to to iste. A preto vzniklo toto peklo nederozumeni. Je to podobna analogia, ako je podobnost benzinoveho a naftoveho motoru. Oba maju kluku, ojnice a piesty, Oba spaluju palivo v priestore valca. Oba vyuzivaju na vytvaranie rotacneho pohybu kluky rozpinanie horiacich plynov. Ale tam podobnost konci. Kazdy motor pouziva ine palivo, iny sposob dopravy a pripravy palivovej zmesy a iny sposob zapalenia zmesy. A napriek tymto podobnostiam nikto netvrdi, ze obe motory su rovnake. |
|||
Atto modelár Príspevkov: 181 Moje modely Poslať správu |
Snažím sa nájsť bod, v ktorom si nerozumieme. A myslím, že je to tento:
Napíš, čo je podľa teba striedavý prúd. Lebo ja si myslím, že aj keď je ten prúd "hranatý" (rozumej získaný komutáciou z jednosmerného napätia), tak to, že tou cievkou tečie raz jedným smerom a potom smerom opačným, tak podľa mňa je striedavý. Viď príklad: Ale možno je to len názor nejakých západniarskych šuplikantov . |